Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

3 Likes

morsom artikkel om en hval som ble funnet med en sele på…

…og kommentarfeltet er bare hysterisk. :grinning:

1 Like

@Londonmannen nå kommer tårene:

1 Like
2 Likes

Hvor lang er tidsforsinkelsen på kursene ?

Kilden har ca 15 min delay, jeg henter derfra hvert 5 minutt :slight_smile: Forsinkelsen varierer også noe fra marked til marked.

hva om avdøde ikke har så mye verdier?

Da fordeles det avdøde har.

Pliktdelsarven er 2/3.

Har ikke satt meg inn i arveloven før, men trodde det var slik at man ikke arvet noe før begge foreldre var døde så lenge de var gift og satt i delt bo?

Oftest vil den gjenlevende sitte i uskiftet bo. Veldig enkelt forklart her, men det er ikke alltid de har rett til eller ønske om det.

huff,vi gikk igjennom dette for noen år siden,-vi gjorde et forlik for å unngå et større nedsalg av leiligheten enken og faren min delte.

Så på NRK nyhetene at 400000 hadde ikke åpnet selvangivelsen, men det er vel fortsatt slik at dersom en ikke åpner får en den på papir. Eller tar jeg feil?

Burde gjerne lagt denne på skattetråden, men vil ikke forstyrre de som er i hektisk innspurt. :hot_face:

De som ikke åpner den godtar stille akksept.

Du har sikkert rett, men synes ordningen er tvilsom. Folk blir gjerne eldre eller syke. Tidligere ville gjerne familie eller venner kunne se eventuell post som ikke ble behandlet. Ser at Min helse sender brev dersom du ikke åpner og det burde gjerne Altinn gjort også.

…du kødder.

Noen har vært på Santorini eller i Athen før? Noe å anbefale hvis du skal reise ned der med dame?
Har hørt fra enkelte her inne at eg bør kjøpe forlovelsesring da Santorini er typ mega romantikk; men sånn bortsett fra det? :sweat_smile:

1 Like

Prevensjon :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Sist vi var i Hellas var i 2007, men jeg tror ikke vi var på Santorini da. Uansett lenge siden.
Øygruppa Kykladene har mye fint å by på, Santorini er vel den mest kjente med alt det medfører…skal jeg til Kykladene igjen så er Folegandros og Sifnos to øyer jeg liker godt. Amorgos er også bra. Jeg synes også det er fint å finne en strand for seg selv på ei lita øy, gjerne gå en time…

Det som dere må få med dere hvis dere reiser via Aten er selvsagt Akropolis, aller helst stå opp svært tidlig og gjerne være oppe i 6-7 tiden om morgenen før det er så mye folk, og temperaturen blir for høy.

Dette var ihvertfall en fin side:

https://www.kalimera.nu/

Jeg kjenner forelskelsen i Hellas våkner til live igjen…

1 Like

Ooo takk for innspill :smiley: Mulig at jeg faktisk går for å ta Akropolis før hanen våkner. Å stampe i turisthordene er ikke noe å bruke tid på!
Det med temperaturen er sikkert et bra tips også. Vet ikke hvor varmt det er der iforhold til Vietnam; men å besøke templene i Vietnam midt på dagen var en ny type tortur for meg, altså! :sweat_smile:

2 Likes