Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Jeg har ikke spilt disse spillene men forstår ut fra anmeldelsene til TLG at dette er titler som har en ganske stor fanbase :slight_smile: Alle anmeldelsene sier også “kjøp” på tross av kamera og framerate issues, så da tenker jeg også at dette må være et bra spill.

Primært kjøper jeg dette fordi jeg ønsker en emosjonelt innvolverende spillopplevelse - noe FF XV desverre ikke har gitt meg til nå :stuck_out_tongue:

Helt hekta på et mobilspill for tiden: Clash Royal.

Sist jeg var hekta på mobilspill var Plant vs. Zombies 2. La ikke en krone igjen i det spillet, men faktisk brukt 100 spenn til nå på dette spillet.

Det er et slags tower defense spill med eventyr skikkelser som hekser, drager og troll.

Tror noe av grunnen til at det er så bra er at kampene er maks. 3 min. så man kan spille når man har tid og ikke innvestere kjempemasse tid for å spille! (selv om jeg alt nok har brukt 10+ timer på det)… man kjenner andrenalinet når man klarer å ta 1 av 3 tårn.

Anbefales! (NB! Sterkt vanedannende!)

3 Likes

Gidder du å teste Siege: Titan Wars ? Spillet er i samme sjanger som Clash Royale og er laget av Simutronics/Stillfront. Det er fremdeles i soft launch.

2 Likes

Jeg synes også det er rigtig godt, i praksis det eneste spil jeg spiller for tiden. Begyndte allerede i betaen i februar, og har spillet det lidt on and off siden da. Har 1247 wins i ordinære matches, ved ikke om challenges tæller med der, så det er blevet til en del matches. Spillet er blevet langt bedre end det var tidligere under 2016, noget af det der gør det ekstra godt sammenlignet med en del andre f2p spil er at der ikke er et stamina system der begrænser en i hvor meget man kan spille uden at betale.

Jeg visste ikke at det har vært ute så lenge? :smile: En av nevøene mine spilte det i et familieselskap i romjulen og jeg fikk teste det. Måtte bare laste det ned selv.

Bra det ikke er staminasystem men to ting som irriterer: kistene tar for lang tid å åpne (3+ timer). Burde vært maks 1 time for de kistene med lavest verdi?

Det andre er at det er for dyrt å oppgradere karakterene (minimum 150 mynter?) - blir litt dyrt når man bare tjener 7-10 mynter pr. kamp. Men kanskje også det som er genialt med det og, jeg har tross alt lagt igjen penger i spillet :blush:

Hvilket nivå er du på? Har du åpnet alle arenaene?

Jepp, det kan jeg. Har du aksjer i selskapet? :slight_smile:

2 Likes

Ja , er flere her inne som har aksjer i Stillfront :slight_smile:

1 Like

Kjøpt 3 tower defence spill i helga. Kingdom Rush Frontiers var best. Orcs must die 2 var nest best og sanctum 2 var også ok.

Personligt synes jeg det er fint ballanceret mht. hvor ofte man får nye kort, de skal jo trods alt også tjene nogle penge på spillet så der er grænser for hvor hurtigt de kan forære ting væk :wink:

Har ikke åbnet alle arenaer, er på 2297 trophies og min rekord er 2548, så der er ikke så lang vej til jungle arena når den åbner. Er lvl 8 så jeg er ikke helt oppe på turnament standard. Hvis vi er flere der spiller aktivt her på tekinvestor kan vi evt lave en clan :slight_smile:

Jeg sliter med å komme forbi level 4. Har lest litt rundt forbi nå og funnet et deck som virker OK. Svakheten i troppene mine er luftangrep, jeg har ikke fått baby-drage kortet enda… :stuck_out_tongue:

90% nedlastet av dragon age inquisition. Likte de 2 første godt. Skal bli spennende å se om 3 er like bra

Baby dragon var mit første epic kort, bruger den stadig, ellers er det bare at få en ice wizard ;p

Forresten, noen her som har spilt NOX? Drar det fram en gang iblant. Det er hysterisk gøy multiplayer!

@nofun

OK, da har jeg testet Siege: Titan Wars. Dette blir en uformell vurdering da jeg ikke har rukket å teste det inngående, men gir et førsteinntrykk av hva jeg synes om spillet - siden du spurte meg :slight_smile:

I utgangspunktet lignet det veldig på et PS4 spill jeg fikk gratis via PS store. Dette:

Jeg spilte det ikke lenge. Falt liksom ikke helt i smak. Når jeg begynte å spille dette så minnet det likevel også mye om mitt favoritt mobilspill for tiden, Clash Royale. Men det var noen forskjeller.

I Clash Royal var det så vidt jeg husker ingen tutorials – spillet skjønte jeg ganske kjapt ved å bare spille. Dette hadde en tutorial, og den var ganske bra.

Grafikken var også bra, men til forskjell fra Clash Royal må man her scrolle opp og ned fordi brettet er større. CR har hele brettet på skjermen, noe som gjør det enklere å planlegge angrep / forsvare seg.

Karakterene i spillet var litt mer anonyme. Kanskje pga. grafikken? Men jeg liker den tegneserieaktige grafikken i CR, og alle karakterene der har en egen personlighet. Savnet det litt i dette spillet.

En annen viktig forskjell – og dette påvirker gameplay nevneverdig, er at i CR kan man i stor grad bestemme hvor styrkene skal plasseres og dermed forsvare seg og angripe bedre. I dette så det helt random ut. Styrkene kommer alle ut fra slottet ditt og når kjempen din (Titan) blir angrepet tar det jo en evighet før bueskytterne dine når frem for å hjelpe. Og da er det liksom for sent.

Denne forskjellen blir vesentlig i og med at det bare er, så vidt jeg ser, Titans man kan plassere hvor man vil på brettet. Support styrkene kommer alle ut fra slottet og man kan spam spawne disse. I CR rulleres decket man har på hånd, så når du f.eks har brukt skjellett armeen din og motstanderen tar denne ut med en pilstorm, kan du ikke re-spawne denne på en stund. Dette gjør CR til et mer strategisk spill, mens i Siege: Titan Wars virket det veldig random om man vinner kampene eller ikke (jeg fikk et tap, en seier og en uavgjort i de tre kampene jeg spilte).

OG til slutt: jeg aner ikke noe om selskapet eller om hvordan dette spillet har gjort det, men det tok minst 20-30 sekunder før jeg fant en motstander å spille mot. I det ene tilfellet enda lengre. I CR skjer matching mot motstander Instantly, det er nesten så jeg er redd for å komme borti knappen for jeg rekker aldri å avbryte før jeg er pairet opp mot en motstander! Jeg skriver dette for det sier litt om hvor mange folk som spiller det / er pålogget.

Hvordan har spillet gjort det ifht. downloads / tilbakemeldinger? Spillet er absolutt ikke dårlig, men CR forblir min favoritt fremdeles :slight_smile:

3 Likes

Du må slutte å spille PC spill på PS. Smite er bra, men MÅ spilles på PC sammen alle andre moba’s jeg har sett.

Spiller ikke PC spill på PS4 men dette var gratis i PS store fordi jeg har abonnement der. Får 2-3 gratis spill i mnd. Som sagt, falt ikke i smak og kan forstå det funker bedre på PC enn PS4 (ante ikke det var en port fra PC til PS4).

Det som gjør at akkurat det spillet skiller seg ut er at det har wasd movment kontra point-to-click metoden som dota2 og lol har. Orker aldri slike spill i lengden, men det var gøy på pc.

Du har 4 warriorkort som ligger fast ( og spawner fra slottet ) og 8 spells som roterer på samme måte som i CR. Titan er et spell og må jo brukes korrekt slik at du slipper å vente på hjelp ( Eventuelt kan du spawne Titanen ved slottet )

Spillet er fremdeles i soft launch og tidligere har det tatt < 15sek å finne motstander. Den siste uken har det derimot var utrolig vanskelig å finne motstander og jeg har mange ganger ventet 1 min uten å få motstander. Har mailet de om det så får vi se hva de sier.

4 Likes

Når vi prater om eldre gamere, og at ikke alle spillere er i tenårene:

3 Likes

For 18 kr i AppStore / play så er det bare å kjøpe seg dink smallwood!