Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

JM. Skrev om denne i chatten for en liten stund tilbake. Det kan legges til at når man ser JM bryte opp så er det vanskelig å være bearish på indeks.

2 Likes

helt inntørket volum

Datoer for 2. Q resultater

Norge

Sverige
https://www.swedbank-aktiellt.se/ovrigt/kommande_rapporter.csp

3 Likes

Takk! hvor lenge har jeg letet etter en oversikt for sverige…

Nærmer Rovio seg mulighet for gapclose?

Følger med på Data Respons


2 Likes

Kult! Fortsett slik, så er innskuddet ditt blitt til 100 mill innen 15 år :moneybag:

Delvis enig med deg, man skal trade basert på chartet og ikke p&l, men risikostyringsmessig er i mine øyne inngang viktig.

Jeg har bevisst en annen tilnærming til traden om jeg treffer godt på inngang eller ikke. for å unngå store tapere. Om jeg eksempelvis kjøper basert på en overreaksjon ned og treffer nær bunn, tar jeg gjerne delvis profitt og lar resten gå med stop under low på resten. Treffer jeg derimot dårlig på inngang endrer jeg fokus til “damage control”, og ser etter å komme med ut på bouncen med et lite tap eller break even.

2 Likes

Nybegynner her, når vil du evt entre denne, og hvor setter du SL?

Hvis du ser litt lenger oppe i tråden, så har jeg vært inne i Scanship for ikke så lenge siden. Skrev forklaring på det chartet jeg la ut på hvor min entry var. Blir noenlunde det samme denne gangen tenker jeg

Brudd opp i SSHIP. Godt jobba @Hocki :slight_smile:

8 Likes

ny break, ikke akurrat smallcap, men lite som byr seg for tiden

OBS resultat 17.07.

1 Like

den gikk rett i dass…

2 Likes

Jaja, kan ikke vinne alle. Bare å løfte hodet og finne neste setup!

1 Like

Denne ble jeg stoppet ut av i den lille korreksjonen etter brudd. Fulgte ikke opp etterpå, men gikk inn og kikket i ny og ne. Denne har gått ~35% på en måned.

Lessons learned:
Kjøp alltid brudd opp av store baser.
Tillatt litt større spillerom når det er brudd opp av store baser, disse vil mest sannsynlig gå godt fremover.

4 Likes

Eller om du blir stoppet ut en eller to ganger i en aksje så betyr ikke det at breakout har feilet. Blir ofte kraftigere reaksjon når den først bryter gjennom, men er ofte litt krevende psykologisk å kjøpe andre og tredje gangen. Så å gi større rom til bevegelse kan være en løsning

4 Likes

Siden vi snakker om breakouts. Ett tips er å lære seg å bruke volum-indikatoren på breakouts. Hvis en breakout er støttet av høyt/høyere volum er den sterk, hvis en breakout kommer på lavt og/eller synkende volum er det en svak breakout/false breakout. Dette stemmer så klart ikke i alle tilfeller men volum er en god hjelp til å bedre vurdere en breakout som sterk eller svak.

7 Likes

I min erfaring fungerer det bare hvis aksjen baser omtrent samme breakout nivå, eller hvis det etableres en ny range. Jeg liker ikke å kjøpe hvis den korrigerer etter false breakout og så bryter gjennom denne toppen 2 dager senere.

jada ingen stress, det var en solid sak forøvrig. jeg satt med 60% av beløpet allerede fra før, så tok en liten gevinst tom.

1 Like

Der gikk Bonheur over 187 med greit volum så langt i dag. Har hatt en veldig fin utvikling.

Edit: Hammer-doji etterfulgt av en doji-star rett i forkant gir også en fin bekreftelse på at denne skal videre.

2 Likes