Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Altså, hvis du hadde cashet ut alt, vil du ha skattet av differansen på kursen du har oppgitt og salgskursen.

1 Like

Ser at det er en del som driver og oppretter seg en drøss med aksjesparekontoer for å kunne ha fleksibilitet til å avvikle posisjoner med tap og skrive av på skatten.

2 Likes

Redusert eller 100% cash?

1 Like

Aldri Bare Cash, Det Er Fælt. :wink:

2 Likes

Endelig fått kjøpt meg litt Sangamo på dippen, på tide!

1 Like

Fin konsolidering på litt over ett år. Ser tendenser til en mulig spring der i Februari. Når du tar ut den konsolideringen ser du +100%!

image

1 Like

1*9IdysIFKCTN071IfX_zFcA

1 Like

For et jubelår det har vært siden lugano. :face_with_raised_eyebrow:

6 Likes

Inngang i BergenBio i dag.

image

4 Likes

Jøss, jeg er jo bare ned 11% i bgbio og sgmo

image

4 Likes

image

1 Like

Haha, vært en stund siden sånne dager:

image

image

7 Likes

Topp 50 porteføljer listen i dag var ganske kort… :slight_smile: bare 11 i pluss

2 Likes

Har begynt å leke meg såvidt med belåning på Aksjesparekontoen min i nordnet, hyggelig for marginen med oppgangen til pho i det siste, det er den eneste aksjen jeg har med belåningsverdi på. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Meget imponerende at du har en så bra snittpris/papiravkastning på alle de største postene dine! :slight_smile: Kudos :+1: :money_mouth_face:

Så viser jo ikke denne listen hvor mye penger som er pisset bort på alle mulige andre poster som ikke gikk så bra, haha. Helt ærlig har jeg ikke orket å gjøre like nøyaktig analyse på dem, men det er nok en ting jeg vil begynne å prøve på etterhvert, gjennom å skrive en mer metodisk tradinglogg.

For når kosten er så lav på de postene du henviser til, så betyr jo det reellt sett at jeg har tatt gevinst på dem og flyttet pengene andre steder. (En del av dem har jeg måttet ta ut til behov utenfor investeringsportisen det siste året.)

Men som en kan se har jo PCIB og NANO vært helt fantastiske aksjer for meg, som på mange måter har vært med å finansiere store deler av aksjesparingen min.

4 Likes