Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bergen Carbon Solutions - Småprat

Sitatramme

Ja det er ofte slik med de fleste “nye” aksjene på TI. Det er mange kortsiktige tradere der f.eks “Bjørnetråden” og “Covid” har vært de mest populære det siste året…

Har eid BCS før og var med på emisjonen, skal prøve på ny inngang i løpet av sommeren tenker jeg…

Det er vel stor “fare” for at du må betale en ganske høy kurs, om du venter ut over sommeren med nytt kjøp. Her er det jo sannsynlighet for flere avtaler som kan bli ganske så kursdrivende.

1 Like

Vi får se, er jo en grunn til at “Bjørnetråden” er den mest populære på TI…

En generell markedskorreksjon er nok relativt sannsynlig ja.
Men hva med den forventede avtale for BCS i Japan? Er ikke den forventet i løpet av juni?

Skjønner ikke hva de skal med partnere dersom teknologien er så fantastisk.

Er jo bare å produsere fra ren CO2 som ikke er mangelvare.

Selger de resten i oktober mon tro? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hadde ikke trodd at andel gjennom Saga Pure ville reduseres så tidlig…

Bergen Carbon Solutions: Enters into LOI with Yara

Bergen Carbon Solutions: Update on LOI with Japanese company

Gratis nyhetskanal med børsmeldinger…?

Jeg bruker dagens næringsliv (DN)sin app. Mener du har 5 valgfrie selskaper du kan få gratis børsmelding fra

Hehe jeg mente bare å spør om LOI oppdatering egentlig ikke burde vært kommunisert som børsmelding… At BCS bare bruker børsmelding for å kommunisere ut, kurspleie :wink:

Men takk for info om DN app!

Aha, skjønner :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Bergen Carbon Solutions: Enters into LOI with Jackon

3 Likes

Dumt spm kanskje? Hva skjer i oktober?
Mvh
boella

“Saga Pure har før transaksjonen 6,752 millioner aksjer i selskapet. I tillegg er det inngått en «lock-up»-avtale som innebærer at Saga Pure etter et eventuelt salg, ikke kan selge flere aksjer før tidligst oktober 2021.”

Står i artikkelen jeg delte

Hei Stone
Jeg fikk med meg hva som stod i artikkelen, men det jeg lurer på er hva som skjer i oktober? Hvorfor kan de ikke selge før oktober? Hva med september eller november? Det må jo skje noe i oktober, da neste evenuelle salg først kan finne sted da. Eller……?
Mvh
boella

Det er ikke noe spesielt som skjer. Som en av hoved aksjonærene som investerte i tidlig emisjon har Saga Pure bare inngått denne lockup avtalen som gjør at de ikke har lov å selge resterende aksjer før det har gått ett år eller no.
Det er langt fra sikkert de selger i oktober, det er bare at de fra oktober har muligheten til det… Og sånn Spetalen har holdt på den siste tiden ville det ikke lenger overraske meg, selv om jeg personlig mener dei burde sitte på aksjene i flere år…

1 Like

Bergen Carbon Solutions: Saga Pure exercises options

Bergen Carbon Solutions-Kapitalforhøyelse

Bergen Carbon Solutions-Capital increase