Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SHELF DRILLING LTD (SHLF.OL)

Med olje snart over 70… god helg!

Torsdag i dag :wink:

1 Like

Med oljeprisen nært 70 og trolig oppsving i Shelf og annet olje korrelert tar jeg helg - på tross av at det er torsdag;kr

Det kan du gjøre med god samvittighet siden du er statlig ansatt

Shelf Drilling Reports First Quarter 2021 Results

Shelf Drilling Fleet Status Report Updated May 2021

Shelf Drilling Share Capital Increase

Shelf Drilling Primary Insider Notification

Shelf Drilling Primary Insider Notification

Shelf Drilling Awarded Contract for the Baltic

Major Shareholder Disclosure Notification

Shelf Drilling Announces Change to the Board of Directors

Shelf Drilling Q2 2021 Earnings Release Information

Ser etter ett nytt investeringsobjekt å ble nysgjerrig på shelf. Ikke satt meg så mye i det enda, men ser det er tilnærmet null interesse for dette selskapet.
Er det ny refinansiering som er på vei eller er det en anna grunn til att folk holder seg unna?

Har ikke satt meg inn i riggselskapene, tok en liten kortsiktig posisjon i Borr på dippen på fredag, men hadde vært interessant å høre argumentene Shelf vs Borr :slightly_smiling_face:?

De blir vel de fleste å regne som opsjoner på disse nivåene, men om riggsektoren tar tar seg opp så snakker man om mangedobling i slike sykliske aksjer :slightly_smiling_face:

Shelf, har jo ikke hatt emisjon etter covid slo ut, og med høyere oljepris og etterhvert høyere etterspørsel er det ingen grunn til at shelf ikke skal opp mot 15/20 kr per aksje igjen som før mars 2020. En av de riggaksjene som har klart å tjene litt penger (ebitda på 46musd i q1) og de har 31 rigger. De solgte tidlig i år en rigg til 77,6musd, altså rundt 650mnok. Og hele shelf drilling prises til 649mnok i mcap!! De har altså 31 andre rigger! Ja, noen er mye eldre, men at de prises lavt ift verdiene er detingen tvil om.

3 Likes

Med all restrukturering og skraping i bransjen i mellomtiden (og som Shelf har gått klar av til glede for gamle aksjonærer) , er d slett ingen nobrainer at Shelf skal tilbake på gamle nivåer. Opsjonen innebærer masse gjeld og en umoderne flåte, men aldri si aldri!

1 Like

Så at Shelf har en flåte full av 40 år gamle rigger, som opsjon ville jeg heller ha satset på Borr hvis eldste rigg er bygd i 2011.

Shelf Drilling Amendment of 2017 Long Term Incentive Plan and Grant of Stock Options

Shelf Drilling, Ltd. Notice of Annual General Meeting