Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tre aksjer fra 2020-2025

Det er ikke så rart at det er lite aktivitet rundt KIT, den beste strategien har stort sett vært å bare hodle. Jeg skulle trade der nå og sitter med 0 aksjer i stedet for 30-40k til 8kr stk :stuck_out_tongue:

5 Likes

Settingen var spesiell:
“La oss si du må legge alt du eier og har inn i tre aksjer (33.3% i hver) og sitte helt stille i 5 år.”

Sitte helt stille i 5 år: Det gjorde at KIT kom på lista mi. Solid selskap med god ledelse. Jeg har ellers bare KIT som lyttepost i en stor portefølje av spill-aksjer i norden og biotech mest i Norge. KIT er også i en annen sektor enn de to andre. Det spilte også inn i valget mitt.

1 Like

Sitter med en god slump KIT siden vel 8-tallet. !
Så 2020-2025:
Kit
Trvx
Nr3 ? (mulig Nano,men må lengre ned)

Pcib
Pho
Gentian

  1. Plassen skulle optimalt vært delt på flere aksjer.
1 Like
  1. Nordic Mining - Fått godkjenning til utbygging samt kraftig reduksjon av avfall.
  2. Kitron - Solid selskap i et voksende marked.
  3. Nekkar(?) - Bra selskap som jeg mener selv er underpriset p.d.d.

Holder meg unnda Biotek aksjer da jeg ikke har nok kunnskap om medisin og slikt :slight_smile:


Dagens status på tråden.
Sjekk også “Tre Fond fra 2020-2025

1 Like

Jeg har gått helt bort fra å trade aksjene, siden jeg har tro på casene og vil ikke trade meg bort, men nye penger går inn i trading/aktiv forvaltning av fond og ETFer så får jeg utløp for både fundamental langsiktig investering og aktiv/trading. Aktiv handel med fond og ETF er vel ca 650 000 nå og langsiktig aksjer rundt 2,5 millioner. Tanken er vel at dette etterhvert skal være mer balansert, men kommer også an på avkastningen jeg får på de forskjellige strategiene.

4 Likes

Jeg som mest er i fond hadde vel valgt
Kitron
Movi
Orkla
Jeg lurer på hvorfor mange velger PCI Biotech og Photocure. De har jo ikke noen stigene historisk trend, er det pga coronautsiktene? Movi og Kitron har ihvertfall positiv utviklling de fleste år.

1 Like

Jeg er ikke moderator men i sin helhet er tråden ganske ryddig. Tenker det positivt å svare på noen “Hvorfor den aksjen” - spørsmål. Da lærer vi andre muligens noe nytt og lange diskusjoner har det heller ikke blitt mye av.

3 Likes

Enig, oppfordrer alle til å redigere sine originale inlegg da. For å holde mer orden

2 Likes
  1. Pcib
  2. PCIB
  3. Pci Biotech Holding ASA.
9 Likes

Nano
Pcib / Bgbio
Trvx

1 Like

Nano
Trvx
Idex

Hvorfor har du troen på gentian?

Riktig svar.

1 Like

Hvorfor har alle sånn troen på PCIB? Kan noen gi en rask intro til de? :blush:

Her er det gjort mange gode stykker arbeid på forumet :slight_smile: Du kan begynne med denne : PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Og ellers lese fundamental-tråden for PCIB :slight_smile:

1 Like

Nordic Nanovector

Atlantic Sapphire :fish:

Edit :sweat_smile::

Bergen Bio

Aker Horizons

Next biometrics
Seamless Distribution Systems
Episurf