Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

At Soug sier rett ut at de har samtaler om potensielle lisensieringer og så viser den sliden… :open_mouth:

4 Likes

Synes det er realistisk med 30kr, 50kr er ikke umulig👍 vi er avhengig av en positiv mld i januar. Da er det meste mulig! Flere andre biotek på oslo børs, har gått voldsomt på kort tid!

2 Likes

Stemmer det. Men hvor mange av konkurrentene deres har fått deals? Når man leser samtaler om preklinsk utlisensiering så kan de ikke godta mindre enn sine konkurrenter. Får de en deal ala turnstone for oncos 2 serien, så burde kursen tilsvare?

2 Likes

Ja, det var faktisk jeg som anbefalte å gå en tur tidligere, og jeg har fulgt mitt eget råd :sweat_smile:

Nå følte jeg bare for en egen reality check og diskusjon rundt worst case-scenario. :grimacing:

Men jeg skal kunne leve godt med et kortsiktig worst case-scenario, selv om kursen på kort sikt skulle dette noen kroner.

PS: Jeg håper selvsagt den ikke gjør det, for nå er jeg lastet med mye Targovax-aksjer til meg å ære. Plukket de siste i går på 9,25kr, men nå er det handlestopp. Får gå flere turer heller… :joy:

1 Like

Jeg har kjøpt fra bunn til topp, til bunn igjen. Solgte en del på vei ned fra 10kr ned til 5 kr, kjøpte mye på rundt 5kr. Bestemte meg på mitt siste kjøp på ca 4,96, nå er det slutt. Snitt ca 7,30. Nå er det bare å holde på aksjene, synes Aborum sitt mål på 52,50, kan være en god exit.

1 Like

Hmm… den ene minner om den andre… leverte på TG, oncos next…

3 Likes

Jeg tror ikke ar 52,50 er en god exit, uten emisjons-frykten ville den kanskje vært der allerede. 52,52 er startgropa selv om det i dag virker nesten uoppnåelig. Oncos 102 i tillegg til nye virus har mye å gå på.

3 Likes

Kort vei fra himmel til helvete i denne bransjen! Skal ha bra mye is magen å holde på aksjene når du kan dra ut ca 2,5 mill! Men når vi er der, kan ting se ennå lysere ut! Hvem vet!

1 Like

Så du har 265 000 aksjer?
Subtle

Trenger vel bare 50k for å få til 2,5 mil på kurs 50? Eller?

53kx52,50=👏

Ok, hørtes ut som om det var det du hadde nå.

Det handler ikke om hvor mye penger man har investert, det handler om hvor mye man trenger de pengene. Ergo, 10 000 i targo kan for en person være mye mer penger en for en annen som har 2,5 mill.

4 Likes

Rent biologisk kan jeg ikke se en grunn til at Meso- og Melanomstudiet skal resultere i veldig ulike utfall. Fungerer det i det ene tilfettet, bør det fungere i det andre. Klart at det kan ha ulik grad av utfall, men enten bidrar det til immunaktivering, eller så gjør det det ikke. Derfor ser jeg på Mesotheliomstudiet som make it or break it, og vil anta at BP ikke tar sjansen på å vente på resultatene fra Melanomstudiet (selvom dette vil potensielt være mer innbringende) dersom Oncos leder til immunaktivering i Mesotheliom. Vi står dermed ovenfor selskapets absolutt mest transformerende periode, og de to spørsmålene alle bør stille seg er: 1) Har data opp til dette punkt indikert at Oncos har en effekt? 2) Har bivirkninger og anvendelighet vært et problem?

Hvis du ønsker å sitte på gjerdet og avvente resultatene av Mesotheliomstudiet før du foretar deg et valg kan løpet være kjørt hvis du ønsker å få med deg den største oppgangen. BP vil trolig agere umiddelbart (eventuelt allerede ha en betinget avtale klar) i det dataene slippes. Det vil ikke overraske meg om resultatslipp og partneravtale/oppkjøp meldes samtidig. Alle som har vært med på en på en slik runddans tidligere, vet at det bare blir vanskeligere å ta en beslutning om å laste opp når kursen først tar av. Da avventer man gjerne i håp om at det er prematur oppgang, og at den vil falle tilbake. Men som historien har fortalt oss: etter at BP har vist oss andre hvor landet faktisk ligger, så faller ikke kursen tilbake til et edruelig nivå igjen.

15 Likes

Vigtigt ikke at differentiere mennesker på baggrund af portefølje eller økonomi; gør ingen forskel om man sidder på 1.000, 10.000 eller 1.000.000 aktier … det der gør forskellen er, efter min mening, hvordan man tiltaler andre (bl.a. derfor jeg sætter pris på dette forum).

Jeg ser ingen problemer i at man informerer om sin position, så længe der ikke tales i negativ tone overfor aktionærer med mindre positioner. Samme med biler … køb din Audi, men køb den for din egen skyld.

14 Likes

Bing Bing Bing…

Jeg tenker det er akkurat derfor Soug er så trygg når han sier i Radium episode: 106:

“Det som skal skje først, er at vi skal lese ut dataene fra den pågående studien og få en partner”.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-106#t=27:08

7 Likes

Noen som husker hvordan kursen rørte på seg ved annonsering av peritoneal partnerskap med AstraZeneca og Prostata med Sotio?

En ting er jeg ganske sikker på, slipper de gode data på Mesothelioma og deretter en emisjon på 7 kroner, tror jeg det blir kamp om aksjene, jeg er da definitivt ute etter flere aksjer.

4 Likes

Ja, denne emi blir nok mye lettere enn den forgje, og selskapet får inn rundt 133 mill. som gir trygghet en god stund fram i tid.

Men samtidig så er 133 mill “bare” 15mill$ som er en relativt liten up-front avtale :slight_smile:

1 Like

Skjedde før de var notert på OB. Ikke priset inn i det hele tatt…

1 Like

Går selv for en Defender 2020 :sunglasses:

2 Likes