Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Vi trenger en trigger.

  • Stor kontrakten som forhandles i midt-østen
  • Positiv bunnlinje
  • Omstruktuering
1 Like

giphy

2 Likes

Tit for tat…:wink:

1 Like

You win you loose

1 Like

True. Klarte ikke å dy meg. :wink: Uansett ser det jo ut fra de siste dagers utvikling til at Talkpool kommer til å være et bedre sted å ha pengene sine de neste mnd enn i Fun. Lykke til! (ikke at du trenger det :sweat_smile:)

1 Like

Jeg har som nevnt ingen interesse i Funcom, bara deler min TA syn av og till når folk spør.

Sen liker jeg også å lage litt helvete av og til.

3 Likes

Begynner vi straks på fase E ? Wyckoff…

Per idag en fas D. Regner med en BU/LPS og en mulig Fas E och nye highs. Det vanskelige er at rapport er om 2 uker. Usikkert om selskapet har klart å påvirke sifrene nok med omstruktureringen/forsling av gjeld/valutaeffekter allerede denne rapport. Trur samtidig at markedet er mest interessert i hva VD orden sier, og ikke sifrene. Spørs hvor insatte investorene er. Tas ikke rapporten godt emot kan denne setup ødelegges. Samtidig skulle selskapet presentere omstruktureringsplanen i høst. Høst ender nå i november, forhåpentlig annonseres den før rapport, ellers kommer den nok i rapporten.

2 Likes

Aksjen følger plan. Snart i mål.

3 Likes

Snart 3 mnd siden. På tide med en update snart?

Q3 imorgen. Tenker selv at nettores fortsatt er negativt, men at selskapet overrasker positivt med omsetningsvekst. Tror ikke vi ser vinst før Q4/Q1. En del positiva og større ordrer siste 6 mnd som forhåpentligvis kan komplementere. Tror ikke man klart å forsle gjeld ennå, og at investeringen i Haiti kommer pågå frem til årsskiftet.

Hva tenker dere andre?

Nokså enig, de har vel en del fordringer som kan slå positivt inn.

Ja, fantes 40-50 MSEK i Q2.

Rapporten ingen chocker. Selskapet oppreper mål om 40 MEUR och 8-12% EBIT :+1::+1:

1 Like

Nå ser du min grunn får og ville selge av Haiti, dette er et u-land på lik linje med Afrika.

Yupp :+1:

Fikk ihvertfall fylt på litt på 16,1 i dag, så får vi se om det var lurt…
Kjør da Midt-Østen!

Lander man det avtalet (noe jeg tror man gjør) så burde vi se +30 kr. Da snur mest sannsynlig vinsten neste år. Meget positivt de beholder mål om 40 MEUR i 2021, men på bakgrunn av dagens siffrer er der nok lurt å holde seg skeptisk fremover. Men mye ser uansett ut å gå i rikitg retning.

Ja, ballsy å opprettholde det… Ting må jo være på gang her!:slight_smile:

Høres sånn ut.

In spite of the challenges Talkpools business has been facing during 2019, we are convinced that 2020 will be a year of significant growth both for IoT and for Network Services and we are still confident that we will reach the projected target of EUR 40 million revenue and 8-12 percent EBIT in 2021.

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like