Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Frågar för jag är tillsammans med ny färdig Eiendomsmeglerfullmektig.

1 Like

Ønsk henne lykke til i jobben. Fantastisk kjekt yrke som aldri er kjedelig eller monotont. Man kommer langt med ydmykhet, smil og pålitelighet. De som får folk til å like seg lykkes.

Verdensmester er noe jeg kun er på forum og med venner :wink:. Ydmykhet er superviktig i jobben.

4 Likes

Hon hälsar tillbaka. :blush:

1 Like

Her går det unna enda. Vi befester posisjonen som nummer 1 :slight_smile:

Tall er Siste uke med 10 av 12 ansatte i karantene :sunglasses:

1 Like

Kan du ikke begynne å selge småbruk sør for boknafjorden?

SKulle hatt en prepper plass med stor tomt ;D

3 Likes

Nei det blir stress med ferje. Få Rogfast på plass så kan jeg vurdere å selge småbruk i Gamlebyen og sånn :joy:

2 Likes

Rogfast er vel nesten garantert nå siden staten kommer til å gasse på med infrastruktur etter corona.

Selv om flertallet blir polakker og sånt betyr det jo mye for EU sin økonomi at vi trør noen milliarder ned i sjøtuneller!.

3 Likes

E134 var garantert for 3 dager siden. Nå ikke så sikkert. 2033 snakker de om nå. Men enig i at de nok pøser inn i infrastruktur. Hadde vært kjekt med Tog Stavanger-bergen i samme slengen.

2 Likes

Flott med god infrastruktur, men vi trenger ikke hive penger ut av vinduet!:wink:

Ringen hadde jo vært sluttet da. Merkelig at det ikke er gjort for 50 år siden spør du meg.

3 Likes

Hva er poenget? Det går jo fly.

Krever 2 km asfalt i hver ende. Tog har ingenting for seg i Norge, ikke nok mennesker til å gjøre det lønnsomt

1 Like

Hadde vært deilig å gå på toget om kvelden, sove som en stein og våkne uthvilt i Oslo. Godstrafikken over Haukeli er farlig. Mange utlendinger med dårlige dekk.

3 Likes

Desidert tøffeste (tuut tuut) hadde jo vært om nevnte toget bare fortsatte mot Oslo når det kom til Bergen, for så å ta ruten om sørlandet opp igjen til Stavanger. Som en gigantisk ringrute. Så kunne det gått et annet tilsvarende tog motsatt retning. Plutselig har man "direkte"forbindelser i hele sørnorge.

2 Likes

Helt enig!:slight_smile:

Men kostnaden er jo skyhøy kontra nytten

Hvis et slikt prosjekt hadde blitt gjennomført for 50 år siden, hvor anderledes hadde disse byene sett ut i dag? Hva vet vi egentlig om nytten? Ingen vet hvilke ringvirkninger dette kunne medført…! Noen ganger er det bedre å se på samfunnsnytten og ikke tenke så mye på kostnader, kanskje dette er en av dem! Ikke vet jeg, men en ting vet jeg; det vil bli en yndet strekning for både norske og utenlandske turister som ikke kjører selv.

Edit: vil kunne påvirke boligprisene i de to byene. For å være on topic. Edit 2: skrivefeil.

1 Like

En annen ting er å se på kostnaden av tiltaket, kontra X antall på avklaringspenger. Det er nå vi bør bruke av det store fondet vårt, og det er bedre å få noe ut av pengene enn at de skal gå til at arbeidsledige tar truckførerbevis og søker på jobber de ikke vil ha.
image
(Bildet er TU.no i dag)

2 Likes

Noen som har tanker om næringsbygg i store byer nå? Rekordlav yield, rekordhøy belåning, og nå maaange leietakere med stadig dårligere betjeningsevne.

Kan vi se et “krakk” her ganske kjapt?

4 Likes

Olav Thon Eiendomsselskap er ned 53% fra toppen. Kan vel kalle det et krakk?

4 Likes

De er priset på forventninger selvsagt, nå tenker jeg reelle priser på næringsbygg fremover.

Men som du sier, Olav Thons prising tilsier jo at det blir turbulent for mange aktører.