Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

21 Likes

Kjempebra at du har tatt initiativ for å få til en endring av gjeldende regelverk,Savepig :+1:

Enkelte ganger ser du ut som de innretter lovverket så det skal bli lettere for storkapitalen å gjøre lette penger. Mens det som oftest er vi småsparere som får svi.

4 Likes

Feil Kula - Det er ALLTID småsparerne som får svi.
Det hender av og til at en større også går i fella, men ALLTID står småspareren først i køa for å hugges ned.

Og det kan sies mye stygt om Oslo Børs - med rette.

5 Likes

Riktig, ikke minst kan man ikke se hvem som handler lengre slik at større fisker kan kjøpe mye aksjer uten at man ser det.

6 Likes

Veldig kult at Steamsalget øker for CE. #66

11 Likes

Når det gjelder hype, så kan det jo dra seg til med MYZ-hype når preoders begynner å få tilgang til beta minst en måned før launch.

Jeg tror ikke pets kommer til å skape så mye hype. Det vil være et bra tillegg, men ikke noe mer enn hva en DLC vil gi, tror jeg. Jeg tror Funcom må få luket ut de feilene som lager støy før vi ser en stigning på CE igjen. Hvis de får løst krasj-situasjoner, og forbedre AI, og i tillegg får på plass noen quality of life improvements, så kan CE skinne. @kakebart og jeg testet på en annen server i dag, og der var det mye mer fart i AI. De thralls som vanligvis bare står og ser dumt ut i lufta angrep og ga oss en god utfordring. Jeg ble mye mer positiv til kvaliteten på CE etter å ha spilt i dag

7 Likes

Så bra. På Xbox er det også mye bedre nå :money_mouth_face:
Vi opplever spillet helt stabilt nå, savner bare å kunne kapre thralls.

Dette til sammen fører nok til økt interesse :love_you_gesture:

2 Likes
2 Likes

Bruksanvisning for Japanerne?

1 Like

Dette er vel reportasjen i en av de mest kjente gaming magasiner der borte.
Fyi
To dlc lansert i japan.
10$ Pr stk

3 Likes

Lenge siden jeg har skrevet noe om FUNCOM så jeg skal gi en kommentar på utviklingen slik jeg ser det som ikke er gamer bare investor.
Funcom har i løpet av 2 år forvandlet seg fra et konkursbo til en kjernesunn bedrift med flere 100 mill i banken og 0 gjeld og en pipeline som tyder på at det ikke stopper her.
Vi kunne nok alle ønsket at markedet tidligere enn de har gjort ville belønnet FUNCOM med en høyere prising men evig eier kun et dårlig rykte og FUNCOM der topper FUNCOM alle lister .
Men man kan bare holde en kork under vannet en viss tid så kommer det en reaksjon jeg tipper det som kommer til å skje er noe tilsvarende som når ROBUR kom inn en plutselig nyhet om eierforhold som tar FUNCOM til neste nivå .
Mens vi venter på den nyheten som jeg tror kommer om kanskje 1 dag 1 uke 1 mnd eller 6 mnd den som lever for se -så må bare FUNCOM ledelsen forsette og bygge bedriften bedre og sterkere for hver dag som går så blir vi nok belønnet rikelig tilslutt.

Ha en fin dag og høst alle sammen

29 Likes

Setter på X-Files theme

666-2

8 Likes

Tenkte det samme, vurderte å gi like. Men kan jo ikke ødelegge streaken.

1 Like

La stå! :underage::popcorn:

neversurrender2
pointtaken

#memes4funcom

38 Likes

Dette er jo noe de aller fleste er enige om i dag. Men om en ser på volumet i aksjen så er det like lite i dag- som hva det var, om en går 2 år tilbake i tid. Mitt første spørsmål er da.

Hva tror du grunnen kan være til dette?

Så har vi disse små shortene som til stadighet dukker opp. Som flere mener ikke betyr noe.

Hva er din mening om shorten vi ser nå og hvor stor innvirkning tror du den kan ha på kursen fremover? Om den ikke blir dekket inn en av de første dagene.

To enkle spørsmål,@Cirmes. Som det kunne være interessant å høre din mening om :slightly_smiling_face: Da du vel muligens er den som er mest aktiv i markedet av de som er innom TI :slightly_smiling_face:

2 Likes

Noen som har et tips om hvordan dagen ender?

Svakt i minus eller på 0.

2 Likes

Gikten sier noen øre i pluss.

1 Like

Jeg trenger å se den i pluss :see_no_evil: