Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Chemm:

C-Rad daily, takk for meg:

2 Likes

1 Like

dæven at jeg tok intraday gevinster på STW og SSHIP etter breakout for 2-3 uker siden :frowning:

1 Like

Det var tider. Husker det som det var igår.

ChemoMetec tester brudd nå.

1 Like

Ja😅 jeg må lære meg å la vinnerene gå. Lettet meg for tidlig og for mye i denne… Brent barn… biotech, nel og funcom

3 Likes

brøyt flaggen forrige uke, kommer nå i range for base break.

Potensielt brudd på descending wedge her om vi klarer å close over 42ish.

Archer:
Brudd på motstand 5,5 på fredag
Skal trolig ned og hente krefter de neste par dagene før evt videre oppgang. I forrige runde var den oppe på 6.5 før den havnet under 5,5 igjen.
For øvrig gode tendenser med høyere topper og bunner siden bunnen rundt nyttår

image

1 Like

NAS begynner å bli veldig thight…

Om trading psykologi

An edge is nothing more than an indication of a higher probability of one thing happening over
another.

Creating consistency requires that you completely accept that trading isn’t about hoping, wondering, or gathering evidence one way or the other to determine if the next trade is going to work. The only evidence you need to gather is whether the variables you use to define an edge are present at any given moment. When you use “other” information, outside the parameters of your edge to decide whether you will take the trade, you are adding random variables to your trading regime.

Adding random variables makes it extremely difficult, if not impossible, to determine what works and what doesn’t. If you’re never certain about the viability of your edge, you won’t feel too confident about it. To whatever degree you lack confidence, you will experience fear. The irony is, you will be afraid of random, inconsistent results, without realizing that your random, inconsistent approach is creating exactly what you are afraid of. On the other hand, if you believe that an edge is simply a higher probability of one thing happening over another, and there’s a random distribution between wins and losses for any given set of variables that define an edge, why would you gather “other” evidence for or against a trade? To a trader operating out of these two beliefs, gathering “other” evidence wouldn’t make any sense.

Or let me put it this way: Gathering “other” evidence makes about as much sense as trying to determine whether the next flip of a coin will be heads, after the last ten flips came up tails. Regardless of what evidence you find to support heads coming up, there is still a 50-percent chance that the next flip will come up tails. By the same token, regardless of how much evidence you gather to support acting or not acting on a trade, it still only takes one trader somewhere in the world to negate the validity of any, if not all, of your evidence. The point is why bother! If the market is offering you a legitimate edge,
determine the risk and take the trade.

Mark Douglas. Trading in the Zone

Som lydbok finner du den her

Litt krevende og omstendelig men kan føre til man får ett nytt syn på trading

7 Likes

#FING-B:

Støtte på 13 kr ser ut til å holde. Har falt mye siden toppen på 23. Minkende volum den siste tiden, ser oversolgt ut. Tar et lodd for mulig bounce

image

3 Likes

Ser ut til å bryte videre opp over 16. Kjøpte litt i går

enig. dette ser veldig bra ut.

1 Like

Miris kan gå fort ved brudd av 0.09

2 Likes

Update:
Bounce startet allerede etter et par timer. For en gangs skyld en heldig inngang :slight_smile:
Fremdeles lav RSI, får se an hvordan den går de neste dagene.
Den traff bunnen ganske perfekt på den stigende trenden også. Kanskje kandidat for en lengre trade, men jeg er blank på det fundamentale her…

image

image

2 Likes

MIRIS
Det er vel stor fare for en emisjon her. Lever på lånte penger