Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er rått bra. Når det kommer til da de skal selge TP på konsoll, hva kan man forvente? Hvis man tenker retail så vil jo disse bestille opp partier de skal selge, hva er vanlig på"små indiespill"? Jeg har kontakter som gjør at jeg kan finne ut hvor mange som tas inn i Norges største retailer innen elektronikk.

Noen andre som har peil?

1 Like

Det vil kun selges digitalt. På Xbox One vil det publiseres gjennom “ID@Xbox self-publishing program” i følge pressemeldingen fra Funcom. Det er vel tilnærmet gratis så vidt jeg kan se så da sparer de penger der og.
http://www.xbox.com/nb-NO/developers/id

Her er pressemeldingen:
http://www.funcom.com/news/funcom_to_launch_the_park_on_playstation_4_and_xbox_one

Hos Eurogamer står det at begge versjonene kun lanseres digitalt:

“The Secret World developer made the announcement today, and explained that the game would be a digital-only launch.”

2 Likes

Takk koe :grinning:

2 Likes

Godt å se at Funcom bruker de mulighetene som finnes for å spillene til spillerene med så få mellomledd som mulig.

3 Likes

Itillegg til at de selger en del så er det jo også verdt noen markedsføringskroner å ligge på top10.

5 Likes

Hva syns dere om et spill ala dette her for et conan rpg spill? Har en idè, men det er litt vanskelig å forklare. Får prøve:

Spillet handler om å klatre tower of the serpent eller noe ala det. Tårnspill av et slag.

Det er (nesten) umulig å nå toppen, men det handler om å komme så langt som mulig. Det er to dører i hver etasje, en som spillerne starter fra og målet i den andre enden av etasjen. Når en trykker på døra i den andre enden blir tidsbruken registrert. Hver gang man kommer til en dør så starter masse tannhjul som surrer rundt og genererer den neste etasjen. Hver etasje blir randomly generert på den måten at etasjen kan speilvendes, snus opp ned/bak frem osv. Hver etasje er som en labyrint.

Hver gang man går opp en etasje blir alle fiendene oppgradert med enten 5% mer castspeed, 5% mer damage, 5% resistance mot cc’s, 5% evasion, har 5% armor, 5% crit chance etc etc.

Gjennom turen oppover tårnet kan man ta i bruk alt utstyr man finner. Når man dør mister man alt. Her er rpg elementet + en kan være heldig ved å få en lettere/vanskligere variant av de ulike labyrintversjonene.

Online lister over de raskeste fullføringene av hver etasje oppover med nettleser integrert i spillet. Her ligger konkurransen som vil tiltrekke streamere.

Spillerne må hele tiden foreta en avveining om en skal klarere hele etasjen for alle monstrene i den hensikt å oppgradere våpen/gear eller å rushe mot døra. Siden hver etasje blir vanskligere vil det være nødvendig å oppgradere Gear om en ikke skal dø fra oneshots etterhvert.

Dette var kortversjonen. Hva syns dere? Tror dere noe slikt hadde vært gøy? Jeg eeeer så spent på hva de har i tankene nå :slight_smile:

@Morti, send dette til funcom

1 Like

Ja noe sånt. Jeg har ikke spilt Torchlight faktisk, men det høres ut som et spill jeg bør prøve. Jeg fikk idèen av å spille path of exile. Kunne også hatt det slik at alle items er i forskjellige kategorier slik at de aller aller fleste items kun kan brukes frem til en dør og så mister man dem, men at det er èn unik kategori av items som blir værende på figuren din etter døden slik at en kan starte neste spill med en slik item hvis en er superheldig og finner en slik. Jo høyere opp i etasjenivå, jo større sjangs for å finne denne unike typen items. Som blir bedre og bedre oppover.

Featuring på forsida til Steam er over, så de faller litt nedover på listene nå. Men sier meg veldig fornøyd, og salget er uansett over til i morgen.

TSW Ultimate #16
TSW vanlig #55
The Park #62

Funcom har nok tjent noen kroner i denne perioden. Nå nesten 1600 spillere i TSW. Det er en større peak enn hva som har vært i hele 2015.

http://steamcharts.com/app/215280

6 Likes

Hadde jo vært kult om de kom seg over 2000 i helgen :slight_smile:

2 Likes

Bare trist att en viss person på HO igjen bevist lyver for å prøve å berike sin egen lommebok på andres bekostning ved å skrive følgene…
Sitat: FUNCOM The Park og TSW fallt ut av topp 100. Hvordan tolker folk det at The Park og TSW har fallt ut av topp 100 før salget er over?

4 Likes

Ja den var ikke helt bra hvis det var med overlegg.

2 Likes

Blir alikevel litt spennende dette, ligge så høyt oppe i tre dager må jo alikevel ha gitt noen kroner i en slunken kasse :slightly_smiling:

Feil, den gikk ikke kjapt ut. Den holdt seg stabil på topp 10 i 2 dager, men falt litt etter at featuring på førstesiden var slutt. Og du trenger bare å følge med på tallene på Steamcharts for å se at det har gitt et bra utslag.

Hvis du tror hele verden lar være å bruke Steam i midten av januar, tar du feil.

Se f.eks. Alexa hvor alle tall peker oppover de siste dagene -
http://www.alexa.com/siteinfo/steampowered.com

3 Likes

Slapp av litt a Onnss…

Hva mener du er bra da @Onns? 3600 spillere som i januar 2014 eller i overkant av 2000 som i juli 2014?

Få høre,