Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Kan muligens krysningen på 93K tidligere idag ha vært siste rest fra Citibank ?

Hva er 2-3millioner da? «Sløsepenger»?
Tåpelig.

1 Like

Kan like gjerne være kjøp fra Citibank. Det er normalt at store institusjoner selger seg kraftig ned for å skape frykt og få småsparere til å selge for så å legge seg på kjøper`n igjen

I så fall - hvem andre på topp 10/20 selger på disse nivåene ? Antar at det ikke var en transaksjon mellom finansiell og retail.

Jeg tror du er inne på noe… om Citibank er ferdig, så burde vi forvente en massiv oppgang sånn ca nå?

Jeg har prøvd å forklare dette i andre tråder tidligere, men det er med 99 % sikkerhet IKKE Citibank selv som er bak denne posten. Dette er nominee-konti, dvs Citibank er kontofører for sine underliggende kunder. Du kan sammenligne det med at alle som har VPS konto hos DNB, Nordea, Nordnet osv hadde blitt ført opp samlet som en sekkepost.
Hvem disse kundene er vet vi sjelden noe større om, utover at de har flaggeplikt på lik linje med alle andre. Finanstilsynet har for øvrig anledning til å gå på hver enkelt kontofører for å få vite hvem det er som eier hver enkelt post, og også få innsyn i alle handler på børsen. Så om det er en privat utenlandsk privat investor, et vanlig aksjefond, et hedgefond eller et sektor fond vet vi altså lite eller ingenting om utover at de ikke er norske.

1 Like

Jeg mener ikke noe om det. Blir bare antakelser slik jeg ser det. Forholder meg til børsmeldingene deres og tror på at de mener det de børsmelder.

1 Like

Ja jeg vet at det ikke er personene som jobber i cictibank som holder på. Brukte bare ordet “citibank” som andre har brukt tidligere om dette ned-salget.

Poenget mitt var at dette her er helt normalt i andre land at store institusjoner gjør plutselige massive sell-of og gjerne shorting i tillegg for å så legge seg på kjøper`n igjen.

Jeg skjønner at Citi er en nominee konto på samme måte som mange andre. JPM, MLI, etc. Men med unntak av noen få så har jeg sjelden vurdert disse som en sekkepost for retail. Det som er litt spesielt med Citibank i dette tilfellet er at beholdningen dukker opp etter emi (med forbehold, men det er slik jeg har lest listene i etterkant). Dersom 1,1 mill aksjer er kjøpt i markedet på +/-7 så fremstår jo tømmingen de påfølgende ukene merkelig. Men kanskje typisk for “uneducated” retail utenfor Noregs grenser. What do I know.

Skjermbilde

Vi fikk først en bull-trap (zelluna-avtalen), nå typisk bear-trap hvor de som deltok i emisjonen lemper ut med begge hender. Denne kombinasjonen gjør småsparerne helt utslitt og selger seg ut. Proffene bryr seg lite om de selger med tap så lenge de kan få mange flere aksjer til mye lavere pris.

Det er sannsynlig at det er en eller flere institusjoner/verdipapirfond bak den posten om den dukket opp rett etter emisjonen. Men det blir missvisende å omtale aksjonæren/-e som om det er Citibank selv som handler, det var i hvert fall det jeg prøvde å få frem.

Viktig poeng. Samme som da alle snakket om Pareto som den store synderen da investorer solgte Funcom gjennom Pareto…

Er ingen analytiker, men liker det jeg ser i ordrebok, omsetning og trend. Snur det nå?

4 Likes

Det har jeg spurt om 20 ganger :stuck_out_tongue: Traff 1 gang da vi gikk opp før emisjonen, men så kom jo den. Vi får sjå

Enig i det, men synes fortsatt at denne beholdningen har vært i et stramt regime. Regelmessig dumping av +/-50K på ukesbasis frem til volumet tok seg opp de siste dagene før 3-årsdata.

Kan nesten se ut som om røykskyen fra krigssonen er i ferd med å legge seg nå…

Det trodde jeg også når jeg snittet ned på 5,55 sist fredag:)

Er vanskelig å time bunnen ja! Men ser ut til at de som setter pris på en god natt søvn samt har satt stoploss osv har fått kommet seg ut nå.

1 Like

Hva betyr det at du har kjøpt nå? ^^,