@nofun
OK, da har jeg testet Siege: Titan Wars. Dette blir en uformell vurdering da jeg ikke har rukket å teste det inngående, men gir et førsteinntrykk av hva jeg synes om spillet - siden du spurte meg
I utgangspunktet lignet det veldig på et PS4 spill jeg fikk gratis via PS store. Dette:
Jeg spilte det ikke lenge. Falt liksom ikke helt i smak. Når jeg begynte å spille dette så minnet det likevel også mye om mitt favoritt mobilspill for tiden, Clash Royale. Men det var noen forskjeller.
I Clash Royal var det så vidt jeg husker ingen tutorials – spillet skjønte jeg ganske kjapt ved å bare spille. Dette hadde en tutorial, og den var ganske bra.
Grafikken var også bra, men til forskjell fra Clash Royal må man her scrolle opp og ned fordi brettet er større. CR har hele brettet på skjermen, noe som gjør det enklere å planlegge angrep / forsvare seg.
Karakterene i spillet var litt mer anonyme. Kanskje pga. grafikken? Men jeg liker den tegneserieaktige grafikken i CR, og alle karakterene der har en egen personlighet. Savnet det litt i dette spillet.
En annen viktig forskjell – og dette påvirker gameplay nevneverdig, er at i CR kan man i stor grad bestemme hvor styrkene skal plasseres og dermed forsvare seg og angripe bedre. I dette så det helt random ut. Styrkene kommer alle ut fra slottet ditt og når kjempen din (Titan) blir angrepet tar det jo en evighet før bueskytterne dine når frem for å hjelpe. Og da er det liksom for sent.
Denne forskjellen blir vesentlig i og med at det bare er, så vidt jeg ser, Titans man kan plassere hvor man vil på brettet. Support styrkene kommer alle ut fra slottet og man kan spam spawne disse. I CR rulleres decket man har på hånd, så når du f.eks har brukt skjellett armeen din og motstanderen tar denne ut med en pilstorm, kan du ikke re-spawne denne på en stund. Dette gjør CR til et mer strategisk spill, mens i Siege: Titan Wars virket det veldig random om man vinner kampene eller ikke (jeg fikk et tap, en seier og en uavgjort i de tre kampene jeg spilte).
OG til slutt: jeg aner ikke noe om selskapet eller om hvordan dette spillet har gjort det, men det tok minst 20-30 sekunder før jeg fant en motstander å spille mot. I det ene tilfellet enda lengre. I CR skjer matching mot motstander Instantly, det er nesten så jeg er redd for å komme borti knappen for jeg rekker aldri å avbryte før jeg er pairet opp mot en motstander! Jeg skriver dette for det sier litt om hvor mange folk som spiller det / er pålogget.
Hvordan har spillet gjort det ifht. downloads / tilbakemeldinger? Spillet er absolutt ikke dårlig, men CR forblir min favoritt fremdeles