Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Hvilken aksje har kostpris på 1000? :nerd_face:

Genmab

1 Like

Update 11.01:

Nå begynner faktisk ATH-kriblingen å komme:


image

8 Likes

Sjekket portisen på nordnet…

giphy%20(1)

3 Likes

Ned -1,8% totalt i dag, kan leve med det

1 Like

En solid smell siden sist. :stuck_out_tongue:

image

4 Likes

Hehe det er vel en kombinasjon av at jeg sitter i ro med hovedposisjonene sine, samt et par bet i episurf og photocure som virkelig ikke gikk slik som håpet.

Jeg kommer til å le sist!

image

1 Like

Jeg har blitt bittelitt flinkere til å ikke sitte helt religiøst i ro ihvertfall, solgte en god del nanoaksjer til 86 rett før jul.

5 Likes

Jeg har tradet litt jeg også, men sliter med å trade mer enn rundt 10-15% av en post. Også er jeg gjerne for utålmodig og kjøper inn igjen for fort etter fall.

Min evige dødssynd i porteføljestrategien: Aldri cash tilgjengelig. :frowning: Dust, tosk, idiot, osv.

2 Likes

Største posisjon svakt rød, likevel:
image

Fornøyd med det. :slight_smile:

image

1 Like

Nja, det er en mulighet.

Jeg gjentar en øvelse jeg gjorde med suksess for et år siden, når det blir for volatilt i markedet og jeg merker det koster krefter, så reduserer jeg heller eksponeringen en smule.

4 Likes

Disse syke risikoaksjene er utrolig delt:

Ja, NANO er en typisk aksje som gjør det dårlig i det daglige i et surt børsklima.
Men, straks det plutselig ramler inn et oppkjøp, så er 10-20 milliarder utrolig små potatoes for big pharma, så kursen kan gå flere 100% ved et oppkjøp omtrent over natten.

1 Like

Dette er meget sant.

Så er bare spørsmålet: Har man først tatt valget om å selge seg ut, har man da guts til å faktisk kjøpe seg inn igjen? Eller er det lett å bli stående igjen på perrongen?

2 Likes

Når man legger planen for når man skal selge, så bør man helt klart legge planen for når man evt skal kjøpe tilbake også. Sett opp varsling på kurs/nyhet og gjennomfør planen. Det er også lettere å kjøpe seg inn igjen hvis man ikke er helt ute. :slight_smile:

2 Likes

Beste tipset for newbs man leser på tekinvestor det der. :heart:

3 Likes

Min erfaring er at hvis man selger fordi man kortsiktig tror på nedgang, er det lett å kjøpe noe annet for de pengene man får fra salget av aksjene, og så når meldingen kommer så blir det større mentalt motstand mot å kjøpe igjen siden man da kanskje må frigjøre kapital først, og det kan jo også ta tid avhengig av likvideten i det papiret man har kjøpt.

5 Likes

Ja, det er mitt absolutt største problem, har ikke selvdisiplin til å sitte i cash.

3 Likes

Vel…

image

image

8 Likes

Ja, her har det jo mildt tatt skjedd endringer…

Så vanvittig lyst på tingene i Januar og ble complacent så det holdt. Fikk Svi For Det.

Har likvidert ganske mye aksjer, noe står igjen som cash som skal plasseres i markedet, annet er gevinst som er tatt ut til bankkonti fordi de gjør seg bedre i familieøkonomien enn i Trumpgalskapen på slutten av bullmarkedet. Så det gjør at total prosentvekst på innskudd er fremdeles høy selv om uttellingen på porteføljen er tilbake der den var i høst.

5 Likes