Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det er også allerede en bemcentinib investigator-sponsored studie under oppstart ved glioblastom i voksne. Var det den studien der pasientinklusjonen er midlertidig satt på pause som en konsekvens av Covid-19?

1 Like

For ikke snakke om belastningen en barnefamilie har med dette. Både i form av påkjenning og økonomisk belastning.

Om noen ønsker å bidra så koster det under 3 stk bgbio aksjer.

Da støtter du Mariell m.fam og AskilFondet -noen av dem som gjør livene til barn rammet av kreft et hakk bedre.

Link for dem som vil bidra:

1 Like

Jo det stemmer. Men de er vel igang igjen om ikke lenge. Er vel John Hopkins som kjører den studien på glioblastom multiforme i residiv situasjon. Meget spennende!

1 Like

ABG Sundal Collier Oncology seminar stream:

4 Likes

Altså, i utgangspunktet er jeg veldig positiv til å støtte familier som har barn som er rammet av kreft.

Likevel må jeg si at denne spesifikke saken fikk frem piggene litt hos meg. Familien dette gjelder har altså brukt titalls tusener av kroner på homeopati, “jusing” og en såkalt Bemer-matte. Jeg skjønner at man blir desperat når man er i en slik situasjon, men som mange i tråden her så har jeg stor tiltro til forskning og etterprøvbarhet når det kommer til behandling og ingen av disse behandlingsformene har såvidt meg bekjent noen som helst helseeffekt understøttet av forskning.

Jeg ville personlig heller støttet https://www.barnekreftforeningen.no/, men dette står folk selvsagt helt fritt til å velge selv.

2 Likes

Pipelinen er også så omfattende at det er vanskelig å finne frem. :stuck_out_tongue: I BergenBio Fundamentale forhold tråden er det dog mindre småprat og mer rene fakta/kommentarer til caset.

Anbefaler BergenBio sin investor presentasjon fra desember 2019: https://www.youtube.com/watch?v=gy7OgPxrFEM

Her er en serie på 8 innlegg fra 2. april som oppsummerer caset før Covid 19 Accord-studien: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Fin oppsummering av pipeline fra Larskm 19 dager siden:

Hvem er Wendy Maury av vcp 14 dager siden:

Hva må Bemcentinib oppnå i ACCORD for full pott? Av Fornybarkrakk: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Og sist men ikke minst dagens presentasjon som vil publiseres her:

11 Likes

Presentasjonen fra i dag her

2 Likes

God presentasjon som vanlig.
Blir en bra juni tror jeg: :slight_smile:

2 Likes

Expected news flow:

5 Likes

Kom som ventet ikke noe nytt om ACCORD-2, bare repetering av “first patient dosed”

3 Likes

Publisert 24 mai 2020;

Bemcentinib is an oral highly selective inhibitor of the AXL tyrosine kinase. Thirty-eight advanced NSCLC patients who had progressed on one line of platinum-based chemotherapy or first-line of targeted therapy of EGFR inhibitor or ALK inhibitor were enrolled in a phase II trial of bemcentinib in combination with pembrolizumab. The most common TEAEs were transaminase increases, diarrhea, and asthenia. Efficacy was evaluable in 29 patients. The ORR was 24%. For AXL-positive patients, the ORR was 40%. The median PFS was 4.0 months and 5.9 months for AXL-positive patients [70].

In a phase I/II clinical trial, bemcentinib and docetaxel combination was given to patients with previously treated non-squamous NSCLC. Eleven patients were treated. Two DLTs were observed in a dose of 75 mg/m2 docetaxel and 100 mg daily of bemcentinib; thus, the ongoing recruitment was continued with a dose of 60 mg/m2 docetaxel and 100 mg daily of bemcentinib. Efficacy was evaluable in 7 patients, 2 achieved PR and 2 had SD [71].

3 Likes

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Blir ikke akkurat mindre behov for behandling.

2 Likes

Jeg har tro på bencemtinib som behandling og forbygging. Dette viruset er ikke borte enda og det kan fort eksalere nå som folk har glemt seg litt fra de råd som gis.

3 Likes

Tok et lodd :+1:

7 Likes

Det har kommet litt resultater fra en av de andre medisinene med i ACCORD, AZs acalabrutinib, gitt til 19 pasienter. Vet ikke om det er interessant her, men her er link:

8 Likes

Dette er jo veldig relevant. Da kan vi forvente noe lignende for Bergenbio!

1 Like

Viser at de har hatt effekt og skal videre i større randomisert studie. Er testet på litt andre pasienter enn Bemcentinib. Det åpenbare gode for oss her er hvor raskt de får gå ut med disse resultatene! Betyr i praksis egentlig at nyheter med innledende resultater fra ACCORD om Bemcetinib kan komme mye før august september(!)

Godfrey har signalisert at et behandlingsregime hvor man kombinerer 2-3 av ACCORD medisinene kan være aktuelt og dermed er ikke gode resultater på en av medisinene nødvendigvis negativt for de andre.

Venter i spenning videre!

2 Likes

Denne medisinen skal også inngå i ACCORD, men dette er vel en annen studie?

“This prospective off-label clinical study includes 19 hospitalized patients with severe COVID-19 who received off-label acalabrutinib between March 20, 2020 (date of treatment of the first patient) through April 10, 2020 with formal data collection completed on April 23, 2020”

4 Likes

Riktig. Det er en amerikansk, ikke-klinisk observasjonsstudie på en medisin som er med i ACCORD. Jeg kunne nok ha vært tydeligere med det.

1 Like

da var vi nede godt under emisjonspris igjen, skal vi tippe at vi skal ned og touche 33 før vi skal over 37,5 igjen?