Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Litt om Melanoma og virus fra ca 15:40

Hørte bare snakk om Cevira der jeg

Første post på TI, vil som mange andre takke for mye god informasjon fra personer som dytter mye tid og energi inn i sine skriverier.

Så over til spørsmålet da jeg ikke har så mye fornuftig å bidra med i debattene som går.

Når Targovax kjører sine studier, leverer de da fra seg produktene uten å være i befatning med pasientene som da skal få disse? Eller er de med og observerer en ev. fremgang eller tilbakegang på pasienten igjennom studien slik at de har en viss formening om produktet?

Ser, som de fleste her, frem mot resultatet av studien nå i januar. Den kan gjerne komme i februar for min del så lenge de melder om et samarbeid samtidig. :rocket:

6 Likes

Hei!

Jeg er ikke den som skriver eller kan mest. Men tror jeg kan svare greit på spørsmålet ditt: Targovax som de fleste biotek selskaper kjøper tjenester av firmaer som driver kliniske studier på vegne av nettopp biotek selskaper. Noen spesialiserer seg på fase 1 studier. Disse leverandørene har så sykehus og kliniske studie-enheter verden over som de samarbeider om og hver institusjon har gjerne maks en studie per indikasjon. Feks så vil melanom studien gå på et sted hvor melanom pasienter kan fases inn i Oncos, uten lokal “konkurranse” om pasientene.

Data vil så bli avlest på faste intervaller på studiestedene og videresendt til selskapet som driver studien. Eksakt når et selskap som Targovax så får resultatene er jeg ikke sikker på, men jeg kan si med svært stor sikkerhet av Targovax per idag har Mesotheliom dataene og jobber sammen med studie-leverandøren om hvordan det skal tolkes og selskapet må se seg ut veien videre. Studie-selskaper samarbeider gjerne med statistikk og analyse miljøer.

Det er svært dyrt å være biotek og kjøpe slike tjenester, men så lenge man er små så er det eneste farbare vei. Feks om en offentlig avdeling skal ha MR bilde av en pasient så koster det X, om et biotek eller privat selskap skal ha samme undersøkelsen så ligger det gjerne på 3X, om ikke mer i noen land, især USA.

Man kan alternativt gjøre som feks Ultimovacs som har fått til studie med OUS, evt at man står for det administrative selv på noen studier og kjøper tjenester på andre.

6 Likes

Et lite hint, det ligger veldig mye godt lesestoff her inne, men her er en kort summering på det du spurte om.

Mesothelioma er egne studier hvor de selvfølglig er involvert, jeg er sikker på at MJ (Magnus Jaderberg) er involvert i både studie-oppsett samt at han følger opp både klinikkene og pasientene.
Mesothelioma; Studien ble valgt på grunnlag av tidligere resultater oppnådd med Oncos, den ble testet i mer enn 100 pasienter før Oncos slo seg sammen med Targovax og i Mesothelioma fikk de gode resultater, se noe i avsnitt på engelsk under.
Melanoma; Studien startet etter en forspørsel fra S&K om de ville være med i en slik, S&K er ingen hvem som helst i denne bransje så dette var stort.

I partner studiene Ludwig og Sotio er de hovedansvarlig, men jeg regner med at det har vært flere konsultasjoner mellom de og Targovax via MJ. En av klinikkene til Ludwig studiene er S&K, at også Ludwig forandret doseringen på sine studier etter resultatene på part 1 i Melanoma kan tyde på at de snakker sammen.

Dette er bare et lite utdrag fra en phase I studie Oncos mono-terapi.

Importantly, we saw a late decrease in metabolic activity in PET imaging of patient FI1-14 with malignant pleural mesothelioma. In this patient there was a 47 % decrease in total lesion glycolysis 6 weeks after the last study visit which occurred at 6 months. The patient had not received other treatments after the trial, suggesting that the decrease in metabolic activity was caused by ONCOS-102. We believe that the activated immune response may lead to the development of delayed yet long-lived memory response that can sustain clinical benefit beyond the period of treatment as is often seen with immune-oncology therapies [22]. This patient survived 18 months (542 days) from the treatment initiation and over 33 months (999 days) from diagnosis. Patient FI1-19 had an epithelial ovarian carcinoma and had progressive disease following seven different chemotherapy treatment lines while entering the trial and continued to progress during study participation. Interestingly, after the study she responded to chemotherapy and imaging of her tumor 22 months after the study initiation showed stable disease compared to baseline and she was alive in the last follow up 25 months after study initiation.

8 Likes

Det ligger også veldig mye bra informasjon i den “originale” Targovax tråden med 10 000+ innlegg.

Veldig dumt med disse begrensningene i ant innlegg @pdx

2 Likes

Takker for både utfyllende svar og hint. Nå har jeg lest de snart 2000 innleggene som har kommet siden det ble startet en ny tråd for 2020 samt de som var i forrige.

Grunnen til spørsmålet er at jeg ikke blir klok på det Soug sier i den podcasten fra DNB sin helsekonferanse. En podcast som forøvrig burde vært en type sticker i starten på denne tråden. Hvis du aldri har lest om Targo så får du 3500 innlegg oppsumert i løpet av de første minuttene der.
Samtidig som det snakkes mye om en trippel combo i en fase 2 så er han ganske klar på at alt avhenger av de dataene de nå går igjennom.

Kan være pessimisten i meg som ikke hører det jeg vil høre. Dog håper optimisten i meg at Soug bare styrer skuta stødig og ikke slenger med leppa til gud og hvermannsen.

2 Likes

Man lærer hurtigt i biotek, at markedet reagerer ganske aggressivt på alle udmeldinger; af samme årsag er det vigtigt med en ledelse, der kun guider seriøst og på emner, der inden for rimeligheden menes sikre og er inden for selskabets kontrol.

I forlængelse af denne erkendelse er det derfor en vigtig observation, at ledelsen i flere uafhængige sammenhænge har informeret markedet om dialog med kliniske myndigheder samt BP interessenter omkring det videre forløb (på mesothelioma).

7 Likes

Magnus 9 sept:

I should also mention, but I can’t mention the name, we are talking to a major corporation who’s shown interest in working with us on that trial, which is, of course, very encouraging as a small biotech. What I can say is that it’s likely that the trial will be a first-line trial, but please don’t hold me to that.

3 Likes

For meg er det helt vanvittig at det koster 9.40 kr aksjen med en ledelse som forteller om “strong interest in early stage viruses”, at de snakker med selskap spesifikt om avtale på neste generasjons virus og

Helt vanvittig.

6 Likes

Kunne ikke være mer enig!

Hadde Targo lagt i USA tipper jeg verdien lagt på minst 5 mrd$ ref. Mirati.
Dvs en kurs på rundt 700,- :sweat_smile:

3 Likes

I første runde møter jeg meg med en kurs på 94 :wink: :champagne:

Vel, selv i Norge må en prising av TRVX på knappe 600 mill være å anse som latterlig billig.
Det burde i hvert fall ikke være tvil om at når selskapet rapporterer om positive resultater innen utløpet av januar, og høyst sannsynlig en samarbeidspartner, så er oppsiden mildt sagt betydelig. Ny ATH burde kunne materialisere seg i løpet av timer etter nyheten slippes.

6 Likes

Hva hvis det blir OK + data med partner som stiller opp med CPI. Uten cash. Er ikke det base case? Og påfølgende emi på ensiftet eller tosifret kurs? Ingen ATH da…?

3 Likes

Den som lever får se :slight_smile: BP får free-ride her, med CPI i begge armene, og tilgang på 1’linje i en ny indikasjon. Indikasjonen er voksende og er ikke esitmert å nå en peak før om flere år. Pga 9/11 vil pasientet grunnlaget øke, og dette kan bli en “prestisje” indikasjon i US.
Det er BP som har vist interesse i å delta i en ny studie her"major corporation shown interest". Jeg tror ikke på “bare” spons av CPI og at de ikke skal involvere seg ytterligere verken ressursmessig eller finansielt. Det er Targovax som har “gravd” opp løypa og satt BP i en gull posisjon dersom de går videre.
Men det er det bettet jeg tar selvsagt. Og med gode data og kun spons av CPI, bidrar jeg gjerne i en emisjon.

9 Likes

En form for utlisensiering kunne kanskje vært noe å vurdere for TRVX eller en profitt splitt fra ONCOS mot up front betaling. Kommer TRVX videre med stort potensiale uten emisjon så tror jeg aksjonærene ville blitt happy og det kortsiktige kurspotensiale vil bli betydelig. Fint med langsiktig potensiale, men kortsiktig glede ville varmet mye for aksjonærene vil jeg tro. TRVX har egentlig mange kort å spille med. Det optimale ville vært om Targovax er i forhandlingsposisjon med flere PD1 selskap.

For BP skulle en tro det ville vært veldig interessant å være med i klinisk fase med TRVX neste generasjon dobbel transgen virus. Bare det å være med å velge indikasjon for klinisk fase har verdi vil jeg tro.

Jeg tror det er ganske mange som ønsker nettopp det senario Bonusfrelst, inn på lav kurs ensifret beløp med en sterkt redusert risiko og en enorm oppside.
Om emisjonen rettes mot dagens aksjonærer kan skuffelsen fra de som spekulerer i nettopp dette bli stor.
Jeg håper de har vurdert en rettet emisjon, det er det eneste fornuftige alternativet i et slikt senario og de fleste aksjonærene vil nok stille i en rettet emisjon.

3 Likes

“vi snakker med flere”
Mesotheliom : vi vet at en “major corporation shown interest” i Mesotheliom indikasjonen
Nye virus : De har kommunisert “potential in licensing discussions, and strong interest for early stage viruses”
Refractory Melanom : Soug har kommentert at flere følger med på om vi kan bekrefte kohort 2 data i Refractory Melanom(Merck?). Vår PI fra MSK lovpriset ONCOS for et par måneder siden(når 2/3 deler av kohort 2 var rekruttert :wink: , og mente det var bedre enn Mlygic(T-Vec) som er FDA godkjent. FOR en bekreftelse da!
Peritoneal : Vi har samarbeid på gang med AstraZenca som har pågått en god stund, og som vi mest sannsynligvis får data på i 2020. AstraZeneca eier ikke et eget virus(kun lisensiert et inn). De gikk for 7 måneder siden videre fra doseeskalering til “expansion cohort”. Tør de å la sjansen gå om resultatene blir bra?

TG : RAS er jo nå blitt “HOT”. Vi har allerede inngått en avtale for Kina mm, men hva med US og Europa?

Uavhengig av emisjon tror jeg dette året blir utrolig spennende for Targovax. Vi har nå en mcap på snaue 595 millioner. Vi trenger penger inn, det vet alle! Spørsmålet er i hvilken form det blir :slight_smile:

15 Likes

De har vel en emisjonsfullmakt på 30 %, dvs ca 20 mill aksjer. Kanskje kan en avtale gå ut på at det BP de inngår avtale med kjøper 18-20 mill aksjer til kurs f. eks 10-12. Da er likvidene tilstrekkelige for noen år og de kjører studiet i samarbeid. Går studiet (og melonoma) bra er vel ikke veien lang til et oppkjøp av resten av aksjene etterhvert, da til en helt annen kurs.

1 Like