Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tydeligvis en ny bitcoin som allerede er forket. Bitcoin Diamond. Mer pirivacyfokus.
http://www.btcd.io/index.html

1 Like

Den ble forked igår. Omtrent bare kinesere som støtter den

BCD var veldig fin for meg! Hadde nesten halvparten av porteføljen i btc grunnet salg av Signatum hvor swap nyheter var rimelig negative. Så fikk jeg med meg BCD uten å ha hørt om det, på toppen av det hele var jeg innlogget akkurat når det kom på yobit så solgte før den datt. 25% ekstra btc på noen min :slight_smile:

2 Likes

Flaks :stuck_out_tongue: Er vel bare en exchange som støtter BCD også, men ikke dårlig å tjene 25% ekstra btc på en shitcoin.

Noen som er inne i BCH? Kan det være en oppside her i forhold til BTC, med tanke på den kraftige oppgangen i BTC siste tiden? Vil BTC få en kraftig korreksjon nær 10000$, sånn siden mange «venter» på nettopp at det nivået skal brytes?

$9000, burde se $1000-2000 til.

1 Like

lurer nesten på om 9200 ble toppen og om den tar seg en dip ned mot 8k

Synes btc er skummelt nå, når man tror ny top er nådd så kommer det nye push for å ta ut short posisjoner. Helt galskap

3 Likes

Fullstendig galskap! Men det har jeg jo sagt lenge nå, og det bare fortsetter og fortsetter… men ingenting vokser uendelig inn i himmelen. Og når det krasjer og momentum virkelig forsvinner så kommer det til å blir så sykt blodig… men det er jo bare å ride med så lenge en kan.

Bare huske å ta ut litt gevinster (i FIAT!!) også underveis!

1 Like

Jeg funderer på når jeg skal sette neste short :smiley:

10 000 dollar er jo det største psykologiske nummeret vi når på en god stund, jeg er long til da, eller til trenden viser en ny korreksjon.

4 Likes

Hvorfor? Hva er bedre med fiat?

Så man kan være rustet for det uunngåelige krasjet, som må komme før eller senere :smiley:

1 Like

Kjipt om man sammler seg opp 5000000 btc for å så våkne opp en dag å innse at verdien er 0.

Flere og flere anser Bitcoin som en «store of value», og mange land som har usikker fiat. Tror Bitcoin er kommet for å bli. Har lenge tenkt at det er en mulighet for at en annen crypto vil ta over, men ser jo bare mer og mer ut til at Bitcoin blir «det nye gullet».

1 Like

Krypto er kommet for å bli, Med mindre man endelig blir enige om en Hardfork av bitcoin så kommer den til å dø ut iløpet av et par år pga tekniske begrensninger. Det er alle som skjønner teknologien helt enige om.

4 Likes

Jeg er ikke helt enig, men ser helt klart teknologiske begrensninger! Gull blir i dag brukt som «store of value». Kan du tenke deg noe mer upraktisk enn en «metallklump»? Du kan fortsatt handle det ganske lett. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Det er kanskje ikke den beste teknologien som vinner, men det folk har tiltro til.

Tror du bør oppdatere deg på hvordan man handler gull :wink:

Utfordringen til bitcoin er ikke at det ikke er den beste teknologien, men at den har så mange begrensninger at den vil stoppe opp. Allerede nå er jo strømforbruket pr transaksjon ille. Og hver gang det er stor økning i handelen kommer man opp i 12-24timer etterslep i blockchainen.

Blockchain som teknologi er fantastisk, bitcoin som trading verktøy er fantastisk pga høy volalitet. Men fremtidsrettet er den ikke :wink:

Hadde heller satset på Ethereum for å si det sånn om målet er å gå long.

5 Likes

Ja, enig at det er kjipt om verdien din plutselig er 0. Hva var poenget med å skrive det? Alle vet det. Jeg spurte hva som er så bra med fiat. Hvorfor ta gevinst i fiat?

Fordi dersom NOK, Euro eller USD skulle falle til null har vi større problemer enn at pengene våre er borte

2 Likes