Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Ser ut til at spekulasjonane kjem til å slå til. Massiv pågang i tida etter launch.

Spørsmålet er: Kor mykje kan man håpe på at folk legger igjen i spillet?
Er det nokon som har oversikt over andre spill?
Det er jo ingen hemmelighet at enkelte spill lykkes noko voldsomt med lignande betalingsmodellar…

MMORPG dekker saken

Eg lurer på om det er nokon som har lyst til å ause ut litt av sin kunnskap, slik at vi alle kan få drikke av den tilsynelatandes utømmelege krukka vi har her på forumet.

Er det nokon som har oversikt over kor mykje kroner andre spill har dratt inn ved lignande betalingsmodell? Kor mykje kan ein rekne med i snitt per 1000 aktive?

Ein kilde påstår bl. anna at når det kjem til spill på mobil, står 0.23% av spelarane for 60% av kjøpa.
Clash Royale
Game of War
Candy Crush
Mobile strike

Er eksempel på mobilspill som er gratis å laste ned, med betaling ingame. Skummelt kor mykje dei har omsatt for…

Artikkel frå 2014: Sikle Sikle


Urin sildrar i shortetrusa

“Electronic Arts Corporate Vice-President Peter Moore speculated in June 2012 that within 5 to 10 years, all games will have transitioned to the microtransaction mode”

Kjøyr debatt!

1 Like

Etter å ha lest en del kommentarer fra gamle TSW-ere håper jeg Funcom sukrer pillen litt for veteranene. En gjeng dritt-sure spillere kan ødelegge litt for SWL og CE og fremtidige funcom-spill der man spyr eder og galle ut på diverse forum f.eks.

1 Like

TSW har aldri vært et bra tema. Føler ikke at Funcom bør legge altfor mye vekt på det spillet, men kan forstå at de ønsker å redde tilbake noen kronasjer av hva som var budsjettert :stuck_out_tongue: Bare håpe de fokuserer mest på CE…

Vel, det er då verkeleg veldig mange som seier at spillet er fantastisk men har for dårleg combat. Om dei virkelig har gitt spillet ein ny giv så er potensialet stort…
Norge-studioet fokuserar etter det eg kjenner - nesten kun på CE, og det er der investeringane har auka på. Nå er det amerikanske studioet snart klart for å frigjere krefter til å fokusere på andre ting enn kun TSW. Woopetiwopp.

Synes det er en svakhet av Funcom å fokusere på et spill som feilet så “brutalt”. Setter brutalt i “” fordi det er jo noen få som elsker det spillet, men ikke nok til å gjøre Funcom rik de siste årene. CE derimot har større muligheter. Virker for meg som Funcom krabber etter TSW budsjettet for å virkelig slite ut det lille de har igjen av tauet…

1 Like

Hva med loot? … :slight_smile:

1 Like

Etter det eg tolka var det i hovudsak enkeltaspekt av TSW som gjordet at det misslykkas. Om dette stemmer, og dei fiksar det, så trur eg det blir veldig spennande.

Så får vi då virkelig håpe at dei har valgt å bruke litt meir kroner på spillet, fordi sannsynligheten for at det genererer “significant revenues” er verdt investeringa. Eg trur ikkje dei gjer det av rein kjærleik.

Funcom skal tene penger på TSW og CE i fleire år framover, samstundes som dei lanserar nye spel. Når (om) TSW også blir eit reint overskotsprosjekt… Ja då blir det virkelig moro!

Jeg tror Funcom forsøker å prise seg selv så høyt som mulig med det de nå har for å selge seg selv til noen andre eiere #illuminati

2 Likes

Jeg tenker, lag noe fett nytt loot. Og selg inventory space til hundretusener :slight_smile:

3 Likes

Path of exile style!

4 Likes

Problemet med TSW var at de valgte feil businessmodell , mange syntes combat var for kjedelig og char creation+animasjoner var dårligere enn det folk forventet. Itilegg hadde de noen rare tanker om progresjonen i spillet slik at mange sluttet å spille når de kom til den tredje sonen i spillet. Nå retter de på mye men er nok noen år for sent. Det store spørsmålet er jo om og eventuelt hvor mye de klarer å booste inntektene i forhold til hva de ville hatt hvis de kjørte videre med MMOet…

2 Likes

De vil garantert dra inn mer penger fra TSW ved å gjøre det de nå gjør, uten tvil. Spørsmålet er vel bare om det er for investorenes fordel eller spillerne :wink:

Drar de inn mer cash er det en fordel for begge :slight_smile:

5 Likes

Noen som vet hvor mange som kan spille samtidig nå som det går fra å være MMO til “shared-world rpg” og hvordan vil det fungere med servere?

Andy Benditt svarer på mange spørsmål på sin Twitter nå.

“Shared-world” seems like it might not tie to MMO framework - Destiny-like?

Any comment on the actual numbers there?

What happens to current players?

Will there still be a larger population cap on hub (non-playfield) areas like London, Agarttha, etc.?

Likte denne :sunglasses:

I can’t even get the site to load after the first time I saw it. :frowning:

5 Likes

Angående neste stream:

For dere som er Grand Masters:

2 Likes

Fikk meg til å tenke på @Morti sitt forslag

12 Likes