Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Apple Inc (AAPL) 🍎

Apple viser muskler pÄ den amerikanske bÞrsen og har allerede i Är gÄtt opp 50%. Vil den fortsette?

Jeg mener selv at $130 er billig aksje for dette selskapet. FÞler de ikke har kommet med noen store nyheter pÄ et par Är nÄ, bare smÄ oppgraderinger pÄ dagens teknologi. Jeg forventer at Apple vil komme med noe nytt etterhvert og tror at Apple Watch vil fÄ fantastiske salgstall dette Äret.

Har selv gÄtt inn i Apple med en kostpris (inkludert kurtasje og valuta) pÄ $129,69

Andre her inne som har investert i dette selskapet?

2 Likes

Hva tenker du om dollarkursen framover ?

Den vil nok gÄ litt ned, sÄ det gjÞr nok litt utslag pÄ kursen, men kursen pÄ aksjen vil nok gÄ mye hÞyere slik at det ikke har noen stor uttelling pÄ mine aksjer.

1 Like

En svakere USD er bra for Apple - sÄ selv om aksjen handles i USD sÄ kommer nok kursen til Ä stige mer dersom USD svekkes:

last quarter Apple’s revenue was downright decimated by the strengthening U.S. dollar; currency fluctuations reduced Apple’s revenue by 5% – a cool $3.73 billion dollars. That, though, is more than Google made in profit last quarter ($2.83 billion). Apple lost more money to currency fluctuations than Google makes in a quarter

Read more: http://uk.businessinsider.com/apple-currency-losses-vs-google-2015-1?r=US#ixzz3aaNxPWIn

4 Likes

Jeg prÞver Ä fiske noen aksjer pÄ $93.90
FÄr bare vente og se om ordren slÄr igjennom. FÞler det er en OK billig inngang.

Tror nok det blir lengre og lengre oppgraderingssykluser for Apple-produkter framover. Dollaren (som fortsatt er veldig sterk hvis man ser pÄ de siste fem Ärene) gjÞr ogsÄ at man ser overskrifter som dette:

NĂ„ strekker dere strikken vel langt, Apple
Smekre MacBook holder hÞy kvalitet, men prisen har nÄ nÄdd et usmakelig nivÄ.

PÄ prosessorfronten skjer det lite spennende framover, det samme gjelder minne og ssd-er. Det eneste interessante som skjer er at skjermkortene i lÞpet av det neste Äret vil bli ca 2x sÄ kjappe, eller halvparten sÄ dyre og dra mye mindre strÞm, alt ettersom.

Det var vel fĂžrst og fremst Samsung som merket at oppgraderingssyklusen ikke var like sterk som fĂžr, nĂ„ er det Apple sin tur, som “last man standing”. Hvorfor kjĂžpe telefoner til 7000kr, nĂ„r en Huawei til 3000kr gir nesten like mye?

Jeg har brukt tre generasjoner Huawei-telefoner og det er stadig fĂŠrre ting jeg tenker over nĂ„r det kommer til ytelse. NĂ„r det kommer til PC-er, sĂ„ “varer” CPU-ene nĂ„ rundt seks Ă„r fĂžr de gĂ„r fra Ă„ vĂŠre high-end til mid-end. High til low-end tar fort et tiĂ„r.

2 Likes

Avsluttet $153,61 pÄ Fredag :slight_smile: Mange som har sittet i denne aksjen siste Äret?

1 Like

Ikveld kl 19:00

Gikk inn i Apple pÄ $153,75 (90stk). Planen er Ä trade litt under kveldens WWDC keynote :wink:

Requirements: Live streaming uses Apple’s HTTP Live Streaming (HLS) technology. HLS requires an iPhone, iPad, or iPod touch with Safari on iOS 7.0 or later, a Mac with Safari 6.0.5 or later on OS X v10.8.5 or later, :point_right:or a PC with Microsoft Edge on Windows 10 :point_left:. Streaming via Apple TV requires an Apple TV (2nd or 3rd generation) with software 6.2 or later or an Apple TV (4th generation).

:joy: :joy: :joy: sĂŠrt! Hvem bruker Edge? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det som er poenget, nÄ kan Apple si at de gjÞr det tilgjengelig for alle :wink:

  • at MS og Apple jobber tett mens Apple og google fighter.

Btw hvor handler du US aksjer?

Jeg handler pÄ Nordnet :slight_smile:

Solgte igjen pÄ $153,95

Hadde hĂ„pet pĂ„ en noe mer aktivitet i aksjen, men kan vel ikke forvente sĂ„ mye av en aksje som er “sĂ„ dyr”. Tar det som en erfaring :slight_smile:

Nok et monster kvartal for Apple!

Og det i et kvartal hvor forbrukerene sitter pÄ gjerdet fÞr ny iphone.

Jeg tror den skal videre opp mot lansering av iphone 8, men tÞr ikke gÄ inn pÄ disse nivÄene.
Hadde hÄpet pÄ en slight miss, med 5-6% ned som en kjÞpsmulighet


1 Like

Med lav dollar er det fristende Ă„ ta noen aksjer her

1 Like
1 Like

The trend is your friend :slight_smile:

Jeg fyller jevnlig pÄ Apple (ca pr mnd) og behandler aksjen som et fond. OK utbytte hvert kvartal ogsÄ som gÄr i DNB Global Index. Jeg har eid aksjen litt pÄ og av siden 2008 :slight_smile: Men skal aldri selge en aksje igjen!! :wink:

2 Likes

Ingenting varer evig, og nÄr markedet fÞrst mister troen, sÄ fÄr man gjerne en relativt kraftig korreksjon. Hvis man ikke er forberedt, sÄ blir man med ned. Det er ikke like gÞy. :money_with_wings:

VĂŠr forberedt! :wink:

Hvilken aksje er dette?

Du leser for fÄ av postene mine! Godt dokumentert siden aksjen stod i rundt 2,20. @Nofun startet en trÄd pÄ det fÞr det fÞrste utbyttet i grafen over. PE har ligget mellom 8 og 17 hele veien oppover og er nÄ rundt 12.

Det er Kitron :slight_smile: