Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZAPTEC-ME Småprat

Er ikke dette noe kineserne kan gjøre både bedre og billigere?

@Graaspurv som tidligere sagt finnes det marked for flere levenandører i dette. Med din tanke kan man slutte å kjøpe mange andere hvis China er så mye billigere. China er langt fra så billig som man vil ha tro.

Komponenter kommer allerede fra Asia i store containere . I års modell er oppdatert med en bedre margin. En mangfold av Europeiske samarbeidspartnere som igjen er en mangfold av agenter osv.

Når jeg søker etter elbilladere hos de store el-forhandlerene, så finner jeg kun Easee og noen få andre merker. Noen som vet hvorfor Zaptec ikke selges i deres hyller? For tidlig?

Zaptec koster skjorta ift Easee. En får Easee for kr 6990 hos Tibber, er du ny bruker hos Tibber får du 500 kroner hvis du lar deg verve, da kommer Easee på kr 6500. Zaptec ligger vel på 13-20000, jeg er usikker.
Jeg har aldri vurdert laderen, heller ikke aksjen pga prisen på laderen.
Mulig det siste er dumt.

Förstår det inte heller. Har också förstått det som att Zaptec är dyr i förhållande til andra. Är Zaptec mycket bättre på att marknadsföra sig själv ?
Ser ut som svenskar handlar som bara den. 12 380st ägare hos Avanza

1 Like

:ok_hand:

Screenshot 2021-01-07 at 14.10.21

Om det er billegere eller ikke er vel en sammensatt spørsmål og svar. Anyway, guttene klarer å tjene penger, godt bunnlinje ! Hei for ZAPTEC og internasjonelt satsing for min del.

Snart kommer analytikker på bane etter å ha etablert seg selv first.

:money_with_wings::money_with_wings:

Zaptec – Meldepliktige handler

"internasjonelt satsing ", hørt noe ang. internasjonelt satsing ?
:slight_smile:

Økningen fortsetter i år… jeg mener 8-10 dobbling i eksport i år er mulig. Tror dette er traust sett.

:ok_hand:

Zaptec har ikke bare en elbillader, men også oppladbare plugg-in hydbrid biler å lade. At internasjonalt vekst skal få mest fokus i år som kommer er overtydelig. Norges bilpark er isch 0,6-0,7% i EU/EØS.

:ok_hand: :dart: les, hvordan aksjefond har øyene opp for muligens ZAPTEC

– Jeg investerer ikke i Tesla eller noen av de andre elbil-oppstartsselskapene, det er svært stor usikkerhet og vanskelig å se hvem som vil overleve. Jeg investerer derimot lengre bak i verdikjeden, som for eksempel i ladningsinfrastruktur for elektroniske kjøretøy.

1 Like

:ok_hand: Zaptec er ikke mye omtalt enda.

Siste uke har økt no.3 &4. med resp. 55 og 30%.

Korriger meg hvis jeg tar feil, men dette viser vel bare at en haug utenlandske småsparere kaster seg over aksjen? Økt eierskap blant denne gruppen investorer, i kombinasjon med aksjens utvikling de siste månedene, ville i hvert fall gjort meg skeptisk til substansen.

Kanskje du tar ikke feil. Clearstream er helt klart noen ganger uklart å følge, eller hvorfor er de no.1 i NEL ??

ZAPTEC tjener penger, har distrubisjonsnett på plass, øker globalt mer enn lokalt og er ´´helt´´ fresk innenfor dette grønne satsing på børsen.

Hvordan utviklingen blir vet vi ikke per idag. Hvert sitt eget ansvar å bedømme.

Utvilsomt - Zaptec er et bra selskap, men for meg er ikke lenger risk/reward bra i dette caset. Skulle derimot ønske at jeg kom meg inn da jeg begynte å kikke på selskapet.

Jeg husker hvor skeptisk min første melding her på TI ble mottatt.

NEL, KAHOT, HEX… osv… så mange selskaper blir nå priset til en pris man håper skal være fortjent i tiden som kommer. Zaptec, en av de få som er i pluss, og jeg vet at det er så mye på gang at jeg forventer reprising til høyder som er like uhørt som TESLA (?) eller liknende.

200-250 ser jeg som mulighet som kurs i 2021 i dagens børsklimat.

Det er meget bra å ha drøfting av meninger @Trymulf, det gir bredere perspektiv. Takk.

1 Like

Clearsteam kunder har økt med 43 % de siste uka op til 6,59%
|3|CLEARSTREAM BANKING S.A.|4 943k|6,59%|286,11m||1 477k|42,62%||

Med mye penger tilgjengelig, renter i 0%, helt omventling av bilparken fra fossil til miljøvennlig vi bare står i starten av en ny tid.

Clearsteam kunder eier

  1. Nel 45%
  2. TECO 9%
  3. Hex 9%
  4. PlayMagnus 7,9%
  5. Zaptec 6,6%

:ok_hand:

ZAP: ABG SUNDAL COLLIER OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 80 FRA 28

Oslo (TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppjusterer kursmålet på Zaptec til 80 kroner fra 28 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen opprettholdes, ifølge en analyse tirsdag ettermiddag.

Oppjusteringen av kursmål reflekterer høyere estimater, sterkt markedssentiment og redusert risiko knyttet til lansering av den nye HOME laderen.

PSP, [email protected]

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70