Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Mener Soug sa i podcasten fra DNB konferansen hvilken type CPI som står høyest på ønskelista.

I :heart: RAS

Er ikke denne headeren ny?

2 Likes

Ja PD-1 er fortrukket
Liten smørbrødliste her : https://en.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_inhibitor

"vi snakket med flere, og vi er trygge på at såfremt vi får data vi liker selv, så vil vi kunne klare å få med en Big Pharma på laget, på den studien. "

Må jo være fristende for en BP, slik de har lagt det opp. Denne sliden er fra 2018 ser jeg, men tror ikke det har blitt noen nevneverdig endring, annet enn at CPI virker å være tilnærmet bankers om de går videre.

4 Likes

Det geniale med veien videre i mesothelioma er at BP får en freeride her.

Det blir CPI+chemo mot CPI+chemo+Oncos-102. Altså CPI i begge armene, som fører til at BP vinner uansett!

Tenk over det, dette er er et tilbud ingen med CPI kan takke nei til!:ok_hand:

Må sin Magnus Jaderberg & co designer jævlig smarte studier, først melanoma og nå mesothelioma😉

10 Likes

Øystein svarer på det her:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-106#t=24:22

Klippet starter ved svaret.

2 Likes

Basert på det Soug sier her så høres det ut som de er fornøyd med spons av CPI. Det vil i så fall bety at det trengs cash (=emisjon).

Hvilke forventninger tror dere er bakt inn i aksjekursen per dags dato?

Kommer nyhet om avtale uten cash up front så spretter vi ned til 5-6kr?

Ikke sant, helt enig.
I mitt forholdsvis enkle hode tenker jeg det også da hadde vært naturlig med en eller annen upfront payment/dekning av kostnad. BP vil om vi går videre, omtrent komme til dekka bord. Targovax har «trøkket» opp løypa med EMA og FDA og gjennomført innledende studier. samt at det å kjøre studien i seg selv har en kostnad for oss, i tillegg til spons av CPI. OG oppsiden ved gode resultater som kan føre til godkjenning selvsagt. Edit, kommer vell også an på hvor aktive de vil være.

Jo bedre resultater vi får nå, jo mer har vi nok å slå i bordet med. Spons av CPI har jeg tolket som et minimum.

4 Likes

De (BP) har vi tillegg feilet med chemo+CPI, så oncos er eneste vei til mål om de ønsker å teste virus…

1 Like

Det høres jo helt sinnsykt ut egentlig. Gode data uten avtale kan gi avtale noen uker etterpå, det kan gi emisjon for å få en bedre avtale etter melanomadata, etc. Er Oslo Børs så redd for emisjon at de selger aksjen ned til 5kr etter gode data? Det høres jo helt sinnsykt ut :grin:

Nei, 15 kr og et run opp til 20 neste ukene. Emisjon på 20 er en fair pris synes jeg.

5 Likes

Høres bra ut! :muscle::blush:

Fornybar, du skriver; (Gode data uten avtale KAN gi en avtale noen uker etterpå.)
Targovax vil ikke ha noen mulighet til å kjøre en studie på Mesothelioma uten en avtale med en CPI produsent.
Og hvorfor skulle Targovax betale for CPI og i tillegg være bundet av denne CPI videre i løpet uten en avtale eller sponsing + avtale. Det er amatørmessig av Targovax og starte en studie uten å på forhånd ha avklart hva de vil få tilbake ved en markeds godkjennelse. Selvfølgelig trenger det ikke være en stor upfront men da må dette reflekteres i avtalens totale verdi. Begynne en diskusjon hva BP skal betale ved markeds godkjennelse tror jeg er lite aktuelt, dette ønsker nok både BP og Targovax avklart først.

Uten en avtale kan et tenkt senario være at det kommer et bud på Targovax fra et annet BP med en annen PD - 1 CPI etter Melanoma data. Det BP som sponser Mesothelioma studien uten en avtale videre kan da risikere at studien utvides med en ny arm med en annen CPI og da kan det være “snipp snapp snute”. Studien i Mesothelioma har vel bare så vidt startet når vi får Melanoma dataene.

6 Likes

Jepp. Alt jeg mener er at det kan ha større verdi for Targovax å vente til de har melanomadataene før de forhandler en avtale med BP. Man kan jo anta at de vil ha samme aktør med på begge studiene, og man kan anta at den aktøren har lyst å se data fra økt antall injeksjoner før de punger ut. Poenget mitt er at en børsmelding om data nå kan bety at de er i forhandlinger og at de ser mer value i å ha mer data før de signerer noe.

Uansett så er det en risiko for både Targovax og BP å vente med signering, så jeg er åpen for alle eventualiteter.

Studien er ikke avklart med FDA enda så denner nok tidligst i gang etter melanomadataene siden de skal bruke de til å rasjonalisere oppsettet.

2 Likes

Er vel dette utfallet som er litt typisk for farma på OB føler jeg. I verste fall skjer vel dette for TRVX med en emisjon som sist.

Ikke misforstå meg, jeg mener dette ville være veldig lukrativt. Det er i sånne settinger de kan gjøre en rettet emisjon mot få aktører til en god pris. Hvis det noengang skal gå så må det jo være for å finansiere drift rundt TO pivotalstudier??

1 Like

Slapp av folkens, gå en tur! Uken beste anbefaling, fra en skribent tidligere i uken😁 vi som har vært aksjonærer noen år i selskapet, ser hvor dette går🚀 Vi er millionærer flere av oss, før sommerferien er i gang🤜 ja, dette var overfladisk, men faen heller👍

2 Likes

Hva er kursmålet ditt til sommeren? Har selv et mål om 50😇

La oss nå ikke glemme de nye virusene her :wink: Det er en trend at BP kjøper opp/lisensierer inn “early stage” viruses, helt fra preklinisk stadie…

Vi får se, krysser fingrene for et positivt utfall.

7 Likes

Oh shit. Det der hadde jeg glemt. Det er der milliardavtalene har vært eller?

2 Likes

Seneste denne :
https://www.businesswire.com/news/home/20191219005187/en/Turnstone-Biologics-Announces-Global-Collaboration-License-Agreement

1 Like

Det kan også godt være ett fond som kommer inn med penger.

Senest fra i går:

*Frazier has already shown its ability to support such spinouts, notably through its work with Takeda to create Phathom Pharmaceuticals, but it is far from the only organization that wants to help pharma companies find new homes for excess assets. *

“The upfront payment and investment to catalyze a large syndicated round can be competitive with our peers and other biopharmas,” Estes said.

1 Like