Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Les nyhetene. US tallene er langt mindre dramatisk enn synes å bli fremstilt her. Texas har hele veien ønsket å åpne kjapt fordi det er lett å ta noen steg tilbake om nødvendig.

https://www.cnbc.com/2020/06/26/texas-rolls-back-its-reopening-a-day-after-pausing-plans-as-coronavirus-cases-rise.html

Det positive er at dødstall og recovery fra Covis stuper. Jeg tror at mandagen ender godt positivt etter at bjørnefella sikkert tar noen utover dagen.

1 Like

Jeg tror den blir fryktelig rød :slight_smile: Jaja. Nå kan vi se hvem som får rett i ettertid :slight_smile:

3 Likes

Mandagen blir garantert rød. Spørsmålet er hvor stor bouncen blir ila. uken. Spesielt torsdagen blir spennende. Målet er selvfølgelig svak bounce for å danne nye bearflags / fange flere okser.

Har påpekt mange ganger at dette rallyet primært har vært drevet av FAANG aksjene, og at det ville bli ille når alle disse begynner å korrigere ned samtidig. De vekter såpass mye i S&P og Nasdaq at det blir ikke vanskelig å se for seg en større sell-off nå.

Bare se chartene i denne analysen :scream:

Eller les denne:
https://www.nettavisen.no/okonomi/bobla-sprakk-sist-disse-aksjene-var-like-dyre-na-advarer-ekspert/3423986808.html

6 Likes

Som svaret litt lengre oppe her… i tillegg, er det primært bull&bear og/eller mini futures med typisk en indeks som underliggende som dere pleier å trade?

Jeg handler xact bear och bull 1.5-2x. OMXS30 som underliggende.

Står en del info i denne tråden også:

Ja, kan dog være lurt å holde seg til noen få instrumenter/markeder og lære seg disse godt. Å skyte fra hofta kan fort bli dyrt.

2 Likes

6 Likes

Ja, hva skjer når alle Robinhood’erne skal ut samtidig? :thinking: Er også spent på hva FED’s neste trekk er. De har snart ikke mer muligheter enn direktekjøp av aksjer? :roll_eyes:

tror FED har innsett det samme og tar imot når vi tester sist bunn. Hvorfor kjøpe dyrt når man kan kjøpe billig? :smile:

2 Likes

Kjøper mest egen statsgjeld da

Hva om du heller lytter til hva Powell sa for bare få dager siden? “Agressive use of all tools to keep capital abundant and available.” SP500 under 3000 … Forget it!

1 Like

Du er flink til å tegne fantasifulle fremmover-i- tid-chart. Men her tror jeg du må forklare litt mer for her er jeg gansle sikker på at du tar du feil.

Fed har brukt 6,2% av arsenalet sitt. De har noen etasjer igjen før de må igang med direkte aksjekjøp.

2 Likes

Når det gjelder USA så har dødstallene vært synkende som denne grafen viser:

Vet ikke om jeg vil si døstallene stuper men de har definitivt hatt en positiv trend. Det har antall smittede hatt også frem til et par uker siden da det snudde.

Nedgangen i nye smittede i peroden mars til juni har vel i praksis vært enda høyere siden testingen har økt i perioden. Men veldig stor andel av økningen som er registrert de siste 2 ukene kan ikke forklares med økt testing. Så det er vel egentlig en stor risiko for at dødsallene i USA kan få litt oppgang igjen i løpet av de neste 2-3 ukene.

2 Likes

Relativt til aktive smittetilfeller så begynner den synkende fatality rate å bli påtagelig. Men lite snakk om dette ennå. Det kan også ha noe å gjøre med alder på de smittede å gjøre. Likevel det kan være et spm. om tid før dette blir brakt opp i media som en hyggelig nyhet.

Du er veldig glad i å henvise til tall uten å nevne et eneste ett.
Kan du vise utviklingen du sikter til? Gi noen konkrete eksempler?

Beklager, er så lat på søndager. Åpne worldometer og se på smittetall for US. Da særlig aktive smittede og se samtidig på dødsrate. Dødsraten faller ganske betydelig relativt til antall aktive smittede?

Konkrete tall: aktive smittede 26 jun 1. 357 mill antall som døde 26 jun i US er 663. Ratio på disse er 0,0004885777. For 1 mnd siden var dette tallet 0,0006871705. Altså 1,4 ganger høyere. Det kan være mange forklaringer, men det begynner etterhvert å bli en ganske drastisk forskjell i den hyggelige retningen. Fortsetter dette så tolker jeg det som at de siste behandlings teknikkene gir resultat. Enten det eller at viruset svekkes…

Deler du totale antall smittede i juni på en dags dødsfall ??

Tror om 1 ukes tid så skyter dødsfallene hardt oppover igjen, du vet folk dør ikke første dagen de blir smittet …

Oi, interessante grafer du har der @Krafer, ser at utviklingen på Daily Deaths ligger et par uker etter Daily New Cases, noe som sikkert er naturlig mtp sykdomsforløpet.

Sikkert noe av New Cases som kan forklares med økt testing, men mener det stod en artikkel om akkurat dette i DN, og at bare en liten andel av de nye tilfellene kan forklares i økt testing.

Dvs vi vil få en ny oppsving i Daily Deaths nå de neste par ukene. Ikke bra…

Litt spent på utviklingen her i Norge også om det fortsetter med like stor ansamling av folk i sommervarmen. Har nesten ikke vært noe smitte i omløp her i Trøndelag de siste ukene, men nå den siste uka har det vært stinn brakke på serveringsstedene, mye alkohol, og folk virker å ha glemt corona helt. Men, bra for restaurantnæringen ihvertfall.

2 Likes