Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekinvestor - ico pool ?

Hvis vi gjør dette så blir det en slik løsning ja, en min. cap (0.5 eth), og ingen maks. Det fungerte fint i Hybridblock pre-sale jeg var med i. Gikk inn med 1.7 Eth der. Ble trukket en del fees (admin fee på 3% og fee til pool’en på 0.5%). Synes det var greit mtp. at det er mye arbeid for admin å sette det opp og følge opp på Telegram med alle spørsmålene osv.

Er det mange her som er på Telegram? Mulig vi må opprette en Telegram gruppe, kjappere å diskutere der. Skal fikse.

1 Like

Telegram gruppe her:

https://t.me/joinchat/HrBwVRKhP0ejrJzy45Q9Ug

2 Likes

Bare skyter inn det med admin fee. Synes det er en selvfølge at du skal ta ett lite fee fra oss om du skal ta jobben her. Kan selvsagt la den som finner ico slippe fee evt for å motivere til å lete og ikke bare henge seg på (jeg blir nok i sistnevnte)

1 Like

Flott det :slight_smile: - Det blir nok en diskusjon om fee, Primablock sin fee (som nok er det vi kommer til å bruke om dette blir noe av) tror jeg er fast - litt usikker, men admin fee kan justeres. Det kommer litt an på hvor mange vi blir og hvor mye folk er villig til å innvestere, ikke minst hvor mye arbeid det blir å sette opp og administrere pool’en.

Vi tar det når vi kommer så langt tenker jeg. Jeg syntes i utgangspunktet admin fee på 3% var litt mye, men så så jeg arbeidet admin i gruppen hadde lagt ned i dette (kommunikasjon med Hybridblock, svarer på alle spørsmål på telegram etc), så skjønte jeg hvorfor. Som sagt, jeg er for en community driven approach til dette, og har stor tro på demokratiske avgjørelser :slight_smile:

Edit: mer om Primablock for de som ikke vet hva det er - det er en tjeneste hvor man kan poole Ethereum adresser. Alle send adresser registreres opp mot en felles recieve adresse (pool’ens wallet). Denne brukes så opp mot ICO. Tokens kommer tilbake til denne adressen og man kan autodistribuere tokens ut mot de som har sendt in ETH :slight_smile:

4 Likes

Count me in :+1:t2:

2 Likes

Er veldig picky, men er gjerne med om noe skulle friste.

1 Like

Er også med, så fremt at prospektet på ico trigger nok

1 Like

Kjempebra tiltak! Count me in :smiley:

1 Like

Flott tiltak!
Jeg vil gjerne være med :grinning:

1 Like

Med på dette!

1 Like

Ideen her er god, men jeg tror ikke @Nocturne har tenkt igjennom de juridiske risikoene han tar på seg ved å organisere dette.

1 Like

Hva tenker du på?

Folk gir deg penger, du putter dem i ICO. ICO er scam, folk vil ha penga igjen.

1 Like

Hm, mnja. Nå er det ikke jeg som mottar pengene men Primablock. Men det er et poeng at man kanskje må skrive under på en TOA før man innvesterer ja. Skal sjekke opp i det.

2 Likes

Ja pass på at ikke du kan klandres! Folk blir helt rare når det kommer til penger… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det finnes jo en del som arrangerer pools allerede, hva tenker du at en Tekinvestor pool vil tilføre som de andre ikke har? Trygghet primært da?

Hadde følt meg mange hakk tryggere med å være med i ett TI pool kontra ett random telegram pool altså :sweat_smile: tror faktisk også @Nocturne hadde vert en god admin for dette poolet :smile:

2 Likes

Blir primært trygghet tenker jeg ja. Har selv vært med i en pool nå nylig som jeg skrev, men følelsen var ikke god gjennom prosessen hvor jeg hele tiden tenkte at de kunne stikke av med pengene når som helst.

Når det er sagt så innser jeg jo at vi trenger å være ganske mange for å få til dette her. I den pool’en jeg var i, var vi 600 og vi klarte såvidt soft cap. Om vi er, si, 200, så innebærer det enten at alle innvesterer 1+ eth, eller noen få må innvestere mer for at vi skal klare soft cap’ene som er for tiden.

Til vi får samlet nok folk kan en bare komme med forslag til pools en har vært i som en kan anbefale. Jeg vet foreløpig bare om den ene jeg var med i, og jeg tør ikke anbefale den til jeg får mine tokens.

2 Likes

Den kommentaren er temmelig lite gjennomtenkt.

  1. Folk overfører penger til en smartkontrakt som har visse regler for utbetaling.
  2. Smartkontrakten / permalink putter pengene i ICO, evt tilbakebetaler til investor.
  3. «ICO er scam». For noe vås. Generalisering av verste sort.
  4. Hvis folk har investert i ICO som viser seg å være scam får de ta tapet. Ingen her inne som vil klandre @Nocturne. Jeg har tapt penger i et par ICOs, tjent i andre. Folk tar egne avgjørelser.

Det virker @Evilfreud som at du har en personlig vendetta mot kryptovaluta, men at blockchain er ok. Hvorfor kan du ikke bare godta at det finnes ærlige og redelige mennesker innen kryptosfæren, at ikke alt må reguleres av myndighetene for at det skal fungere? At folk ikke bare er en gjeng med sauer som vil klage om noe går galt? Dersom @Nocturne svindler folk på forumet vil de ha pengene tilbake.

Nei @Evilfreud: vær snill å slutt med generaliseringene dine. Sett deg litt bedre inn i de ulike ICOene, så skjønner du at å sette ting på spissen kan provosere.

EDIT: litt mindre sint i innledningen :slight_smile:

1 Like

Tror han snakket hypotetisk om ICO “x”, ikke om ICOs generelt, og at det alltid vil være noen som sutrer om ICO x går i dass. Helt riktig som han sier at det da er viktig å ha gjort forarbeidet, slik at ikke sånne folk kan jage etter deg og kreve penger tilbake.