Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Er det bare support kontakt så ordner de dette? Isåfall kan jeg fint sende en liten support sak til dem.

1 Like

Kan dere sjekke nå? Fikk svar at den er oppe og får den opp på søk nå selv.

hm, okei. Jeg hører like godt om det og!

Hm, er det i ettertid eller med en gang? Bare ser at min går rett i status mottatt. Er også fra inv. zero konto.

Jeg fortsetter diskusjonen fra en annen tråd her, ettersom jeg kommer til å bruke Stillfront som eksempel.

Jeg gjør nok aldri komplette fundamentale analyser av selskaper. Jeg analyserer strengt tatt bare aspekter av det fundamentale ved selskapet. Ta Stillfront f.eks., de aspektene av det fundamentale som jeg finner interessant er:

  • Det kommer et Unravel 2. Det er en oppfølger til et kritikerrost spill. Det vil få masse mediedekning. Det kommer mest sannsynlig til å selge bedre enn Unravel! Eksempel på hvor bra det kan gå er f.eks. Payday vs Payday 2.
  • Markedet har glemt å prise Unravel 2 inn i aksjen.
  • Unravel 2 kommer neppe til å bli det siste litt større spillet de slipper. Planen er f.eks. å starte på et nytt slik prosjekt om 3 mnd.
  • Markedet ser på Q-on-Q veksten i stedet for Y-on-Y veksten. Det er ihvertfall slik jeg tolker de siste månedenes fall.
  • Stillfront sa at det ikke er verdt det å bruke penger på reklame i sommermånedene og at de venter til høsten. Når høsten kommer ser man sterk vekst. Slik guiding øker tiltroen min til selskapet.
  • Cashburn er relativt lav, og kommer hovesakelig fra økte investeringer.
  • Market cap er såpass lav at de ikke trenger å bli markedsledende for å gå 5x,
  • I motsetning til mange andre spillselskaper, så har de veldig mange ben å stå på
  • For å lykkes, så er de ikke avhengig av noe nevneverdige eksterne faktorer. Lager de et bra spill, så kan de åpenbart kommersialisere det.

Et ikke-fundamentalt aspekt er at tre personer her inne som jeg har stor respekt for når det kommer til nøkterne analyser: @nofun, @holmes og @megetgod er alle interessert i aksjen. Som @Morti sa i en annen tråd, hvis det er noe han lurer på, så spør han på forumet her.

4 Likes

Både unravel 2 og coldwoods eget IP udkommer nok om 1-1,5 år, for mig at se bør aktien til den tid eller før overgå ATH og dermed også stige til mere end kurs 100, også selv hvis den resterende del af virksomheden ikke oplever nogen særlig vækst. Men der er meget der tyder på at væksten vil fortsætte og så er der altid muligheden for at et nyt produkt bliver ektremt succesfuldt.

Call of war er steget ekstremt den seneste tid på alexa og similar web. Alexa rank er nu for første gang inde på top 10k, hvor tidligere ATH var uden for top 20k. Holder den nuværende placering når markedsføringen bliver mindre aggressiv og bounce rate går ned igen, bør indtægterne være langt større end hvad de har været før. Det er egentlig min primære grund til at tage en position i aktien allerede nu. Går aktien ned herfra køber jeg mere, og hvis nuværende kurs holder i længere tid køber jeg også mere, men lige nu har jeg en passende position.

Så jeg er helt enig i de punkter du stiller op. Muligvis er aktien endnu ikke så aktuel, så den kan sikkert ligge på nuværende niveau i lidt tid endnu, men omvendt falder den jo nok heller ikke nævneværdigt herfra.

2 Likes

Trender opp i hvert fall

https://www.google.com/trends/explore?q=“call%20of%20war”,“new%20world%20empires”,“supremacy%201914”,"thirty%20kingdoms"

1 Like

Jeg har snittet meg inn. Føles bra. Kan godt tenkes at den faller nedover mot 51-52, men at den faller ytterligere nedover enn det har jeg ingen tro på. Stillfront er en av de aksjene jeg har størst tro på framover.

1 Like

Jeg øker også litt her nå. Funcom er mitt hovedcase, men SF kan være noe så sjeldent som en feilpriset i positiv forstand spillaksje. MCAP er også lav nok til at jeg tviler den skal så mye mer ned.

1 Like

Verdt å merke seg at dette er langsiktig. 1 år. Har lyst å fokusere mer på selskaper jeg har tro på fundamentalt. F.eks så synes jeg Funcom sitt Conan Exiles ser ut som et gørrkjedelig spill sett i forhold til andre spill innenfor/rundt samme sjanger, og jeg tror ikke spillet blir noe å skryte av. At kursen går 2 kr på kort sikt tviler jeg dog ikke på.

2 Likes

Swing, CE gørrkjedelig… Synes du er altfor tidlig ute med å konkludere angående CE, vi har bare så vidt fått ett lite glimt av hva Funcom vil gi oss. Det sitter 40 stk ± og jobber hardt(forhåpentligvis) med å få så mye som mulig på plass til releas. Så langt har over 90% valgt å gi tommelen opp for CE av de som har sett videoen, dette er MEGET bra. Antall visninger raser også oppover, hadde folk synes det var no dårlige greier ville vi ikke hatt dette resultatet.
Men helt ok att CE ikke appellerer til deg.:relaxed:

De har jo rett og slett ikke vist noen gameplay-videoer, så å konkludere med at spillet er gørrkjedelig nå er kanskje litt tidlig. Samtidig, videoene viste mest løping, som ikke er så veldig spennende. :slight_smile:

Nei, har ikke spillt ARK, og jeg synes at spill med 95% løping høres dritkjedelig ut. Hintet er at forrige spill jeg “rundet” var Doom som er non-stop action hvis du ønsker det.

(Jeg trodde jeg var i en Funcom tråd btw :smiley: )

1 Like

Skal du inn med såpass? :slight_smile:

Man venter til det blir mer aktivitet :smiley: Jeg har uansett kjøpt meg opp i det siste og har nå 3x det jeg hadde for et par uker siden og så lenge det er mulig å kjøpe er det jo også mulig å selge ;). Jeg har ingen konkrete planer om å øke mer men får vi en dipp ned mot 52 kjøper jeg.

1 Like