Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekinvestor Kaffideal

Ah, den velkjente “kommer du inn på kaffe og bukkake?”

(Det var en kjærkommen anledning til å bruke en av mine favorittvitser. Har forøvrig også introdusert coffee-emojien til denne tråden, passende nok.)

7 Likes

Bare å si i fra hva og hvor jeg skal vippse :-).

1 Like

Skal vi lage custom klistermerker? :slight_smile: Kven printar?

Har ikkje kjøpt meg printer sjølv ennå - men det kjem på sikt!

Hvis du ikke har printer, så blir det vel standardetiketter. Men det kan jo være bra det også. Kanskje det blir litt reklame? Det går jo an å lage en custom-etikett som printes på vanlig papir, og legges oppi pakka.

Edit: nå er ikke jeg noen designer så andre får evt tegne noe

2 Likes

FEKK KAFFI I DAG :yum:
Gleder meg sinnsvake til å smake, Teller på knappene om jeg skal gå til innkjøp av en Sage Oracle maskin.
Denne klarer å lage dette fantastiske melkeskummet som er så viktig med en god kappuchino. Det må være ordentlig tykt melkeskum.

4 Likes

Kom hentelapp i posten her i dag og, blir spennende og helt sikkert digg! :slight_smile:

3 Likes

Nå har vi endelig fått hentet pakken din @lassar :

Kaffen smakte fortreffelig, terningkast 6 :+1::blush:

Denne kaffen overgår den du får kjøpt i den vanlige butikken…

14 Likes

Kjapp oppdatering:

Brennaren kjem litt seinare enn først antatt. Manglar sporing på den, trur den skal ankomme Oslo om ikkje så alt for lenge…

Ventar på at det skal bli lagt parkett i lokala eg skal nytte, før eg flyttar inn og begynner å freshe opp, slik at det blir triveleg og litt kult å trakke rundt i brenneriet.

Snart skal piperehabiliteraren (rehabilitøren?) legge nytt røyr inne i eksisterande pipe, slik at kaffibrennaren får ein meeget stabil luftstraum --> kvalitet.

Brennar + lokaler + pipe = Fortsette opplæringa, samt fast brenning annakvar veke i første omgang. Stas!

Ellers er eg veldig sleten etter ein sommar med enorm energi og produktivitet. Dagane går litt trått, men slike ting har eg begynt å lære meg å takle på ein grei måte, så satar på at det kjem seg relativt fort. - Passar igrunn greit med ei lita pause før brennaren kjem, og har heldigvis ikkje forplikta meg særleg mykje dei neste vekene :slight_smile:

På papiret ser alt veldig bra ut, så no er det berre å vente til godfølelsen følger etter :slight_smile:
(Nesten som Funcom)

14 Likes

Sjekk siste bilde på Facebook :slight_smile:
Sognefjord Kaffibrenneri såklart. Gooood helg!!

1 Like

Kom på at jeg ikke har gitt noen tilbakemelding på kaffen! Har nå smakt to av de og ikke overraskende var de veldig gode!

Får uoppfordret skryt for kaffien i selskap her! Den blå er favoritten så langt :slight_smile:

3 Likes

Jeg har smakt tre typer kaffi fra sognefjorden kaffibrenneri nå. Jeg må si jeg er litt skuffet over at alle typene mangler evergood-smaken. Bortsett fra det er alle typene bra, og jeg tror de kommer til å bli enda bedre nå som du har fått egen brenner. Jeg gleder meg til å smake neste batch!

2 Likes

Hehe kan du ikke bare kjøpe evergood da? :slight_smile:

5 Likes

Det var en spøk da :wink: jeg synes kaffen er bra. Det er potensial til å bli veldig bra.

4 Likes

Men moccha latte frappu cappu icochino med karamell trøffel og krem bønner har du ikke?

1 Like

Sletta innlegget eg skreiv etter bryllupsfest i natt… :slight_smile:
Meen, ja, kaffi. hoho!

image

Sjekk den her! Rett og slett sexy spør du meg ! :slight_smile:
Kaffi på plass, klar til å kjøyre inn systemet no i slutten av veka.

Kaffi på plass, brennar på plass, no er det kun ein ting som gjenstår:

Å få bevist at det eg trur er ein god ide, faktisk er ein god ide!

9 Likes

Ønskjer gjerne innspel på følgande utkast til etikett som skal sitte på baksida av kaffiposane no framover:

Eg kan fortelje deg om arbeidet som ligg bak denne kvalitetskaffien
og kva som skal til for å kunne levere ferskbrent kaffi frå Sogn.
Eg kan fortelje om handelen av kaffibønner og at
kaffien er sporbar til regionen den kjem frå.

Men lat oss ikkje bli pompøse heilt ennå.
Sognefjord Kaffibrenneri sine lokaler ligg i Sogndal.
I eit trehus som nesten har fjordutsikt står det ein kar,
eit par sekkar kaffi og ein kaffibrennar.

Ferskbrent kaffi av høg kvalitet gjev den gode smaken i koppen

11 Likes

Vi har trua, @lassar! :smiley: :coffee:

10 Likes

Hva skjer her? Ser ut som du har hatt mye fremgang siden sist jeg var innom å las i tråden, men har vært stille en mnd nå ser jeg. Håper det fortsatt går bra, syntes designet på innpakningen var bra!
Jeg og samboeren har akkurat bestemt oss for å kjøpe inn en espressomaskin. Så då kan jeg faktisk få bruk for bønnene dine! Er nybegynner når det kommer til kaffi, men ønsker å støtte prosjektet ditt.
Hvor kan jeg bestille?

4 Likes

Kjekt med litt aktivitet i tråden!

Det har vert stor framdrift :slight_smile: er i gang med lokalt utsalg og prøvar å skaffe fleire kundar, forbedre lokaler og produksjon, etc :slight_smile:i tillegg har eg kjøpt ny telefon, så marknadsføringa på Instagram skal ta seg opp!

Send ei melding på sognefjord kaffebrenneri si facebookside, så tek vi det derfra!

5 Likes
13 Likes