Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

hehe, nei mer en feiring av at vi kanskje er på bunn…

Tror nok at mange aksjonærer føler det slik nå! :joy:

1 Like

Ser bra ut ja! Dagens candlestick blir vakkert samtidig som de som vil ut nå har fått brukt dagen på det😊

Eller…

Som det har blitt sagt mange ganger siden vi begynte å sette nye ATLs: Om man går inn nå har man den beste inngangen av alle aksjonærene :stuck_out_tongue:

bottom

Jeg brakk nesa en gang på en fortauskant etter å ha vært ute på byen i Trondheim. Ikke å anbefale, men heller ikke så ille som man kunne tro. :slight_smile: Fallet i Targo har føltes verre da, kanskje fordi jeg har vært edru gjennom hele seansen.

3 Likes

Lærdommen av dette er jo grei, du må begynne å drikke mer regelmessig :beer::wine_glass::cocktail:

Sjelden man hører Jonas Einarsson så kritisk, som han er i dagens podcast.

Til melding nr. 2 som Trvx sendte ut.

Kritisk til hva?

Edit; kjekt at meg og JE var enig der;)

Tenker det nå er motbevist at JE er positiv til alt som kommer fra selskapene. Her var han krystallklar, dette var klønete håndtert av selskapet.

1 Like

Få Einarsson tilbake i styret!!!
Han gjengir ordrett det vi diskuteter over…

2 Likes

Hmm. Stor skremsels-salgspost på slutten av dagen. Har de ikke gitt opp håpet med å presse ned kursen enda?

Litt komisk at Bitcoin er så “farlig” siden det ikke er regulert og da kan da forekomme manipulasjon. :sweat_smile: der kan alle overvåke hver eneste transaksjon og til og med se hvor mye btc som er i den adressen transaksjonen havner.

Her for vi ikke engang sett hvilke meglerhus som kjøper og selger. Analytikkere kan pumpe og dumpe som de ønsker. F.eks carnegie som som hadde kursmål 210 på seadrill og snudde kort tid etter til 25 kroner. Stig myrseth har vel også en pump-effekt med sin dovre portefølje.

1 Like

I forhold til kursutviklingen fremover handler mye om Melanom dataene.
Hvis ikke de er ok eller bedre, så kommer nok bandittene til å kjøre kursen i kjelleren på emisjonsfrykt.

1 Like

Joda, det fundamentale er viktigst. Men dersom noen er bekymret for dataene så legger de ikke ut en post på 80 000 aksjer. Noen har en agenda.

Ikke lett å vite, men det kan jo lett være et tvangssalg på en dag som dette. Mye har jo gått galt i mange aksjer, og til slutt sitter det noen i en bank/meglerhus og har i oppdrag å selge ut å ta tapet .

Ok. Så dersom det blir tvangssalg så gjør meglerhusene det så surt som mulig ved å legge ut såpass store poster for å få så lite som mulig for aksjene?

Ikke så vanskelig som man skulle tro :slight_smile:

Nå er det etablert en ganske tydelig formasjon og jeg har litt good news og litt bad news.

Good news: formasjonen er bullish og potensialet gir meg 20-30% ved brudd opp.
Bad news: vi klarte ikke bryte ut av formasjonen i dag, og det tyder på et leg til ned.

Skal ikkegå i detaljer om når jeg tenker å kjøpe, men jeg fulgte nøye med i dag og tror en bunn er ganske nær faktisk. En leg til, om jeg får den, så er jeg nok inne :slight_smile:

7 Likes

Det kan nok ofte oppleves sånn for de kundene som det blir tvangssolgt for, men disse situasjonene oppstår jo gjerne når alt er svart og kunden har utsatt dette i det lengste og også gjerne lovet å innbetale mer penger eller selge selv.

Uansett gearing er farlig i volatile sektorer, men det vet vel den gode Mr Buffet alt om :wink:

Nei, det er en grunn til at jeg har ligget på kjøpern disse dager. Har satt av resten til i morgen. Så etter det blir det verken kjøp eller salg på noen måneder. Trodde vi skulle havne i blått for dagen før den posten dukket opp. Så det er ikke sikkert de som herjer har gitt opp håpet om å klare å presse kursen enda lengre ned.