Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Får sitere her litt, her kommer det info etter hvert som jeg finner det.

side 12 prospektet:
Starbreeze’s business is primarily focused on the development of the Company’s three main games. These comprise PAYDAY 2 (which was releasedon the market in 2013 and is being actively developed), its successor PAYDAY 3 (which is the Company’s next product) and the mobile game PAYDAY: Crime War (which is under development).

side 13:
PAYDAY 3, which is expected to be releasedin 2022-2023, is currently in an early development phase.

2 Likes

Hva var det som skjedde med kursen her? Kunne banne på at den lå rundt 1,3 for bare noen dager siden, men nå har den bare gått opp siden det og ligger på 1,16. Har de endret på pris og totalt antall aksjer, splitt, spleis etc?

Kanskje pga av :

“19 August 2020 First day of trading in the Starbreeze share excluding the right to participate in the rights issue”

:slight_smile:

Ah, har ikke fått med meg kjøp og salg av tegningsretter eller noe. Vært utenfor en stund.

Hva tenker folk om emisjonen her da. Er det å bli med på denne emisjonen her sannsynligvis den beste kjøpsanledningen man får før payday3 eller skal man holde seg unna?

Jeg sitter med en lyttepost og har overtegnet litt, men mulighet for å overtegne MYE mer. Er i tvil…

Jeg vurderte å gå inn, men pga markedet så styrer jeg unna den største risikoen. Pd3 er vel 2år unna.

Så da bør man ha god tid til å komme seg inn. En lyttepost er fint men jeg hadde ikke tatt mer.

1 Like

Den store usikkerheten er status til payday3 der vi vet de er i en tidlig fase i utviklingen. Men hva det i praksis vil si er litt vanskelig å si med sikkerhet.
Kanskje er status såpass ille at de vil trenge pengene for å lage en demo til payday3 som kan brukes til pitching?

Nei så ille kan det ikke stå til. Noe må de ansatte der borte ha klart å lage…

Jeg tenker det er greit å ha en post her men hvis man ser på triggere de neste 6 månedene så er det vel bedre alternativer ?

Skulle inn og se på aksjen nå, men med slike feil synes jeg varsellampene blinker

STARBREEZE

Starbreeze rättar siffror - högre förlust än tidigare (Finwire)

2020-08-20 09:34

Spelutvecklingsbolaget Starbreeze rättar siffrorna i delårsrapporten för det andra kvartalet till följd av ett summeringsfel.

För andra kvartalet uppgår korrekt resultat före skatt till -8,6 miljoner kronor (-60,1). I föregående rapportversion var siffran -2,2 miljoner kronor.

Periodens nettoresultat löd -8,7 miljoner kronor (-64,4), medan resultatet per aktie landade på -0,02 kronor (-0,20). I förra rapportversionen var dessa siffror -2,2 respektive -0,01 kronor.

Carl Becht
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

2 Likes

Prøvde også å overtegne men ser ut som jeg bare fikk det jeg hadde krav på.

Ja ser ut som det med å overtegne fungerer ganske dårlig når noen garanterer for hele eller deler av emisjonen. Fikk jo bare smuler i fivepg-emisjonen og den var også garantert. På meg virker det nesten som om garantistene får det som er til overs hvis noen ikke tegner seg. Og når de har fått sitt så kan de som har overtegna slåss om restene.

Her er hva zero-kontoen min sier om emisjonen

Du kan endre tegningen frem til 06.09.2020. Merk at det ikke gjelder tegningsretter til salgs (TRF).
06.09.2020 må du ha penger til hele tegningen tilgjengelig for handel på kontoen din. Hvis ikke kan hele eller deler av tegningen avslås.
07.09.2020 trekker vi pengene og gir deg betalte tegnede aksjer (BTA). De endres til ordinære aksjer etter rundt 2-4 uker.
Tegner du aksjer uten tegningsretter vises søknaden på kontoen din, 07.09.2020. Når vi får beskjed om en eventuell tildeling, trekker vi penger og tildeler aksjer. Det tar normalt 1-2 uker.

EDIT:
Men det er ikke sikkert at det er over enda. Jeg har “bta 1”-aksjene nå som jeg har krav på men en annen “aksje” har dukket opp som heter “starbreeze b application” som er en solid overtegning uten retter. Tipper vi må vente noen dager til for overtegninga.

1 Like

DEt formelle:
The outcome of the rights issue in Starbreeze (“Starbreeze”) shows that 81,087,339 shares of series A and 262,210,018 shares of series B, corresponding to approximately 95 percent of the offered shares, have been subscribed for by exercise of subscription rights. Additionally, applications for subscription without subscription rights, corresponding to approximately 146 percent of the offered shares, have been received. In total, 3,641,745 shares of series A and 15,365,531 shares of series B, corresponding to approximately 5 percent of the offered shares, have been allotted to those who have subscribed for shares without subscription rights. Accordingly, the shares subscribed for by exercise of subscription rights together with the applications for subscription without subscription rights correspond to approximately 241 percent of the shares offered, and hence, no guarantee commitments will be utilized.

hmm plot twist. En rask overtegningstrade ifbm emisjonen fikk en mye hardere start. Dette har jeg ikke sett før:

The new shares subscribed for with subscription rights are expected to be traded on Nasdaq Stockholm around September 15, 2020. The new shares subscribed for without subscription rights are expected to be traded on Nasdaq Stockholm around September 24, 2020.

1 Like

Nån köper upp sig kraftigt…

Ser jeg fikk rett over 1% av det jeg prøvde å få .

1 Like

“Gratulerer”, jeg fikk 0.85%. Min erfaring er at man må vurdere å tegne seg for (mye?)mer enn man egentlig vil ha og så får man heller selge seg ned fortest mulig hvis man får for mye. Det har aldri skjedd.

2977 aksjer står det ekstra. Det er jo bare smuler og så små verdi at det er uten betydning i en stor portefølje.

Er det jevnt over lav fordeling? eller har noen fått EKSTREMT mye?

Noen må ha fått mer.

HAdde du og @nofun T retter?

1 Like

ja jeg hadde noen retter.

Ja , sjeldent man får noe hvis man ikke har retter.