Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

USA listen er oppdatert i dag, CE er fortsatt #1. Og CE klatrer fra 3 til 2 (!) plass i UK. :money_with_wings:

25 Likes

2 214 ägare via Avanza. De köper upp Funcom en dag i taget.

9 Likes

Att sälja nu är som som att knyckla ihop och kasta bort sin gyllene biljett till Wonka’s chokladfabrik.

14 Likes

Rått å se det som skjer nå.

Market cap funcom i skrivende stund: 1 693 057 793
Starbreeze: 4 617 875 571
G5 entertainment: 5 244 923 000

3 Likes

Er du inne?

Det har jeg vært en god stund nå:

Tok gevinst med et lite knippe av aksjene, resten blir på kontoen fremover.

3 Likes

Får ikke med meg 50 prosent av hva som skrives lenger, derfor jeg spør :sweat_smile:

5 Likes

Ikke så rart det, Hakon. Kan ikke få med deg alt og kjøre Porsche i tillegg! :joy:

4 Likes

Money machine :money_with_wings:

16 Likes

last%20ned

2 Likes

Når man har solgt det meste, sitter og venter på at den skal nedover, og samtidig tror den skal oppover. Logisk brist😩

3 Likes

Jeg har solgt nesten 50% av min maks (kurs 24.5-22.2). Tjent fettbra med penger på det til nå.

Funcom kan gå til 30 kr før slutten av juni, 30-40 kr på Q2 forventningene.

Men den kan også ta turen ned til 15-20 kr. Les 15 kr ser jeg ikke på som sannsynlig, men 18-19 kr? Så jeg vil ha muligheten til å agere utifra hva som skjer fremover.

8 Likes

Merker at for at jeg skal kunne ta riktig avgjørelse må jeg ha handlerom. Ledig kapital til å kjøpe dippene og så selge det ut igjen på veg opp. De siste 5 dagene var jeg i en posisjon der jeg kjøpte dippen for tidlig og holdt nesten på å selge noe på 20.30 pga jeg ville være klar om den skulle falle mer.

Jeg tenker som deg @Irathi , men kommer til å gå på en smell hvis salget holder seg oppe, da får vi aldri dippen. :slight_smile:

… Jeg burde jo baisset aksjen nå, men er ikke helt av typen til det :stuck_out_tongue:

5 Likes

Gjorde det samme :sweat_smile:

Egentlig ikke, du har jo fremdeles beholdning til å være med opp?

Det handler om å en eksponering som gjør at du alltid har;

4 Likes

Ble fristende å sikre gevinst. Hadde 80%, og det er jo bra. Men lett å selge vinnere og sitte igjen med tapere. Fare for at jeg blir stående igjen på perrongen her :steam_locomotive: :disappointed:

Vad är problemet med att köpa då om man tro den ska upp?
Man kan ju alltid skalla in så är man med iaf, går den upp fine.
Gå den nere fine, skalla in mer…

1 Like

Så lenge man har nok inne til å ha en fortjeneste ut av det som viser igjen når det tar av. Så er det godt nok. Må styre grådigheten :sweat_smile::grin:

Til dere som er helt ute:

Kall meg dum, blond og Tangerud - men hvorfor ikke kjøpe (litt) aksjer når vi vet vi skal langt opp frem mot Q2? Og kjøp (litt) mer ved en eventuell dip?

Oddsen for real dip er jo relativt dårlig. Mer sannsynlig med sidelengs oppgang. Svenskene styrer denne skuta nå :sweden: :policeman:

2 Likes