Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Har alltid tenkt, salg av den ene plattformen for å finansiere den andre, men i det siste så har tanken om å potensielt beholde begge for å utlisensiere og cashe inn på royalties langsiktig lurt seg inn i mitt lille hode. :slight_smile:

3 Likes

Etterhandel trvx

16:46:56 10,371 13 364 BATF
16:46:56 10,524 5 486

Hvor finder du denne information?

Handler via pareto

De fleste biotek aksjer på OSE omsettes i darkpools og MTF’er. BATF er en handelsplass på lik linje med Oslo børs.

På en vanlig dag omsettes ca 10-15% av handelen på OSE i darkpools/MTF

Edit: Her kan du se en oversikt som jeg laget ifbm NANO tidligere i vinter. Kappa viser kun handel fra BATF. Den finne flere darkpools/MTF der ute :slight_smile: Nordic Nanovector Aksjonærlister og Shortaktører (NANO)

Noen med TA kunnskap som kan dele litt status og synspunkter her?
Syntes utenifra at kursen begynner å se stabil og sterk ut. Fundamental «step by step in the right direction» oppgang vil jeg kalle dette. Selskapet er priset til drøye 550 mill.

Tillitt har mye å si. Jeg vil tro flere har fått øyene opp, og tillitt igjen til TG vaksinen og at selskapet vil utvikle denne videre på beste mulige måte. Og makan til et kvalitetsstempel med meldte utviklingspartnere da gitt.

1 Like

Moro å se at det er litt fart i sakene i Targovax igjen. Dykket litt i radium podcastene og snublet over historien egentlig som forteller hva targovax og teknologien er basert på og hvordan de oppdaget teknologien. Legger på radium link som starter cirka når de forteller historien for dette. Sikkert spennende for en del som ikke kjenner til dette. Synes selv fortsatt det er moro å høre selv om det ikke var nytt for min del heller :slight_smile:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-48#t=21:50

6 Likes

Ingen meglerhus har vell kommet med oppdatering enda etter siste ukes nyheter?
Dvs DNB, Redeye, Edison, Arctic. Kan bli spennende å se om de foretar seg noen endringer samt høre deres kommentarer etter utlisensiering og videre klinisk avtale.

5 Likes

Selv ønsker jeg en massiv update fra DnB… Jeg tror en update fra Artic med laaangt høyere kursmål ville gitt et massivt løft… men hvem gidder å ta Artic og Susanne på alvor når hun skrev dette sist og ikke meg bekjent har oppdatert noe siden (før FFN)…:

I en usedvanlig negativ og pessimistisk analyse spår Arctic Securities-analytiker Susanne Stuffers markert kursfall for kreftvaksineselskapet Targovax. Hun senker kursmålet for Targovax fra 21 til 12 kroner og rykker ut med krystallklar salgsanbefaling til investorkundene.
«Har Targovax farten og pengene til å henge med?» spør Stuffers som tittel på analysen. Svaret gir hun selv i konklusjonen.

Trenger 300 mill.
Arctic-analytikeren skriver at det for Targovax handler om enten å finne en partner eller ikke å gjøre det. «Begge situasjoner medfører utfordringer», skrive hun og viser til at selskapet har kommunisert at de leter etter en partner til testing av vaksinen.
Stuffers skriver at til tross for oppløftende data så anser hun at det å satse på én eneste kreftvaskine er svært risikabelt. Hun argumenterer også at Bavarian Nordics mislykkede kreftvaksine eter seks års testing gjør at store farmasiaktører ikke like lett investerer mye penger i slike prosjekter.
Stuffers konkluderer med at det blir vanskelig å finne en partner og at Targovax uten en partner vil trenge en kapitaltilførsel på 300 millioner kroner.

Bak konkurrentene
I tillegg fremhever Stuffers at Targovax ligger litt etter konkurrentene innen denne typen kreftvaksine og at det heller ikke er store utsikter til hverken inntekter eller positive resultater fra nye studier.
Konklusjonen om at investorer bør selge Targovax er bygget på fundamentale forhold, men Stuffers gjør det klart at bioteknologiaksjer ofte drives av sentiment mer enn fundamentale forhold. Itillegg legger hun til at et partnerskap ville være en stor positiv nyhet for Targovax uten at hun levner dette scenarioet altfor stort håp.

#LederRAS #ONCOS #CRI=$$ #AZ #PICI #Zelluna #d.palmer #DFS #d.Zamarin #CRmelanoma #toxyFFN+failedAbraxane

3 Likes

Har spammet dette screenet i en del tråder nå, men dumper det her og, siden ingen TRVX-longs har nevnt det selv.

Hvis nå TRVX reprises noen hundre millioner opp, så er de med og gir OSE biotech indeks et kjærkomment løft, noe som i seg selv kan trekke friske nye penger til sektoren. We all win.
Biotechselskapene er bare verd noen stusselige milliarder til sammen, så det er virkelig ikke så store penger som skal til for at det monner litt. Bakkafrost er verd typ 3 ganger så mye som norsk biotek…

For egen del må jeg innrømme at dette gledelige nyhetsracet fra Targovax i det siste lukter emisjon lang vei og vaker derfor ikke over kjøpsknappen helt enda.

3 Likes

@Savepig «For egen del må jeg innrømme at dette gledelige nyhetsracet fra Targovax i det siste lukter emisjon lang vei og vaker derfor ikke over kjøpsknappen helt enda»

Man vet selvfølgelig aldri men tviler på at emisjon kommer før alle utlesninger i H1 !

Flere utlisensieringer av patenter kan komme da dette var en non-exclusive avtale …

Plutselig trenger ikke targovax noe emisjon kanskje :smiley::ok_hand:t4:

2 Likes

Tænker ikke selskabet henter penge på dette niveau. HealthCap er afgørende for at godkende dette og der er man ganske bevidst omkring udvanding.

Jeg ser 3-års OS på TG-01 og melding på ONCOS før selskabet retter en emission.

2 Likes

Jeg ser ikke nødvendigvis at det er noen ny emisjon på gang nå før vi får ytterligere nyheter. Men HealtCap har alltids cash klar til å være med på emisjoner så de kan opprettholde sine eierandeler, så de er etter min erfaring ikke småaksjonærenes beste venn.

NB Til dere litt lengre opp i tråden som venter på en oppdatert analyse fra Susanne Stuffers i Arctic, hold ikke pusten. Hun sluttet som analytiker i september/oktober i fjor.
En ny analytiker er på vei, men har ennå ikke laget en ny analyse av Targovax.

Det er vel positivt at Susanne Stuffers har fået sparket?

Uten å gå i detaljer så kan jeg garantere at hun ikke fikk sparken.

Dessuten så er det vel sånn at hun traff bedre enn andre analytikere på sitt kursmål? Jeg likte det ikke og har selv vært long i aksjen siden før den ble børsnotert, men man bør ha respekt for at andre mener noe annet enn det som passer sin egen portefølje.

6 Likes

Man kan vel umuligt være enig i ovenstående analyse, der baserer sig på ubegrundet spekulation, der efterfølgende er blevet modbevist af selskabet? DNB blev valgt som tilrettelægger for emissionen og ARC følger efterfølgende op med en spekulativ analyse … man kan da stille spørgsmålet om ARC benytter lejligheden til at straffe selskabet.

ARC er i øvrigt tidligere blevet sat i forbindelse med spekulative analyser, der matcher store bevægelser blandt deres kunder. Det må man selv reflektere over.

2 Likes

Vel… de formeningene hun hadde blir jo avslørt nå… bare les over… hadde hun nevnt folfirinox i hennes analyse ville jeg applaudert hun, sannheten er vel at hun hadde flaks med at FFN kom på banen…

1 Like

Forundrer meg ikke om hennes skudd-fra-hofta-analyse blir beundret i analytikermiljøet og viste seg å være en karrieremessig døråpner for frøken Stuffers.

Vel , nå har de partner da , pluss en utlisensiert patent med 100 mill tilført etterhvert + royaltys :slight_smile:
Og det er jo ikke en hvilken som helst bakgårdspartner de har fått heller :stuck_out_tongue:

Ny analyse må nok komme her snart ja :smiley:

2 Likes