Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det kan du vel i ARK, bare ikke med vanilla systemet. Fungerer fint med mods.

ah, ok, da er det bare de serverne jeg har spilt på

1 Like

Helt enig i at vanilla systemet er noe herk da hehe

Går snart nå, 2,8-2,90 før lunsj i morgen

1 Like

@Evilfreud det er jo ikke veldig kontroversielle ting jeg kommer med heller? - etter oppgang fra 1.70 til 2.73 regner jeg med at dersom 2.73 blir toppen for denne gang skal vi 50-60% ned igjen (av oppgangen) som blir ca 2,73-1,70 = 1,03 * 0,5 = 0,515 ned eller 1,03*0,6 = 0,618

topp 2.73 - 0,618 = 2,12. (fibonnacci er vel egenlig 61.5% eller no) - så kursmål 2.12 - 2.215 om vi skal gjennom en retracement.

4 Likes

Det interessante med den kommentaren er jo at den sammenfaller med oppgangen nå. Mange nye investorer som er på vei inn både i aksjen og på tekinvestor?

4 Likes

Når slipper de til flere streamere, har de satt noen dato? Ser frem til CGI, prissetting og Combat.

Så det er sagt - hadde vi ikke hatt ulike meninger hadde dette forumet vært svært kjedelig.

Personlig mener jeg teknisk analyse ikke passer så godt til et lite selskap med lavere likviditet. Det betyr ikke at det ikke kan fortelle oss noe, f.eks. med RSI. Men jeg tror at å være veldig spesifikk på ranges etc, ikke blir spesielt presist.

Mange som har kjøpt aksjen veldig seint og nå ikke aner hva den “egentlig” er verdt så har de lest om tekinvestor på HO og strømmer hit? :slight_smile:

2 Likes

Det er nok mange faktorer, høsten har også vært tiden for flest brukerregistreringer.

Det hadde vært spennende å sett om aktivitet på forumet om en gitt aksje predikerer kursoppgang. Dessverre gjetter jeg på at det er omvendt, at aktivitet følger kursoppgang :slight_smile:

1 Like

Hvordan fungerer egentlig en indikator som RSI i situasjon Funcom er nå? I ett normalscenario uten fundamentale endringer så greit nok, men når det kommer triggere som endrer bilde så vil vel det på en måte nøytralisere påstand om at en aksje er overkjøpt?

Jeg tror det fint går an å bruke for å måle “hype”. Så er jo spørsmålet om det er lurt å kjøpe eller selge aksjer som er hypet. :slight_smile:

1 Like

En aksje kan gjerne ha høy RSI i lengre tid. Man skal i grunn vente til fallende topper i RSI før man bruker det som et sikkert salgssignal.

Nyheter > RSI/TA

2 Likes

En aksje vil bli overkjøpt etter flere dager med store volum, til slutt blir momentet tatt ut av den og korreksjonen kommer, en aksje som skal overleve rsi over lengre tid må ha betydelig nyhetsstrøm og større aktører som kjører den! Scroll bakover i historikken til Funcom så ser du hver gang rsi topper ut på 80+!

Så mitt kaffegrut sier korreksjon nært forestående. men det skal sies at jeg er ikke ekspert på dette men historikk har en del og si i denne aksjen. og at RSI ikke klarer og holdes over tid.

edit: hadde CGi trailer kommet i dag hadde nok det blitt ett rally uten hemninger men man kommer ikke bort fra korreksjon uansett aksje!

2 Likes

Ser du ikke det samme som meg? :slight_smile:

4 Likes

her tror jeg det blir, hvem som er først til og droppe kursen så følger resten på !

Sånn som imorges når det gikk 1 million på 2,5 før vi rykka opp igjen.

2 Likes

Det er vel sannsynlig at mange av de som kjøper nå har planer om å sitte over lansering? I tillegg ser vi at top 20 sitter stille, også Hofstad, som skal ha kudos for det. Det viser at han har satt seg inn i casen og ikke bare er inne for en kjapp gevinst (nå snakker jeg kanskje litt tidlig men tror nå han sitter over launch).

Conan Exiles får såpass mye oppmerksomhet nå, som gjør at mange har tro på at de kommer til å selge godt ved launch. Noen kraftig dupp her tviler jeg på, og det er mange positive triggere som kan slå ut innen kort tid.

1 Like

Det slår meg at de store sitter, mens de små selger.

Det sier ganske mye. Samtidig byttes det aksjer over en lav sko og vi har nå en skog med aksjonærer som har 2++ som snittkurs. Flere av disse skal sitte over launch.

1 Like

eller opp ja, det her styres av markedet så er umulig og si hva som vil skje :open_mouth: håper jo selvfølgelig at det skal dure på oppover jeg og men jeg er nødt til og være litt kritisk og i denne aksjen :wink: jeg var med fra 7 kr og kjøpte hele veien oppover til topps på TSW rally uten og ha noe som helst kritisk syn på det, solgte meg ut med solid tap for og si det sånn når krakket kom, så denne gangen prøver jeg og se litt mer på det tekniske, om dette straffer meg andre veien denne gangen får det heller gjøre det.

1 Like