Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

«Blodbalanserende»

Ikke blodet CS1 gjør noe med. De oppregulerer «skyllemidlet» som spiser bort troboseoppbygginger i blodbanen. Og nedregulerer det som støvsuger bort skyllemiddel.

Så da blir det «blodåreplumbo» eller blodårediammetervedligeholdene. mer dekkende enn enn «blodballanserende». Som peker på selve blodet.
Kanskje noen fra fluid i oljeverden kan finne noe mer dekkende term.
CS1 har jo lignende sluttresultat som en sånn slaggfjernepigg dere bruker i oljerøra.

Annet tema.
Mange går på blodtrykksdempende for å holde trykket nede fordi blodet er tynt pga blodfortynnende blir brukt for at blodet skal snirke seg over forkalkninger uten å løsne dem.

Så CS1 kan da i tilfeller redusere extra medisinbruk og gi direkte positiv effekt. Istedenfor den inndirekte effekten folk får nå av blodfortynningen.

Pga dette kalles Blodtrykksdempende og blodfortynning. Og CS1 kan erstatte 2 ting ved å overballansere til rensing av blodbanene så er jo ikke forslaget ditt stort mere feil en dagens begrep.
Så kanskje det de velger :wink:

2 Likes

Ser ut som de ikke er glemt her…

  • Den 6 september meddelade Cereno Scientific att styrelsen beslutat att bolaget ska emittera 300 000 teckningsoptioner till medlemmar av bolagets vetenskapliga råd. Teckningsoptionerna har en teckningskurs om 15,26 SEK per option och kan utnyttjas för teckning av aktier av serie B under perioden 1 april 2023 – 31 oktober 2023.

Når man ser på bakgrunnen til både ledelsen og styret, kombinert med at de eier ca 40% av selskapet, så vitner det om en enorm tro på produktet.

1 Like

I alle fall blir det kjempe spennende å følge.
40 sjukehus i Russland og i Bulgaria. Tromboseprofylakse. Kneprotese kirurgi.
Jeg er en del inne i fagfeltet.
Da ønsker jeg veldig at Cereno skal vellykkes :innocent:
Og selvfølgelig som investor :star_struck:
Jeg blir ikke overrasket hvis Astra Zeneca, eller noe andra i Big Pharma skal forsøke samarbeide/kjøpe opp Cereno.

4 Likes

Viser hvilke enorme summer man snakker om når man skal inn i disse volummarkedene som Cereneo sikter seg mot.

Ikke uten grunn styret og ledelsen sitter med 40% av aksjene, de har virkelig ståltro på dette her.

Selv mener Cereno at peak sales for deres hovedkandidat CS1 er et KONSERVATIVT estimat…

2 Likes

Litt bevegelse i loddet i dag

2 Likes

Ser ut som det er en viss volumøkning igjen for CRNO-B. Verdt å holde øye med denne.

2 Likes

Veldig bra :+1:

Uden tvivl, selv om man mangler lidt oplysninger om økonomien deromkring.

Nu tre ben at stå på…

Men hva betale de? Cereno har jo ikke flust med cash. Får de compounder av enda tidligere fase biotecher til innkjøpspris??
Må jo ha finansiering i orden. Ellers trengs det vel eGF e.l.

Mulig de pynter seg for fullt oppkjøp om 2 år etter at CS1 fase 2 er ferdig.
Eller så henter de noe å drive med etter at de selger/lisenserer ut CS1 om 2 år?

Trenger vel 2-5 mill extra over 2 år da. Om det ikke skal ligge brakk.
Det er fortsatt innafor emmisjonssummen på 120m som jeg regner med. Gitt at prisen på compoundet var ok

Cerena har 40 mill. aksjer.
Det trengs nok en emmisjon til, som de også har signalisert.
Men eventuelt 80 mill. aksjer er lite hvis de lykkes innenfor dette enorme medisinske området .
500, - pr. aksje burde da være minstepris.
Lykkes de ikke ? Null. ( De har kun ett ben å stå på, i motsetning til Pcib.)

Ja, på den andre siden koster den ikke mer enn intra dag svinging på PCIb så det er ikke så farlig heller.

1 Like

Nei, foreløpig. :expressionless:

Tar inn en del til i dag. 3,5 snitt.

1 Like

CRNO-B er en aksje jeg har akkumulert bra i gjennom 2019. Har stor tro på dette meget undervurderte selskapet .

1 Like

Ja, fikk endelig volum NON også :joy::clinking_glasses:

Altså, hvis de lykkes med CS-1, så er jo potensialet helt drøyt!

Selv opererer Cereno med et KONSERVATIVT salgsestimat på 4 milliarder dollar for hovedkandidaten CS-1.

Noe av det jeg liker best med Cereno er et knallsterkt managment som eier ca 40% av selskapet og har tett bånd til AZ.

Veien videre, håper de på partner til fase 2 studiet sitt? Eller satser de på det til fase 3?