Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Så du mener Vaccibodys pipeline er så og si verdiløs? For Vaccibody har jo cash tilsvarende omtrent Neons market cap.

Det må du nesten begrunne, alt annet framstår som useriøst.

Minner om at Arctic mener selskapet er verdt 8 mrd.

Minner også om at en av de største ekspertene i verden innen bransjen, Ulrich Granzer, sa at Vaccibody hadde de beste data han noen gang hadde sett.

Vaccibody har selvsagt en vei å gå før de kan bli verdt 50 mrd. Men at de er i samme divisjon som disse mente jeg å si at de har data i verdensklasse innen et nytt felt hvor de to nevnte er ledende. Og hvis du har best data - ja da er du best. Derfor mener jeg de innenfor dette området er i samme divisjon.

Du sammenligner jo med selskaper hvis pipeline består av flere titalls medisiner i klinisk fase da. Innenfor er rekke indikasjoner både i og utenfor onkologi. Og hvor data da naturligvis går i alle retninger. Hvilke data er det du sammenligner med?

1 Like

Kan ikke forstå hvorfor Vaccibody skal prises høyere enn Ultimovacs som har et langt bredere anvendelsesområdet enn Vaccibody. Mener ikke at Vaccibody er priset for høyt men heller at Ultimovacs er priset alt for lavt i sammenligning.

Men frykter for at Vaccibody hadde vært priset langt laver om de hadde vært notert på hovedlisten og var utsatt for shorting, kortsiktige tradere og robottrading.

Jeg sier ikke at den er verdiløs, jeg sier at Noen Therapeutics er likere for meg enn Moderna og BioNTech. Neon Therapeutics sin strategi går ut på å bruke neonatigener i kreften til å lage målrettet behandlingen mot kreften. Altså samme type strategi som Vaccibody. Nå har Neon Therapeutics fått seg en liten trøkk da de ikke kunne vise bra nok proof of concept med CPI, men totalt sett så syns jeg de er liker.

Moderna og BioNTech er i samme felt ja, men når de da har MCAP på 40-60 mrd så er jo det fordi de har en helt annen platform som innkluderer mye mer enn bare det feltet hvor Vaccibody er.

Det blir som å si at NANO har bedre resultater i R/R FL enn Bayer og Bayer er priset til 76 millarder eruo.

Når man sier de er i samme divisjon og trekker frem MCAP uten å utdype så virker det jo som om man trekker likehetstegn mellom de to.

5 Likes

Det kan selvfølgelig være at det er en tabbe av Vaccibody og ikke satse videre, men de har valgt å satse sine begrensede ressurser på de to kreft rettede produktene, som jo i seg selv kan ha et utrolig potensiale.

Men kjerneteknologien/plattformen til Vaccibody har potensiale også innen influensa (inkludert corona virus) vaksiner. Se f.eks. denne linken.

Off topic, men har du noe innspill til ultimovacs-resultatene? (svar gjerne i ultimotråden) @larsmkn

Det er korrekt at disse selskapene har en tykkere pipeline, så jeg sier ikke at Vaccibody i dagens situasjon er verdt 50 mrd. Det jeg sier er at Vaccibody er blant de fremste i verden innen neoantigener og persontilpasset medisin, hvor Moderna og BioNTech er nærmeste peers. Så sier jeg at med de fantastiske resultatene Vaccibody har, er det ikke urimelig at Vaccibody sammenliknes med de nevnte. Hvis vi sier at 50% av av pipeline til de nevnte er innen neoantigener, og Vaccibody har kommet like langt og har bedre data (ref Granzer), er det ikke urimelig å si at Vaccibody er underpriset mot peers.

Er det han her? Han er vel hyret inn for Vaccibody sin regning,?

http://www.granzer.biz/about_founder.html

2 Likes

Et lite frågan her, hvilket studiet til Vaccibody er mest verdt per i dag?

NEO uten tvil. Det som gjør NEO så verdifull er at den er generell. Basketstudien har så langt vist svært lovende resultater innen melanom, NSCLC, bladder og head/Neck, hvilket gjør at pasientgrunnlaget blir svært stort.

InVivo,
Hvor tok du det bildet av pipelinen til Vaccibody fra? Dette er det som ligger ute på deres hjemmeside nå (som jeg for øvrig mener overdriver litt statusen på studiet med Roche):

Vaccibody 110.

3 Likes

Fantastiske å eie en aksje som setter daglige All-time highs.

Så også idag, 111,50.

Riktignok ikke så høyt volum idag(omsatt for 1,2 millioner kroner), men omsetningen i det siste har vært såpass stor at det kan begynne å synes i aksjonærlistene etterhvert. Mon tro om noen utlendinger har begynt å se på caset?

Selv om @larsmkn og andre er uenig(og det er lov) har Vaccibody plassert seg i det internasjonale toppskiktet innen neoantigener og persontilpasset medisin, i samme divisjon som BioNTech og Moderna. Ikke utenkelig at big pharma kikker alvorlig på Vaccibody om dagen.

1 Like
1 Like

Kommer det ferske NEO-data på konferansen?

Ja, han var gun for hire, human ad-board. Men en utrolig effektiv en, han fremstod troverdig og sa det @Investor siterer han på. Men at han kom til Oslo, gratis, for egen regning for å fortelle om det er lite trolig. Jeg tror neppe han er in the free lunch-business.

Men igjen - det var godt regissert kommunikasjonshåndverk. Det er flere selskaper som burde benytte eksterne eksperter til å validere teknologiene og dataene sine på kapitalmarkedsdag tilsvarende det Vaccibody gjorde med Dr. Granzer. Det fungerte svært godt.

1 Like

Han, dvs Ulrich Granzer, driver vel et velrennomert firma med hundrevis av regulatoriske oppdrag på CV´en så det er kanskje litt drøyt å tro han ikke mener det han sier selv om han helt klart har et oppdrag fra Vaccibody. Vaccibody er jo uansett neppe den største melkekua i Europeisk biotek.

1 Like

Ingen har insinuert at han snakket usant. Jeg sier helt enkelt at det var et smart trekk å få han dit og fortelle publikum om sine tolkninger av dataene. Det minnet meg om reklamebyrået McCanns slagord; Truth well told.

Ikke noe galt i det, jeg liker kombinasjonen faglig integritet og gode salgsegenskaper. Det er i fullt alvor jeg sier at andre burde gjøre noe sammenlignbart.

2 Likes

Enig i det. Jeg tror de fleste ønsker å gjøre det sånn. Targovax har for eksempel fått anerkjennende omtaler av amerikanske key opinion leaders, og Nano har hver capital market day besøk av denne karen som gir en ganske grei validering av Betalutins rasjonale

1 Like

Absolutt!
Det ser ut det som det var vel anvendt.

Mange norske biotek som har en del å lære på kommunikasjonssiden. Det absolutte nullpunktet må være når CEO i Nano meldte at 2019 kom til å bli en usexy år for investors.

2 Likes