Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

En annen bolig i et annet område som er veldig god utleie mulighet er denne:

Her snakker vi om Ølen i Vindafjord Kommune. 4 km strandlinje i Ølen har høyere verdiskaping enn Aker Brygge. Det er flere bedrifter i hundremillionersklassen /milliardbedrifter. Som WestCon (verft), Ølen Betong, Haugalands største byggefirma Berge Sag og Trelast. Shipping. Omega (konsulentvirksomhet) med flere.

I en bygd med ca 5000 innbyggere er det rett og slett en unik plass i Norge. Norges største privateide slakteri Fatland Gruppen har også hovedkontor og kommer derfra.

Så det er mange sesongarbeidere, saueklippere og slaktere samt periodearbeidere som på verft. Godt for utleie. Svært god pris i forhold til leieinntekter.

Ta en kikk :slight_smile:

Vi har det også. Men det er lite brukt. Det er bedre for kunden å betale meg mer. Får mer igjen for det enn å bruke penger på styling. Jeg får kunden til å style selv.

Dødsbo og den slags styles ikke fordi det som oftest er for stor jobb. Hjemmene til folk er stylet nok og er de ikke det så hjelper det sjelden med et par tepper, puter og en blomsterpotte.

1 Like

Litt trist, men skjønner greia :see_no_evil:

1 Like

Når jeg nevner dødsbo og skilsmisser (kan også ta med tvangssalg) så snakker vi om en vesentlig del av inntektsgrunnlaget mitt :hugs:. Føler meg ikke akkurat ansvarlig for noen av delene. Jeg er bare opptatt av at hele gjengen skal få godt betalt. Da har jeg gjort min jobb. :sunglasses:

Det er jo litt typisk at det blir sånn i bra barnefamilieområder. De fleste eier, evt så kan man bare leie små hybler.

Høres ut som om Haugesund er stedet å se etter cashflow det neste året, om markedet kommer litt ned.
Mindre kapitalkrevende enn Stavanger, og høyere direkteyield?

Kan et prosjekt finansieres til 2,5% fastrente og nesten 10% direkteyield, så er jo mye gjort😳

Sender deg kanskje en melding i fremtiden @Morti, du har åpenbart veldig verdifull innsikt i markedet.

2 Likes

Jeg kan hjelpe deg :+1::grinning:. Bare å spørre.

3 Likes

Gi beskjed når du begynner å selge småbruk evt eiendommer med mye utmark sør for boknafjorden :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hva er forventet leieinntekt på noe sånt i Haugesund?

Dette er faktiske tall. De er reelle. Før prisen altså. eneste grunnen til at leien er lavere nå er at eier flyttet til spania og lot leieboeren i stor leilighet 2. etasje håndtere administreringen av utleie når eier ikke lengre bor i Norge.

1 etasje: Stor leilighet med 4 soverom mm: Før kr 12.500, nå kr 8.000/mnd
2 etasje: Stor leilighet med 3 soverom mm: Før kr 10.500, nå kr 7.500/mnd
2 etasje: Liten leilighet med 1 soverom mm: Før kr 6.500, nå kr 6.500/mnd

1 Like

Jesus skal vite at jeg er fullstendig sjokkert at en eller annen skiprederarving ikke enda har ansatt meg på millionlønn pluss benefits allerede og gitt meg 100 millioner å forvalte.

Selv Jesus vet at de hadde blitt til mange milliarder før jeg pensjonerte meg

2 Likes

Du burde vel strengt gjøre det med egne penger😎

1 Like

Det var det da. Langt liv, men tviler på at jeg får tak i så mye penger. Kommer til å arve nøyaktig 0 kroner. Og så lenge jeg har jobben jeg har så kan jeg ikke kjøpe særlig med eiendom.

Tomteareal 1719468 m² (eiet)

Måtte sjekke, blir ca 4 kr kvadratmeteren :face_with_raised_eyebrow::upside_down_face::astonished::yum:

Ja det der er sjukt godt kjøp. Lagt ut for salg til det som er landbrukstakst, men den rette personen her kan med min vennlige guiding tjene seg rik med minimal innsats.

Jeg har snakket med kommunen om festetomter og de er positive. Etter 1. Utbygging kan man kanskje doble tallet til 200 festetomter.

Krever kapital til veier. Om 7-10 år er skogen hogstmoden. Så har man vei til å hente ut tømmeret også.

Mange muligheter. Noen her med mye cash som vil ha litt hjelp, så bare send PM…

1 Like

Må huske at det også følger bo plikt på landbrukseindom over 100 mål.

@Morti sin plan på det problemet er å selge jorda. :face_with_raised_eyebrow:

Jeg jobber litt lenger nord på vestlandet og her er styling utbredt. Også stylister som gjør små grep med selger sine ting pluss litt ekstra småpynt, puter etc. Styling selger bedre, førsteinntrykket ER viktig. Husk mye psykologi involvert.
Har flere eksempler på objekter som ikke er blitt solgt. Fått inn stylist, nye bilder og solgt på første visning. Tilfeldig, kanskje kanskje ikke?
Mange har det fint og representativt og det holder med ryddetips fra megler eller fotograf, men stylister gjør ting anderledes.

"Det er bedre for kunden å betale meg mer. " Den synes jeg var drøy fra en megler og fortalte en hel del :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

litt lettere å være “hands on” i Stavanger dersom en bor der. Alltid en sluk som går tett, eller oppvask, tørk som slutter og fungere eller noe annet som kan være greit å kunne sjekke. Men haugesund er def interessant. Den boligen du posta her er den utleid pr dags dato ? Synes enda den var ett par hunder tusen for “dyr” uten at jeg har noe som helst og backe det opp med foruten at jeg følgt med markedet i haugesund og stavanger i noen år.

Vet du noe om hva kravet er for Niborrente fra banken ? Det er jo krav om en viss verdi i eiendommen kontra lån vet jeg, men ikke noe mer.

ser her at dette gjerne er tallene på utleie pr dags dato på den første du postet. Alle de som bor er intr i og bo videre såvidt du vet og har kontrakter ?