Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Ja gjerne det, får du inn tall fra de andre spillene og, RUST / HURTWORLD? - vi kan godt legge inn enda flere som H1Z1 osv

1 Like

Dette betyr altså at Estimert salg til og med dag 4 er 178.172, og for RUST, ARK og HURTWORLD var 14.25% av deres månedssalg unnagjort på 4 dager.

Derav er det 178.172/0,1425 = 1.249.958

Og så er det med + og - 11.807 som gir min og max

1 Like

Videre kan det være verdt å nevne at ARK solgte omtrent 24.5% ila 4 dager av 30 dager.

Da får vi;

178172/0,245 =727 232 ila 30 dager MED.

Som også er veldig bra, så dersom vårt salg følger kurven til ARK sitt, så ligger vi også godt ann, men litt bak.

3 Likes

Ettersom Rust og Hurtworld tydeligvis har hatt et helt annet salgsforløp (ref: antall solgte første fire dager), så er det vel mest naturlig å sammenligne med ARK?

Vi får to dager til med data før det går an å evt handle på denne infoen, så det burde det gjøre det litt lettere å gjøre et ok førstemånedsestimat.

Btw, så er det like før CE bikker 67% positive user reviews. Sorterte på “most recent” og fikk da 31/111, eller 72% positive reviews. Det er tydelig at det er mindre bugs i spillet allerede nå, fem dager etter lanseringen.

3 Likes

Steamspy under rapporterte salg i forhold til offisielle tall på ark.

Solgte over 1 million på under en måned.

1 Like

Det gjorde Steamspy også for Dead by Daylight:

Kilden for 270k solgte var Starbreeze. http://www.starbreeze.com/2016/06/asymmetrical-horror-game-dead-daylight-surpasses-270-000-units-sold-first-week-no-1-position-steam/

Utfra det får jeg at avviket på Steamspy er 1,5 dager ved relativt jevnt salg. Mao, når steamspy nå viser 178k salg for 4 dager, så er salget egentlig 178 * 5,5/4 = 245k.

Ark sitt salg dag nr 30 er akkumulert 913,744 i vår modell

OK, dersom vi setter ARK sitt % salg hver dag får vi;

EST SOLD - 178,172
EST SOLD % - 24.18%
UNCERTAINTY+/- - 11,807
MAX - 785,551
MED - 736,730
MIN - 687,909

@Holmes @Christian @Nocturne @Evilfreud

5 Likes

Hva med Dayz, de solgte bra tidlig, og er mer og mer døende etter. De hadde jo solgt 2.mill i alpha, og er vel i alpha enda?

Uansett snakker vi om minimumssalg på nesten 700 000 ila 30 dager!

@Evilfreud

Men vi skal datamine dette mer, flere samples (spill) og 60-90 dager tenker jeg!

Trenger lignende spill som har kommet ut etter mai 2015 for det er bare så langt bak steamspy går

15 Likes

Skulle gjerne tatt bilde av sengen til eldste dattera i sted… FULL AV SPY!

Derfor det tok meg så lang tid å poste ny graf… @Christian @Frodoen

3 Likes

Iflg denne artikkelen: http://www.pcgamer.com/ark-survival-evolved-sells-one-million-copies-in-less-than-a-month/ solgte ARK mer enn en million første måneden, ikke 914k som steamspy viste.

2 Likes

Ja jeg har tenkt på det der, men jeg tror det er best å sammenligne steamspy mot steamspy tall. Så er alt OVER bare en bonus!

4 Likes

Hvor mye solgte ark første 11 måneder på Steam?

Og Rust klarte 1 million på 2 måneder

Steamspy 28.04.2016: Owners: 3,059,749 ± 41,883

5 Likes

Skulle gjerne tatt bilde av sengen til eldste dattera i sted… FULL AV SPY!

Derfor det tok meg så lang tid å poste ny graf… @Christian @Frodoen

God bedring til kidsa @Irathi ! Håper det er ferdig snart for deres del.

Elsker engasjementet til deg og @Evilfreud - veldig bra arbeid. Vi er heldige som får denne informasjonen på nåværende tidspunkt. Det virker for meg at det er mer og mer troverdig at CE vil klare 1 mill. på 1 måned på tross av at vi på nåværende tidspunkt ligger litt bak ARK.

Kanskje er det nærliggende å tro at vi vil kunne ta igjen ARK når de oppstartsproblemene er meislet vekk? Det er smått utrolig å tenke på at vi for 1 måned tid siden diskuterte om Funcom ville klare 500k ila. 1 år, mens vi nå snakker om 1 mill. på 1 måned.

Googlet litt og fant ut at ARK solgte 1 mill. på Xbox på en uke. Vil bli interessant å se hva CE klarer.

5 Likes

Jeg tror ikke vi klarer 1 mill på en måned. Men i mitt hode gjør det ingenting, for det er 3 uker siden vi satt å håpte på at de skulle klare 1 mill på et år…

7 Likes

Alle tallene her:

MAX - 1,332,790
MED - 1,249,958
MIN - 1,167,127

…er uenige med deg :slight_smile:

Stoler du ikke på din egen modell?