Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forsikring, bil, båt, bolig, person osv

Jeg har Tryg gjennom Utdanningsforbundet. Har aldri hatt problemer med dem. erstatning utbetalt tre ganger de ni årene jeg har vært kunde. Har ordnet seg «på flekken» hver eneste gang.

1 Like

Meld deg inn i parat, så får du gjensidige :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Jeg har hatt Tryg lenge gjennom UDF (dog ikke medlem der lengre) og alt har vært smooth sailing. Hadde en skade på hus i fjor i en storm og takstmann var på plass dagen etterpå, pengene på konto dagen etter det. (Reparerte selv)

Prisene Tryg gir er meget gode, jeg har ikke funnet noen som har like god dekning og så gunstig pris på hus/innbo.

1 Like

Får håpe jeg har ett godt selskap , det virker slik foreløpig iallefall :roll_eyes::pensive:

1 Like

Tok den fyr?

Ja gjorde plutselig d …

1 Like

Den er lei! Har alltid digga 300C med V8 etter at de ble brukt i The Island. Kondolerer!

3 Likes

Godt å se at noen er fornøyd også. Det er jo slik at det alltid er noen som er uheldige, i alle selskaper. Det er bare litt frustrerende når jeg siste året har brukt endel tid på å sjekke ut hva innboforsikring i Gjensidige faktisk dekker, hva som gjelder hvis osv osv. Plutselig bytter de selskap etter å ha brukt Gjensidige så lenge jeg har vært medlem av Nito, ble medlem første gang i -99…
Gjensidige har ellers vært dyre hvis en ikke har vært medlem i feks Nito, men rabatten har gjort de konkurransedyktige endel ganger.
Jeg kommer nok ikke til å bytte selskap for mine skadeforsikringer sånn uten videre, vilkår, dekning og trygghet er viktigere enn pris. Om jeg betaler feks 22000 i året eler 25000 i året er underordnet.

Et eksempel er at motor- og drivlinjeforsikring som If har, den er på papiret veldig bra, og gir liten avkortning ved kjørelengde og alder, de dekker også fukt hvis det skulle bli lekkasje i bodel og en får en svær reparasjon pga fukt.

Gjensidige dekker sykkel inntil 30000 kroner, de gir ingen avkortning i erstatningssum inntil 5 år, de fleste andre reduserer utbetaling etter mye kortere tid med 10-20% i året. Når vi og kona har hver vår eMTB, barnas sykler osv, så er den dekningen viktig. Svært viktig. En kan forsikre syklene separat, men det koster gjerne pluss minus 1500 per sykkel per år. Innboforsikring i Gjensidige koster for Nitomedlem i dag 1200 kroner…

1 Like

Er bilen ferdig tror du, eller er det mulig å redde den? Får krysse fingrene for at du kommer greit ut av det, om det blir reparasjon eller kondemnering.
Er jo sjelden bil da, men han ene på verkstedet hos forhandleren vi kjøpte bobilen vår i Tyskland kjørte rundt i en slik, med noen fete hjul.

bra avtale i Nito da, testet med Ys rabatten, og kom ikke så lavt nei

https://www.gjensidige.no/privat/kundefordeler/ys/ys-innboforsikring

1 Like

Har tatt litt tid for takstmann og innhente priser , da det er litt uvanlig bil , men fikk svar igår på kun deler. Det var 122.000kr. Og det blir jo alltid noe mer som de ikke har fått med .
Rens av interiør 20.000kr og så all jobb med demontering/montering og lakkering … så blir nok kondemnert .

Får nå håpe en kommer tålig greit ut av d , men har jo lagt mer penger i den bilen enn jeg noengang får igjen uansett :pensive:

De er fortsatt svindyre og importere også , til 10 år gammel bil og være .
Får se hva de kommer opp med av tilbud…

2 Likes

Første gang jeg tegnet Nito innboforsikring kostet den vel kr 852 eller noe slikt, for 19 år siden! Så prisen har i praksis stått stille.

1 Like

Jøss, da har innboforsikring blitt ekstremt mye billigere i løpet av årene!

Bra det ordnet seg! :+1:
Sikkert både gode og dårlige erfaringer med alle selskaper, jeg tok ikke kun en dårlig erfaring som en mal på hele selskapet, men når en advokat som kun jobber i saker mot forsikringsselskaper sier de er de vanskeligste så teller jo det litt.
I den saken kan man jo ikke bytte selskap uansett da :stuck_out_tongue:

Jeg har Sparebank1 NordNorge forsikring, siden jeg er i fagforbundet Industri Energi så har jeg gode villkår.
Før årsavgiften så var prisen ca 10K i året (850 pr mnd) for delkasko bil, topp husforsikring inkl. råte, sopp osv, innboforsikring og reiseforsikring.
Har sjekket årlig med andre selskaper, ingen har hittil hatt bedre tilbud.

1 Like

Det er billig, nesten uansett bil og husstørrelse.

1 Like

Bilen er gammel (2000 mod), derfor delkasko, huset er enebolig av normal størrelse og bra standard.
De ville jeg skulle ta normal husforsikring, men jeg ville ha full dekning ved vannskade/lekkasjer, råte, sopp, veggdyr osv. Gammel snekker, har vært borti litt av hvert der før så jeg vil ikke sitte med skjegget i postkassa hvis det skjer noe.
Jeg har jo ikke skjegg heller, så det skulle tatt seg ut å stå med haka i postkassa som en dust? :rofl::rofl:

2 Likes

Veit, jeg har nyere hus (jaja, 1995 er jo ikke akkurat nytt lengre) og betaler med glede for å ha dekning ved vanninntrenging gjennom tak og sopp/råte. Betaler 5000 for max dekning på huset (280 kvm + stor garasje). Innbo pluss med 2 mill er ca 1000, reiseforsikring for familien er ca 1300 med max dekning. Synes det er rimelig.

1 Like

Betaler ca 7000, men har ikke toppforsikring på huset. Har gjensidige og bil fra 2006. Pengene som kunne vært brukt på bil er i aksjer :stuck_out_tongue:

3 Likes

Sjekket opp hva det koster å forsikre sykkel med verdi 35000 kroner i Tryg: kr 257. Per måned, altså 3084 kroner i året, nesten det samme som elbilen koster i If med superforsikring og 16000 km i året… Tror jeg kommer til å beholde innboforsikring i Gjensidige, samt vurdere utmelding i Nito…

1 Like

Det er vel ca det jeg betaler for delkasko på bilen min! Det var dyrt…
Kan virke som de ikke vil ha dyre sykler forsikret, de blir jo ofte stjålet.

1 Like