Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Konge! Fett at vi får flere regnearknerder på tråden :smiley: Er jo egentlig Shareville-indeksen du har der.

2 Likes

Det har sikkert å gjøre med dekning av meglere å gjøre. Både Nano og TRVX har fundamentale analyse i for eksample DNB. PCIB og PHO har ikke det. Med den utvikling de er nå i kan det rask endres.

BGBIO og Ultimo er ´´nytt´´.

1 Like

Nå er vi fuck meg på vei ut av nedtrend på log chartet:

Bare for å visualisere litt for heftig denne indeksen har underperformet markedet:

Edit:

indeksen fortsetter opp mandag morgen:

11 Likes

Ikke helt der, men tidlig i uken enda… kan bryte ut, eller dette kan være toppen :sweat_smile:

1 Like

image

image

image

image

image

image

4 Likes

Forstod ikke det helt. Prosent økningen samsvarer vel ikke med intervallet som er anvist?

Straks opp med den rød linjen, skal bli intressant og se om de som har ligget feil selger her (ref det store volumet)

1 Like

Hvordan definerer du å ligge feil dette tilfellet?

1 Like

Duket for mer cash inn i biotek!:ok_hand:

2 Likes

Ah, right. Helt ærlig mistenker jeg veldig mange av de svake hendene har gitt opp for lengst og at mange av de som satt gjennom 2019 er veldig interessert i å sitte videre også.

2 Likes

Det gjenstår og se😉

1 Like

Takk for fine chart @Savepig :clap:

Tror vi har en fin tid fremover nå. …og godt er det. Virker som det var mange som var begynt å bli lei ventingen… :open_mouth: Kan du forstå…?

Sitter her og sutter på en deilig karamell disse dagene - skal nyte hvert minutt med oppgang - PCIB og PHO minutt for minutt, og NANO som pausefyll i reklamedippene!
Godt å ha kommet gjennom ørkenen for denne gang! :palm_tree::cactus:

2 Likes

Hadde gjort seg om en av biotekene ble kjøpt opp. Tror det ville frigjort midler til de andre, og bidratt til høyere mcap og bedre miljø for henting av cash til å få ende mer bevis for sine produkter :pray::bank:

1 Like

Hvilken som helst massiv innsprøytning av penger fra utlandet vil være en kollosal boost.

Er jo bare å se på NEL det.

1 Like

Nå er jeg kanskje altfor opptatt av charts ifht. det fundamentale men jeg blir oppriktig redd når jeg ser den enorme volumbaren i chartet og hvordan den korrellerer så bra med motstand i trendkanalen. En ting er sikkert, er bare å fyre på alle sylindre om vi bryter gjennom og over da motstand blir støtte. Jeg tror ikke det skjer men er klar til å kjøpe om det skjer. Blir nok en spennende uke i biotek :facepunch:

Hvor mange år tilbake er dette volumet?

Jeg har bare mob foran meg, kanskje noen andre kan svare

Mine nedskrevne notater ifbm intervjue av Pascal Soriot, CEO of AstraZeneca - CNBC 23.11.2019. Anbefaler de som kan å se programmet.

RD er veldig viktig for AstraZeneca. Må stadig finne nye produkter og løsninger. Max 15 år før generic gjør “medisin” tilnærmet gratis. I 2018 utgjorde generic reseptbelagt medisin 84% av total volumet i USA.

Fokuserer på onkologi. Topp 2 satsingsområde for AstraZeneca. Må finne nye medisiner som gjør jobben bedre og billigere.

Innen rekkevidde å “kurere” enkelte krefttyper. I det minste øke overlevelse til 90%. Vil ha medisin som minimum gir 90-95% overlevelse.

Er blitt flinkere til å avdekke kreft på ett tidlig tidspunkt. Veldig viktig å få avdekket kreft tidlig for å få god overlevelse. Lungekreft som blir påvist på ett tidlig tidspunkt vil nå kunne ha 5 år overlevelse på over 90%

Genterapi er ikke ett satsingsområde for AstraZeneca. Men har likevel stor tro på gentreapi og kan ikke være med på alt.

Cambridge har vert ett flott området for utvikling av medisin i hundrevis av år og vil fortsette å være det, Brexit eller ei.

Fallene tillit som en følge av prising av medisiner. Høy pris i USA fordi pasienter i USA får tilgang til ny medisin først. Må endres for å kunne forsette å ha tillit i samfunnet. Ha en sunn biosimilar bransje. Man må se på total kostnaden/gevinsten når man skal prise medisin. I dag er det altfor oppdelt slik at ingen sitter på fasiten vedrørende total kostnad. UK begynner å bli god på dette området. Eneste løsningen for fremtiden.

EM har ett stort behov for ny medisin. Stor endring i godkjenning. Blir mer lik USA/EU. Har ett veldig bra team i Kina og ligger ett godt stykke foran konkurrenter.

Innovasjon vil være viktig i tiden fremover. Ny teknologi. AI og digital medisin.

13 Likes

Lenge siden man har sett slike grønne volumbarer i indeks.

Ellers så har jeg sett litt på ordreboken gjennom histogram. Det er stor forskjell mellom de forskjellige selskapene og noen ser sunnere ut enn andre. Her er NANO over de 3 siste dagene.

2 Likes