Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Sant, det är väldigt tråkigt att det har droppat så sjukt mycket på säljlistan. Trodde faktiskt även det skulle hålla i sig med 10-15k spelare ett tag men tyvärr inte. Hoppas de hittar på något som kan vända trenden!

Ett stort summer sale tillsammans med något nytt content tror jag skulle rädda upp intresset för spelet lite, det försvinner lite nu känns det som.

1 Like

Neste storspill meldes fra USA skal meldes da de var vel overstått SWL release.

1 Like

Mjepp. Var vel tidlegast H2 som var sagt sist?

Heftig nå fremover. Q1. SWL,vsummersale, storspill, Xbox / biome. Can’t afford to not bet big :slight_smile:

2 Likes

At det er kort tid siden er ikke noe jeg ville vektlegge i seg selv. Mye har skjedd/ikke skjedd siden det. Anbefaler å gå tilbake i Funcom-trådene å se hva slags forventninger mange hadde til kommende salg på det tidspunktet (07.02) da kursen var nærmere 6kr. Pr i dag er realitetene temmelig langt unna å matche en del av de forventningene som var med på å gi den kursen.

4 Likes

11/05-2017 11:00:01: (FUNCOM) Presentation of First Quarter 2017 Financials

Funcom will present its financial result for the First
Quarter of 2017 on Tuesday 16 May 2017 at 19:00 hrs CET. The
presentation will be held in English as a hosted webinar by
Rui Casais, CEO of Funcom.

Please register for participation in the following webinar:

After you have registered you will receive an invitation by
email.

For any other questions, please contact us by email at:
[email protected]

The First Quarter 2017 report will also be made available
just ahead of the presentation on the company’s website at:

Funcom N.V.
Badhoevedorp, The Netherlands, 11 May 2017

This information is subject to the disclosure requirements
acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act).

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=427125

Nyheten er levert av OBI.

2 Likes

Det er utrolig forutsigbart nå da. Kommer seg litt innpå 2,60 tallet. Så dumpes det aksjer i haugevis og vi går ned på 2,40 tallet igjen. Hadde jeg bare ikke vært så redd for å miste raketten oppover skulle jeg traded mer på denne svingningen…

2 Likes

Kjenner jeg blir sattans provosert og demotivert av å se på hvordan husene herje med kursen.

3 Likes

Tenk i det store bildet så blir det bedre :slight_smile: Jeg gikk ut på 2,59 i dag og inn på 2,53. Gleder meg til Q1 tallene kommer og kursen kommer seg over 3kr igjen :wink:

1 Like

Ingen ting er som en bøtte med iskaldt vann i årene :slight_smile:

Fikk kjøpt noen “lakser” med bunntrålen på 2.40. Snittet begynner å komme seg før der braker løs med Q1… :+1:

1 Like

Er det ikke dumt at børsen er stengt dagen etter Q1? Hypen kan vel dø ut før torsdag? :sweat:

Bero på om man är kortsiktig eller långsiktig.

1 Like

Ja det er dumt, men kan komme nyheter og børsmeldinger 18. som får aksjen opp når hegnar, e24 osv. blir nødt til å skrive om store inntekter i Funcom :wink:

Med dagens update viser funco at de er så jævlig på som de kan få blitt. Pilene peker rett opp på sikt. Jeg føler og sender et kort rally til uka. Til summersale også, og ikke minst til høsten. Om vi ligger rundt 3,- da så snakker vi butikk!

2 Likes

Jeg syns Funcom er flinke altså. De oppdaterer mye oftere enn hva ea spillere er vant til. De tar tak i de problemene som spillerne er frustrerte over i raskt monn, legger til nye ting og kommuniserer bra. Spilllet har jo ikke vært lenge i EA enda. Jeg mener det er nærmest garantert at ny biome må komme før Xbox lansering. Det sitatet til @Martins bare sier at ny biome vil være med i xbox versjonen. Så da vil de nok bugteste den biomen på steam ea før de lanserer spillet i en mye mer ferdig versjon på xbox.

1 Like

Hva om det kommer melding om at Jebsen har konvertert 18 mai. Hva tror dere skjer med kursen da? Har øket beholdningen kraftig i dag for å senke snittet enda mer

Da kommer det budplikt på hele selskapet.

Han må selge aksjer før han kan konvertere.

Litt off topic, men kva ligger igrunn i den budplikta?
Er det ein slags “revolver-avtale” der han må tilby andre å kjøpe aksjene sine for samme pris som han byr for andre aksjer? Eller korleis fungerar det i dette tilfellet?

… for ellers kunne han vell bydd ei krone på selskapet og ingen hadde brydd seg?

Fordi han får så stor eierandel at han utløser budplikt? :wink: