Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Nå er det slik at de ser en større oppside ved å gjøre det slik, ellers ville de ikke gjort det. Da bryr de seg fint lite om de eksisterende liker det eller ei, men de håper selvfølgelig at fans fortsetter å spille. De skal tjene penger og gjør det mer mainstream. Ala CE, så mainstream som du får det. Mange sier de ikke liker det, flere kjøper…

2 Likes

Gamer.no er på plass

1 Like

Var det beta inatt? Noen som spilte?

Det jeg ikke helt liker med dette opplegget som TSW-spiller er at det ikke er mulighet for nye spillere å skaffe seg TSW. Uten nye spillere vil TSW rett og slett dø med tiden. Håper funcom kommer med noen god-biter til gamle TSW-spillere. Akkurat nå er svært mange forbannet. Men de er ikke så mange lengre.

2 Likes

Tror nøkkelordet er at det ikke er så mange TSW spillere, Rui hadde et valg. Drep TSW eller relaunch det. Jeg tror det funcom gjør nå er smart. Vi har jo diskutert dette side opp og side ned. Og det Funcom faktisk slipper er jo det mange her inne har ønsket seg i lang tid. Jeg er spent på hvor fort de får inntekter og om de har mer innhold på lur. Jeg mistenker at 90% av de som sutrer nå holder kjeft om det ligger en ny issue eller 2 på lur som launches om kort tid. Jeg nekter å tro at så mange folk har jobbet så lenge med TSW bare for å endre litt combat og animasjoner.

3 Likes

What does the change away from an MMO to an RPG mean for future content? Such as, we know that the stories for season 2 and 3 are already written – will we still get to see them? Will the seasons be expansion packs that will now be purchased (as opposed to smaller DLC issues)?

All future story content and quest content will be free. One of the main reasons we are relaunching is to enable us to release the rest of the story content for Secret World Legends. We will be releasing the first part of Season 2 later this year.

5 Likes

Jeg la merke til det samme. Jeg forstår også vreden til de gamle spillerne som har betalt ganske mye for TSW så kommer det nå en ny versjon som ikke tilbyr noenting som helst for å belønne de gamle spillerne til tross for at de mister all sin progression osv. Håper de implementerer noe gratis cosmetics eller en tittel de kan løpe rundt med å beske seg med som belønning for deres loyalitet :slight_smile:

1 Like

Det er feil, masse fordeler for gamle spillere, men man får ikke beholde karakterene.

5 Likes

Klart det er surt for mange som har lagt ned hundretals av timar i achievements, museum etc. Alt i alt så trur eg uansett at dei fleste som likar spelet vil komme styrka ut av det. Ei vellykka relansering vil jo bety nytt content og videreutvikling på lang sikt.

2 Likes

Som hva da? Jeg leste ikke noe nevneverdig; kanskje jeg glimpset over noe?
Ikke får de characters over og heller ikke flere updates til spillet de betaler for heller, virker det som; da SWL er det eneste spillet av de to som kommer til å bli oppdatert fra nå av…?

kilde:

Det er noen fordeler for veteranene.

TSW blir gratis , SW Legends blir gratis, SW legends blir oppdatert med nytt innhold gratis, TSW blir ikke.

Alle får ta med statusen sin over, Grand Masters blir evige patrons.

MAn får ta med seg endel items. Det man garantert mister er karakteren.

1 Like

Plaster på såret :stuck_out_tongue:
Men takk uansett for oppklaring.

Du glemmer alternativet. at TSW stenges ned iløpet av et år eller to.

2 Likes

riktig, listen er lang over MMO som ikke finnes lengre: Tabula Rasa, Star Wars Galaxies, City of Heroes. Hadde Funcom hatt ansvaret for disse ville de nok ikke blitt lagt ned.

Jeg er glad for at Funcom klarte å få ut Tokyo før dette skiftet til SWL kom.

En morsom tanke:
Det blir spennende å se om det kan bli et lite marked for å kjøpe gamle TSW-kontoer og på den måten kunne kjøpe tilgang til TSW for nye spillere.

2 Likes

De skroter det gamle for at folk skal heller spiller det nye. Uten tvang. Fin måte å gjøre det på. Litt smertefullt på forums nå, men til sommeren er det ingen som tenker på det mer. Da er vel alle over på TSWL

1 Like

Rust gjorde det samme, mye sutring. Resultatet er at de har doblet antall salg :wink:

Bull fra min side dette.

3 Likes

Funcom hadde fint klart å holde TSW oppe i 10år til men det hadde jo bare endt opp som AO hvor inntektene er minimale . Med denne endringen klarer de sannsynligvis å booste både inntektene og antall spillere som kjenner TSW en god del. Når de har tenkt å lage flere spill basert på TSW IPen så er dette faktisk ganske viktig.

7 Likes

Jeg fantaserer (vått) om ett hack-and-slash Secret World spill ala Diablo :slight_smile: