Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Hvis du har bedre snitt enn siste low på daily kan du jo heller sette en SL under denne?

Hvorfor skal kjøpsprisen påvirke stop loss nivået? :stuck_out_tongue:

1 Like

Fordi du ikke har kjøpt på TA men følelser og fundamentale forhold?

Hvis han ikke har bedre snitt enn siste low så er blir det veldig kort til SL tenkte jeg. Da ville jeg bare tatt gevinsten hvis det var en trade. Hvis snittet er bedre så kan man gamble på enda en higher low og så brudd opp. Vil da ikke bli stoppet ut om en HL da bare er 10 øre fra forrige low liksom… :slight_smile:

2 Likes

Ble handlet siden den brøt ut av nedtrenden som ble postet her tidligere og uroligheter sørafor. Har ca 5% avkastning og er en mindre trade :slight_smile: Takker for alle innspill både nå og tidligere i tråden. God hjelp og læring her :+1:

Pat.

Bunn formasjon?

1 Like

Mulig bullflag i SSC, med fint avtagende volum. Venter på volumspike og brudd av trendlinje.

Spennende formasjon i LIAB. Brudd idag, men litt lite volum foreløpig.

4 Likes

Har et mulig fint case for de som ikke har tid til å følge med daglig, eller bare rett og slett liker å legge aksjen i skuffen for en lengre periode. Brudd ut av nedadgående trend, samt brudd ut av påfølgende horisontal konsolidering. MA 200 og MA 50 på riktig side i daglig frame. Test av bruddlinja kan være en fin inngang på sikt :slight_smile:

1 Like

Oppretta en ny konto hos Nordnet 1. mars for å prøve på litt hyppigere trading kun med teknisk analyse som grunnlag for tradingen. Siden jeg er realist, så tenkte jeg at det er en veldig stor mulighet for at dette går rett vest, så jeg ofret 20.000,-.

Etter 3 måneder så ble resultatet som følgende:
Konto: 21629,47,-
Avkastning: 1629,47,-
Avkastning %: 8,15%
Antall kjøp/salg: 60

Dette var jeg jo i grunnen ganske fornøyd med, helt til jeg begynte å analysere alt litt nærmere:
Jeg bestemte meg tidlig for at jeg skulle kjøre 4 posisjoner med 5000,-. Med så lave posisjoner, så visste jeg at kurtasjen kom til å spise noe av kaka. Med mini hos Nordnet med 29,- per handel ville det si at jeg måtte opp 1,167% på en posisjon på 5000,- for å gå i null.

5000 - 29 = 4971
(5000 + 29) / 4971 = 1,01167 = 1,167% oppgang

Jaja, tenkte jeg. Det er ikke så mye. Men jaggu.
30 handler med 29,- for kjøp og deretter 29,- for salg ble dette 1740,- i kurtasje.
Altså mer enn avkastningen min.

Så finner jeg ut at hos Nordea (minstekurtasje 1,- eller 0,04%) har alt sett litt annerledes ut:
Totalt kurtasje på handler: 120,80
Avkastning: 3248,67 (1629,47 + 1740 - 120,80)
Avkastning %: 16,24%

Avkastning på 8,15% er nå litt bittersøt :expressionless:
Er uansett en erfaring rikere!

4 Likes

Ikke glem at du har ekstra valutagebyr om du handler utenlandske aksjer uten å ha åpnet valutakonto! Det oppdaget jeg ganske nylig. Kunne ikke skjønne hvor profitten i mine amerikanske trades ble av…

4 Likes

5 Likes

Biotage, weekly.

Catena Media, daily. Mulig bunnformasjon her.

Bahnhof weekly

SCA monthly

Synes flere av de svenske bankene er spennende. Har også posisjon i noen av dem.

Nordea, monthly

Swedbank, weekly

SEB, monthly.

SHB, weekly

3 Likes

Flotte funn - men trader du virkelig så store timeframes på dine swings?

Har en lang portefølje også. Der er jeg ikke så opptatt av korte svingninger. Bankene ligger i den. Over 10% direkteavkastning i tillegg til et interessant chart gjorde at jeg tok de inn. Prøver faktisk å øke sizen på den porteføljen :slight_smile:

3 Likes

Hatet du danske? :confused::worried::sob::tired_face::weary:

Scanship, daily. Volumet har tørket helt ut, så følg med her de kommende dagene. Bryter den opp ser jeg for meg ~22kr som target.

2 Likes

Har noen sjekket det tekniske på jinhui og golden ocean? De kan se ut til å få god støtte fra fundamentalt/gode priser fremover også.

Golden Ocean ligger lantent til, vi får se, må ha mer volum for en break out.

1 Like

Instalco Week
Har kjøpt meg inn basert på uke chart.
Bruker 10 ma som stop signal
Mangler jo volum på brudd men men

3 Likes