Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Har den på watchlisten min og har flere ganger vurdert kjøp, men hitil har den fått være i fred for min del

1 Like

Om gullet fortsetter oppover, og stabiliserer seg 1300 så kommer til å handle mye om Avm for min del.
Det er jo lett å bli revet med, med en sånn oppgang som det nå har vert, men eg hugser meget godt hva som skjedde med Avm sist gullet turer mot 1400 og over.

https://trendtech.no/ttcharts/?t=AVM

( hadde laget en del linjer i chartet, ser at desse i kom med i linken )

Avocet Mining plc has broken through the ceiling of a falling trend channel. This indicates a slower falling rate initially, or the start of a more horizontal development. The stock has support at kroner 0.60 and resistance at kroner 0.98. Volume tops and volume bottoms correspond well with tops and bottoms in the price. Volume balance is also positive, which strengthens the stock. RSI is overbought. This shows that the momentum of The stock is strong and that the price may well rise further in the short term. We should see a decline in the RSI chart before this is seen as a negative signal. The stock is overall assessed as technically slightly positive for the medium long term.

obs! High risk

Det blir store konsekvenser når antatte avtaler uteblir, som her med ophir på fredag
( ophir følger eg, pga av avtalen med Apcl )

1/5 av kursen visket bort med ett pennestrøk fredag

  • Flytter pengene til gull

Investorene har troen på gull, og satser på å «sell in May and stay away».

2 Likes

@ Iox

04.04 kom denne meldingen :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=398502

18.05 blir det møte med anh, og forhåpentligvis en løsning

The Company will continue its dialogue with the ANH and a conciliation hearing is scheduled for 18 May 2016 at which the Board believes a solution that is satisfactory to both parties can be found. The Board believes that the likelihood of the ANH enforcing a claim is reasonably remote.

Holdes olje prisen oppe, så bør Interoil komme etterhvert, men det har siste tiden dukket noen uroligheter som gjør meg litt kritisk, å størst er denne manglene TOG betalingen, hvordan skal desse pengene erstattes ?

Det forstår jeg godt! Det gullfondet jeg satt med som jeg dessverre solgte har steget 50% i år, men er nå uansett mer inne på fysisk gull. Veldig irriterende at staten har lagt mva på gullbarrer, det er helt ulogisk, som om vi skulle betale moms på eiendom eller aksjekjøp. Gullmynter har ganske stor spread. Og så er spørsmålet hvordan man oppbevarer dette trygt og hvordan det er med forsikring.

3 Likes

Spennende å se hva gullet kan oppnå, eg har ingen forhold til gullprising så for min del blir det kun vill gjetning.
Forge topp var vel rundt 1440

Edit : da mener eg fra toppen 2013 der gullet falt helt mot 1000, den kanalen er brudt må, så er det som er spennende om starter en stigende reise.

https://www.bullionvault.com/gold-price-chart.do

1 Like

ble fart i Avm gitt

2 Likes

nå skulle sci gå ja, når eg ikke er med

fet dag da, ref Funcom/ Avm

Avm i 1.20 , eg har en del aksjer, akkuart sånn at det er sinnsykt gøy

3 Likes

avm er ute, sitter med en liten fin gevinst der nå

2 Likes

Ut på 1,18 du også?

±1,15 du har altså solgt også ?

1 Like

ja, men inne igjen på 1,13

Student så posten er liten nok til å lempe ut og inn. Tenker jeg sitter til info om Tri-K. Ble litt for gøy i dag. Solgte meg ut av Funcom og sitter med litt cash. AVM alene er nok for risikopoten for en stund fremover.

1 Like

Gullprisen blir avgjørende for hva eg gjør videre, men det er kjipt om den går mellom åpningstidene på børsen

1 Like

Bra dag for mange av aksjene mine:
Funcom, STAR, PHO, PCIB, SEAM, GIG

Ikke fullt så bra for noen andre:
SF, THIN (lytte-post).

Fortsetter dette, så blir det et bra år!

3 Likes

Hatt en saftig dag, men eg har hatt mangen sure dager/ uker tidligere i år.
Tatt gevinst noensteder ( Avm ble det det storgevinst ), ser litt ann utviklingen utover mai, mulig det blir å kjøpe noen bjørner fremover.
Foreløpig ser det ut til at oljen toppet i 48, og med vanlig mai utvikling så skal det meste nedover

Jeg fikk litt juling i DNO idag, men hva gjør vel det når man har Funcom i porteføljen? :wink:

3 Likes

Kan være lurt å vurdere Dno bear nå, dersom oljeprisen turer ned, noe eg tror den skal

Det virker risikabelt. Bear Obx derimot frister

3 Likes