Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

image

1 Like

1*9IdysIFKCTN071IfX_zFcA

1 Like

For et jubelår det har vært siden lugano. :face_with_raised_eyebrow:

6 Likes

Inngang i BergenBio i dag.

image

4 Likes

Jøss, jeg er jo bare ned 11% i bgbio og sgmo

image

4 Likes

image

1 Like

Haha, vært en stund siden sånne dager:

image

image

7 Likes

Topp 50 porteføljer listen i dag var ganske kort… :slight_smile: bare 11 i pluss

2 Likes

Har begynt å leke meg såvidt med belåning på Aksjesparekontoen min i nordnet, hyggelig for marginen med oppgangen til pho i det siste, det er den eneste aksjen jeg har med belåningsverdi på. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Meget imponerende at du har en så bra snittpris/papiravkastning på alle de største postene dine! :slight_smile: Kudos :+1: :money_mouth_face:

Så viser jo ikke denne listen hvor mye penger som er pisset bort på alle mulige andre poster som ikke gikk så bra, haha. Helt ærlig har jeg ikke orket å gjøre like nøyaktig analyse på dem, men det er nok en ting jeg vil begynne å prøve på etterhvert, gjennom å skrive en mer metodisk tradinglogg.

For når kosten er så lav på de postene du henviser til, så betyr jo det reellt sett at jeg har tatt gevinst på dem og flyttet pengene andre steder. (En del av dem har jeg måttet ta ut til behov utenfor investeringsportisen det siste året.)

Men som en kan se har jo PCIB og NANO vært helt fantastiske aksjer for meg, som på mange måter har vært med å finansiere store deler av aksjesparingen min.

4 Likes

+1 :see_no_evil:

3 Likes

Status før vi går i gang med vakre oktober som er spådd av Karl Oscar å bli en jubelmåned.
Matrisen blitt bittelitt rotete pga et par utskiftninger, og er et eller annet lite avvik i tallene jeg ikke blir klok på, men i det store og hele skal det være sånn noenlunde.

Har i tillegg til dette en tradepott på bgbio i skandiabanken, men den er faretruende nær å ryke på stoploss.

2 Likes

Måtte bare bite i det sure eplet på zerokontoen og skrelle litt av forskjellige poster til PCIB emisjon.

Til rettene jeg har på Aksjesparekonto skyter jeg inn friske penger fra annen sparekonto.

image

4 Likes

For en helt fantastisk helvetes jævlig måned det har vært, reis og ryk.

Til dels betydelige endringer i porteføljen, overtegnet meg en smule i PCIB emisjonen, og har flyttet over en del penger til Photocure fra de amerikanske aksjene. Jeg måtte midlertidig selge noen aksjer i PHO på 53 for noen dager siden, men har kjøpt mye flere aksjer inn igjen på 50, 48 og 46 iht en plan jeg satte opp.

Også noe helt nytt i min sammenheng. Har skaffet meg mulighet for belåning på aksjesparekontoen min, som jeg akkurat nå bruker for å gire Photocure-posisjonen en smule.

Sharevillekontoene ser da sånn ut:
Zerokonto:

Aksjesparekonto:

Jeg teller litt på knappene om jeg skal avvikle Zeroen og ta alt over på ASKen, men det er jo mye mer begrenset hva slags papirer man kan kjøpe på ASK enn på Zero, så jeg nøler litt.

6 Likes

Til ære for @studenten86 og @Biotop20, satte jeg meg ned og gjorde opptelling på portisen selv om jeg egentlig ikke orket tanken på å sjekke hvor ille det står til. Kan melde at etter dagens stigning er NANO-andelen i porteføljen vesentlig høyere enn sist. Utenom det er det til å grine av.

image

6 Likes

image

2 Likes

Hvor har du 48k aktive spillere fra? Det var 7k samtidig på søndag 9. desember og det er den siste peaken. :slight_smile:

1 Like