Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg har tenkt på dette selv, har enebolig alene nå, og skulle et forhold gå så bra at dama flytter inn hos meg, så skal det ligge en bulletproof kontrakt i bunn, dvs dele på driftsutgifter, men jeg eier huset og betaler hele lånet selv.
Det samme gjelder for bil, møbler osv, og eventuelt feriebolig.
Hvis dama vil eie noe selv, så vil jeg oppmuntre til å kjøpe en bolig og leie ut.
Da er hun også sikret i tilfelle samlivsbrudd.

2 Likes

Bra svar Oilimp,-viktig å være realist,uansett hvor “fantastisk” en forhold kan være idag.

selv mener jeg det ikke er naturlig å være i et forhold,-for noen ja,-men det økonomiske systemet vi lever idag maner opp til stressende hverdager med jobb og typisk ei som sitter hjemme og er alldrig helt fornøyd…

det er det dette koker ned til,forelskelse,krangling/utroskap og til slutt går forholdet skjeis…

så er det bare spørsmål om tid før det skjer igjen… :man_shrugging:

1 Like

3 Likes

morsom artikkel om en hval som ble funnet med en sele på…

…og kommentarfeltet er bare hysterisk. :grinning:

1 Like

@Londonmannen nå kommer tårene:

1 Like
2 Likes

Hvor lang er tidsforsinkelsen på kursene ?

Kilden har ca 15 min delay, jeg henter derfra hvert 5 minutt :slight_smile: Forsinkelsen varierer også noe fra marked til marked.

hva om avdøde ikke har så mye verdier?

Da fordeles det avdøde har.

Pliktdelsarven er 2/3.

Har ikke satt meg inn i arveloven før, men trodde det var slik at man ikke arvet noe før begge foreldre var døde så lenge de var gift og satt i delt bo?

Oftest vil den gjenlevende sitte i uskiftet bo. Veldig enkelt forklart her, men det er ikke alltid de har rett til eller ønske om det.

huff,vi gikk igjennom dette for noen år siden,-vi gjorde et forlik for å unngå et større nedsalg av leiligheten enken og faren min delte.

Så på NRK nyhetene at 400000 hadde ikke åpnet selvangivelsen, men det er vel fortsatt slik at dersom en ikke åpner får en den på papir. Eller tar jeg feil?

Burde gjerne lagt denne på skattetråden, men vil ikke forstyrre de som er i hektisk innspurt. :hot_face:

De som ikke åpner den godtar stille akksept.

Du har sikkert rett, men synes ordningen er tvilsom. Folk blir gjerne eldre eller syke. Tidligere ville gjerne familie eller venner kunne se eventuell post som ikke ble behandlet. Ser at Min helse sender brev dersom du ikke åpner og det burde gjerne Altinn gjort også.

…du kødder.

Noen har vært på Santorini eller i Athen før? Noe å anbefale hvis du skal reise ned der med dame?
Har hørt fra enkelte her inne at eg bør kjøpe forlovelsesring da Santorini er typ mega romantikk; men sånn bortsett fra det? :sweat_smile:

1 Like

Prevensjon :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like