Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

Kjøpte her på 8,96 i dag fordi jeg synes det tekniske ser spennende ut. Ned igjen til SMA 200 etter kraftig brudd opp på stort volum i aug/sep.

1 Like

Kjøpte DNO i går.

Oversolgt.

2 Likes

Gjorde det selv, skulle ventet til i dag.

Magefølelsen sier den er i ferd med å bånne i disse dager.

Økte litt på open. Mulig vi kan få inn litt positivt momentum nå?

Oversolgt de luxe, men ikke dumt med en positiv melding heller :slight_smile:

Hvilke banditter? :wink:

1 Like

Om Erbil og Bagdad går i dialog blir det rally.

Synes det var ok rally allerede, 10% på en dag er da ikke dårlig :slight_smile:

1 Like

Fortjener DNO så mye juling da? Noen tanker?

Ufortjent mye, jeg forsøker å komme meg inn på 8,80 nå. Jeg tror politisk uro samt planene om investering slo feil ut. Synes det er positivt at de skal inn med 50 millioner på norsk sokkel. Markedsverdi på 9.2 mrd. nå må jo gjøre det til en av de mest undervurderte selskapene på Oslo børs?

Er det noen som har troen på DNO framover?
Har selv hatt denne aksjen en stund og synes det ser litt lysere ut nå👍
Hadde vært fint om noen kunne analysert den litt?

Har grei tro på DNO fremover de neste årene, slik jeg ser det er det begrenset nedside og betydelig oppside. Aksjen er ganske billig priset i forhold til andre oljeselskap grunnet ustabiliteten nede i Irak. Jeg ser det som mer sannsynlig at kurderne fortsetter å betale DNO i håp om videre investeringer fra internasjonale selskaper enn at de nasjonaliserer verdiene for kortsiktig profitt. Videre har DNO virkelig ambisjoner om å etablere seg i Norge som jeg tror norske investorer kommer til å like når de begynner å få på plass saker her. De skal jo også heve produksjonen betydelig i Peshkabir som kommer til å øke inntjening. En brønn skulle iallfall ferdigstilles i april, så får se utfallet av dette i neste kvartalsrapport. Jeg sitter typ 3 år long

Dividend amount: NOK 216.8 million

Declared currency: NOK

Last day including right: 13 September 2018

Ex-date: 14 September 2018

Record date: 17 September 2018

Payment date: 24 September 2018

Date of approval: 13 September 2018


Er det slik at jeg må kjøpe aksjer senest børsslutt 13. september for å få utbytte, og er fri til å selge etter børsslutt 17. september?

Ja, du må eige aksjene ved børsslutt den 13.

1 Like

Oppdaterer børskalenderen min over events å holde styr på. Hadde ikke sett dette utbytte komme i år allerede, men så har jeg ikke fulgt DNO så tett heller. =) Spennende i Kurdistan om dagen!

FYI…

det er estimert cirka 20 000 IS soldater som enda er opererativ.

:disappointed:

DNO er mandagen gratisanalyse fr Investtech.
Gå inn på linken å studer.
https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100053&freeAccess=1&product=241

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Kronn (1 likes)

Gratulerer!

Ser vi ein bunn her? I det minste bør vi få ein liten oppgang, kanskje til 50ma.

1 Like