Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom presentasjon Q4/15

Her er tråd til diskusjon i morgen tidlig - webinaret begynner kl 08:00. Påmelding: https://join.onstreammedia.com/register/funcom/q4

7 Likes

Q4 tallene regner jeg med bli dårlige og jeg tror det er en stor feil å selge dersom resultatet der er dårlig. Dette er ventet. Mye tyder på at q1 blir bedre, og markedet vil etterhvert som vi nærmer oss lansering fokusere mer og mer på potensialet i spillene som kommer og den nye strategien og ikke q4 2015.

4 Likes

on point

1 Like

Funcom’s Fourth Quarter Financial Report For 2015: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=393788

The Park is being developed for Xbox One and
PlayStation 4 and will be released on these
platforms during 1Q16.

Helt grei rapport. 2.1 millioner fra MMO’ene er bra, og samme status i forhold til “going concern”. 12 måneder. Ikke snakk om å selge noe e.l. De planlegger emisjon.

Men nye Funcom ser veldig bra ut. Håper på overskrifter fra Hegnar om at Funcom taper penger osv. så jeg kan kjøpe litt mer.

1 Like

"In January 2016 KGJ Investment S.A. SICAV-SIF (KGJI) has confirmed that it is willing to continue to support the Company by restructuring the USD 3,950 thousand working capital loan into the existing USD 4,000 thousand convertible loan, and by subsequently deferring the maturity of the convertible loan from 27 June 2017 to 30 June 2019.

 KGJI also confirmed that it is willing to postpone the maturity of the USD 6,200 thousand convertible bond from 15 December 2016 to 31 December 2018."

Har ikke dette vært det store spøkelset som har hengt over Funcom den siste tiden? Hvordan vil dette påvirke situasjonen/markedet?

Om Q4 rapporten

Denne overrasket meg på den positive siden.

Omsetningen fra Large Scale MMOs var opp fra Q3 på tross av at de indikatorene jeg følger med på som Similarweb og Steamcharts viste litt ned.

Jeg er også positivt overrasket over other games på 439 USD. Da har tross alt The Park bidratt ganske bra!

2 Likes

Får med meg litt likevel. Ser ut som de har solide planer i forhold til de nye spillene også

Når det gjelder emisjon finner jeg ikke noe nytt mer enn at de tenker seg 5-10 MUSD.

“USD 5 to 10 million through one of the existing mechanisms for share issuance and intends to use the raised capital for the development of Conan Exiles and the two other titles to be developed this year, and for the related marketing expenses. The Company will also undertake any change required in order to reduce its structural costs.”

2 Likes

Jeg liker at de har fokus på ny teknologi.

“Embracing new and emerging genres, markets and technologies, such as Open World Survival
games, VR, AR, eSports or other”

Også likte jeg denne :smile:
“Funcom has IPs and know-how to create a higher quality experience than the competition”

1 Like

43-86 millioner kr altså med dagens kurs.

Så er spørsmålet, hvor mange aksjer må de selge, og til hvilken kurs?

De har noen skarpe mål de ville nå salgsmessig med Conan Exiles. CGI video er bra for å skaffe PR, sant nok, men vi har ikke sett et eneste bilde av prototypen deres enda, og hvordan den ser ut. Grafikknivået er krevende, og det tenker jeg mest på nå. Forskjellen på MMO & SP spill er stor i krav fra spillerene. AOC grafikkens nivå er dessverre ikke så god i dagens SP spill. De kjører ørkenområde, så det krever mindre detaljer til verdenen enn en jungel som Tortage.

Liker strategien deres, men er de virkelig tidlig ute i “Open World Survival Genre”? Er ikke markedet flere år gammelt allerede…(mulig fullt marked sier dem om 18-24 mnder mener dem)

Må si at jeg er imponert over taler. Null stutter, ren fin flyt og virkelig overbevisende i sin taleform. Her var det null usikkerhet i forhold til spørsmål og svar. Er positivt imponert så langt. Tror jeg velger å sitte samt øke

2 Likes

dette var nok ikke en bra rapport…

synes styret virker inkompetent hvis de ønsker å kjøre en emi på 0,70kr