Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Spillaksjer generell diskusjon

Litt usikker på hva de leverer, men mistenker det feiler.

Å hvor gode er valve / steam på anti cheat ? :smiley: Brukes vel enorme mengder cpu / machine learning på detektere cheaters https://squadstate.com/csgo/is-the-csgo-cheater-problem-getting-out-of-hand

Faceit platformen, har vel eget anti cheat software og de er hakket mer seriøst pga turneringer/ competitive osv. Faceit burde egentlig lett kunne implementere det 121 GameOn prøver å få til, tror de allerede har det?

https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-13/tencent-s-sales-beats-after-gaming-boost-offsets-china-slowdown

1 Like
2 Likes

De svenske spillaksjene fikk bank i dag. Noen som vet årsaken?

Nå åpner mer og mer samfunnet opp igjen, så mulig q2 ikke blir så bra sammenlignet hvis alt var lukket.

Mine tanker var sektor rotasjon fra ting som har gått mye, Blizzard og Take 2 har også fått bank. Mens aksjene jeg følger som tidligere har blitt straffet, har gått bra (Akso/Elkem/hydro og bank)

Som også var tanken min om Orkla o April, er vist ned over 3% idag.

3 Likes

Jeg tror alikevel at q2 generelt blir vesentlig bedre enn q1 (for spillselskap). MAG Interactive kommer med tall for Q3 ( mars-mai) 1.juli så da får se hvordan det har gått. MAG sa at spillertall i slutten av mars var 25% høyere enn perioden som sluttet i feb med samme ARPDAU. Slik som jeg ser det har april vært den beste måneden til nå mens mai ligger litt lavere men fremdeles bedre enn mars.

SF kjørte mye UA i mars så de hadde jo en massiv økning i april. Ser man på tallene fra steam for cow/sup/con så er tallene for mai ca 5-10% lavere enn april ( men fremdeles 20%+ høyere enn mars).

2 Likes

Jeg og @nofun drev å diskuterte om det kunne være rotering blant fond. Spillaksjer har gått mye så da må endel fond faktisk lette seg for å holde balansen.

3 Likes

I dag er det en spennende gaming dag for investorer
gaming day hos redeye med presentasjon av mange selskaper

Today, Redeye will host its annual Gaming Day. Join our live-stream and watch 16 gaming companies present their businesses. Redeye’s analysts will moderate the Q&As, where the live audience can send in their questions as well.
link hos https://www.redeye.se/ på førstesiden til eventen.

Det er en del selskaper her jeg ikke har hørt om.
Nordiske spillaksjer er en fin mulighet til å bruke funcom-kunnskapen til å tjene enda litt til på gaming-aksjer.

4 Likes

Thunderful virker interessant. Bergsala har jo vært kjent siden jeg kjøpte NES på 80-tallet :smiley:

1 Like

Redeye sin gaming rapport er klar. en fin introduksjon til spillmarkedet og spill-aksjer.

3 Likes

Ingen som har troen på 121gameon? Gikk nettopp inn med en betydlig sum kroner der.

Hadde tenkt, men trakk meg da de kasta meg ut av discorden for å spørre om hvorfor de ikke kunne svare kundene/spillerne sine der inne. Ble isteden banned. Fulgt discorden lenge og fått veldig dårlige vibber. Det er null aktivitet, og folk som prøver å få hjelp blir møtt med stillhet eller henvisninger til andre mer tungvinte løsninger. Samtidig har de spammet facebook daglig for å få inn flere investorer. Og da virket det for meg som om de egentlig hadde fokus på feil sted; de ville ha inn penger så fort som mulig, men å svare spillerne sine gadd de ikke bruke tid på.

Edit: Også ble jeg tipset om at konseptet allerede eksisterer: https://www.gloot.com/

7 Likes

Inflasjon i gaming bransjen :thinking:

Tenker at det er greit å få vekk folk som dette :

“Hascoët, head of Ubisoft’s editorial team had been accused of misogyny, homophobia, and attempting to drug teammates.”

4 Likes

Ganske kraftig kost i en av under artiklene
" “Mafia”-like"
" The Ubisoft paradox: How the publisher enabled a culture of abuse and control"

1 Like

Har vært latterlig mye oppvask i gamingmiljøet i år. Skikkelig Metoo moment der.

WB publisher sale på XB nå.
Tror det blir MS som kjøper gaming divisjonen til WB til slutt altså.

Steamsales pr review analyse.

2 Likes

Stemmer bra med det vi kom fram til @nofun :sunglasses:

2 Likes