Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jøss… hva var det som skjedde kvart over to?
Er det PAS som kjører pump’n dump igjen?

1 Like

Noen som lekte litt med fyrstikkene, så smalt det!

1 Like

heeey, eg skulle jo kjøpe lenger nede jo!!!

2 Likes

Da må du kaste deg rundt i så fall. Det er ikle noe enmannsshow pumpdump dette her.

Hvor mange eiere blir det på PS4 og Xbox One når spillet lanseres nå i Q1?

Normalt sett burde det bli en del færre enn på PC da det angivelig finnes ca 125 millioner aktive steamspillere og tilsammen ca 50 millioner PS4 og xbone eiere.

1 Like

Soma solgte vel ca like mye på PS4 og Steam i begynnelsen?

Mener ikke at det betyr at TP vil gjøre det samme, men kan være et greit sammenligningsgrunnlag.

Edit: Fant det @Christian hadde postet nå. Det var 45k solgte PS4 og 47k på steam fram til begynnelsen på oktober.

Edit: var kanskje litt rask her: “Do note that this 50% is not the game’s overall PC sales (as it’s being available via Humble Store and GOG.com)”

Vanskelig å si. Mitt base case er at de skal selge ca like mye på PC og konsoll.

3 Likes

det er greit at dette ikke er så mye pr nå for Funcom på EN tittel, men tenkt da de får kjørt på med ny strategi og få kjørt ut 3-6-9 spill ila 1-2-3 år, salg på alle titler par ganger i året osv, da kan mange smuler bli pene summer?!

3 Likes

PAS netto 135k og MSI netto 100k lover godt for videre oppgang. Robotene akkumulerer.

3 Likes

Æsj, må jeg virkelig krype inn på 1.3 med resten da. Får se i løpet av morgendagen

2 Likes

Ikke sikkert du har alt for god tid, nei.
Bare 8 handledager igjen av Januar, og …

“… The first of these games will be
based on the “Conan the Barbarian” license and will be
revealed in January 2016.” :slight_smile:

1 Like

Ja ikke vet jeg, det jeg vet er at jeg hadde lyst å kjøpe før i dag men gjorde det ikke, er jo inne med litt men kunne tenkt meg litt mer. I går solgte jeg IDEX med ca 1000,- tap pga teknisk brudd, som hadde vært 3000,- i pluss i dag. Småpenger, men snakk om superløk! :laughing: Fuck teknisk analyse fra nå av! OPEC kutter produksjon som følge av press fra medlemslandene (tror jeg) - vi avlyser bearmarked og kjører på med BULL og skal til nye høyder på Oslo børs, Funcom i 2,40 før februar :smiley: Kinafrykten skjedde ikke, alt er bra - oljen over 45 dollar ila 2016 :slight_smile:

6 Likes

Du har helt rett

Hadde du sjekket makro-tråden, så mente @holmes at vi skulle få en retur oppover idag. Jeg tror vi skal videre ned igjen.

1 Like

Ja, leser det meste her inne :slight_smile: Er det markoøkoomiske bilde så dystert i verden at vi skal korrigere videre ned til 450 eller verre pga teknisk hode /skulderformasjon? usikker. Jeg synes ikke det står så dårlig til så ned på 450 tror jeg ikke vi kommer i denne omgang.

I morgen kommer vel opptur nummer to, og det er vel nyheter fremover som avgjør ferde videre. “Kinakrisen” er avblåst for nå… Olav Chen sier de begynner å kjøpe igjen på disse nivåene, alt er bare velstand :slight_smile:

Funcom setter tar snart fyr, alt er berre lekker … :wink:

Fik desværre ikke handlet i dag da jeg er hjemme med syg barn :mask:

Men tillykke med stigningen til jer som har aktier, håber jeg kan komme med inden den bliver for dyr

4 Likes

De fleste av oss som kjøpte under ett tallet har nok ikke makset ut Funcom kontoen slik ståa så ut da. Mine 50k er gamblingpotten. Hvis Funcom ordner finansieringen nå. Og legger frem en plan for 3 spill i året fremover til lave investeringer per spill til en kvalitet som AAA, men mindre 'omfattende ', ja DA er ikke Funcom gambling lengre, men sikrere enn banken! :wink:

2 Likes

I mellomtiden har s&p og nasdaq snudd ned. Blir veldig interessant framover.

2 Likes

ajajaj… Funcom lever nok sitt eget liv uansett, men hadde igrunn regnet med en go’dag i junaiten i dag, etter en fridag. sur melding?

Fortvil ikke Blochster, eg tror vi får ny mulighet til lavere inngang, enn dagens sluttkurs.

Tviler på at den vil falle så mye, det er for mange som venter på nyheter fra Conan-spillet.

Men man vet jo aldri.

2 Likes