Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Vi vet ikke hva som har skjedd på bakrommet, kanskje har Soug, Wiklund og Furuseth nettopp gjort det, utfordret styret. Poenget er at vi ikke vet.
Et annet poeng er at det er Soug og co som må fronte all beslutninger og misnøye, men Healthcap er vel i prinsippet de som bestemmer. De eier 20%, har 2 mann i styret og har vært der mye lengre enn dagens operative ledelse.
Healtcap har etter mitt syn mye større ansvar for ressurs og tidsbruken på TG enn noen andre som pt er i Targovax.
Min personlige mening er at Parker-samarbeidet er en fornuftig inngang for TG-plattformen, og at ONCOS er den rette plattformen å satse på.
De kan være på rett vei nå om de klarer å bremse ressursbruken, det vet vi i november, og om Mesotheliom-indikasjonen blir bra, det vet vi til nyttår.
Det er mitt syn på saken.

6 Likes

Men det er ikke mange biotek-selskap som ikke har opplevd enn brutal periode på børs. De fleste stuper en eller annen gang og det ser ut til at de går konk på grafen, mens det i virkeligheten ser “ok” ut.
Det er vel bare Vaccibody som har gått oppover, men nå er ikke de på børs.

De som leser om Ray Dalio, så vett de at for å tjene gode penger så må man kjøpe når blode renner nedover gatene, man kan ikke bli suksessfull dersom man følger etter saueflokken.

Hva var det @Evilfreud sa så fint her for noen uker siden…, “når blodet renner i gatene er det som regel overreaksjon”… eg må smile litt av den ^^,

1 Like

Blodet har vel ikke rent før nå slik jeg ser det. Zelluna-avtalen var jo en bull trap, så sikkert kjedelig for de som kjøpte på den toppen ja…

Man ser kurs 4,51. Men umulig å få kjøpt noe selv. Lurer på hvem som eier robottene.

Men litt av en rollercoaster, det skal de ha. Slik det herjes nå så kommer robottene til å skremme bort alt det som er igjen av småsparere.

Hm, plutselig lover de ikke update på Peritoneal eller prostata studiet i år heller.

De melanom dataene bør være gode, ellers frykter jeg det blir ny emisjon før vi får noe nytt fra de andre studiene.

Disse gribbene som var med på forrige emisjonen står sikkert klar til å ‘‘hjelpe’’ neste gang også.

Targovax har vel ikke så mye de skulle sagt eller forlange i de studiene?

Nei, men tidligere i år håpet de på data i 2019. Nå har de tatt det vekk fra sine presentasjoner.

De er vel forsiktige med å love noe i frykt for å bli enda mer grillet. Mail-inboksen er vel full hver eneste dag nå tenker jeg. Oppdateringer kan komme uansett. Sotio er et interessant selskap som er ute etter å gjøre avtaler og investeringer.

1 Like

Mener å huske de sa vi får peritoneal senere i år sist presentasjon? Mulig jeg drømmer…

Såfall trenger de ikke en CEO med den lønnen. Ansett en muppett/skuespiller som hvertfall kan pynte litt på uttalelsene…

2 Likes

Blir for dumt å gi soug hele skylden for dette kursfallet. Det er noen aktører som utnytter frykten og frustrasjonen i aksjen. De “tabbene” han har gjort skal ikke tilsi en slik massakre.

4 Likes

Er TG02 lagt dødt også?

Skulle jo komme data herfra før juli…?

skal du sitte og grave frem/ gjenta alt rundt TG lenge og prøve skremme ned kursen eller ?

1 Like

Ja, jeg ventet faktisk på data fra TG02, ettersom de så seint som i april lovert data fra det studiet.

Til din opplysning så har ikke jeg mulighet skremme ned kursen.

Så mitt spørsmål er fortsatt om TG02 også er lagt dødt. Har Wicklund nevnt dette?

De dataer som skal komme, kommer. Ingenting er “lagt ned”, men kjøres ikke videre av TRVX grunnet økonomien.

3 Likes

De sa vel at det kommer som poster på en eller annen konferanse i fremtiden…

Takk for svaret.

Ser du, verre var det ikke. Så prøv heller å holde en saklig tone fremover istedenfor å komme med passiv aggressive kommentarer og klovenfjes.

2 Likes

bedre svar enn mitt kom ja , og du hentet deg inn litt ja :stuck_out_tongue: At du ligger i boka lenger ned tror jeg fortsatt :wink:

Tror vi må ta på litt større briller nå. Biotech avhenger av investeringsviljen i markedet. Om investorene ikke vil ta høy risiko er Biotech en av bransjene som får lide av det. På makronivå faller Oslo Børs kraftig i dag og usikkerheten i markedene har vært økende det siste året. Konsekvensene av handelskrigen blir verre og verre. Men om det korrelerer med norsk biotech gjenstår å bli bevist, og vi kan egentlig ikke være sikre på det før i etterkant. Selv da kan det ha vært tilfeldigheter som har ført til at det kan se slik ut. Vi må også få en sluttkonklusjon på Brexit og helst en retur til lavere konfliktnivåer med Iran og Nord-Korea. USA har også blitt en veldig stor oljeprodusent de siste årene. Klimakrisens konsekvenser kommer også, og det vil ha store økonomiske konsekvenser om formaningene har vært korrekte. Det er så mye uavklart i verden nå at jeg skjønner at mange flytter sine investeringer til sikrere havner.

2 Likes

Høres fornuftig ut.
Tror ikke kursen her i Targovax står og faller på om f.eks @InVivo deler sine meninger her inne om utviklingen, og om han eventuelt har inne et kjøp på lavere nivåer :wink: :sweat_smile: