Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

It’s a New world, It’s a New Day. Når Funcom skulle lansere LMO hadde jeg ikke prøvd Chima. Når jeg fikk prøve spillet Lmo selv, gadd jeg ikke mer enn en time. Denne gangen har jeg spilt sjangeren selv og tror Funcom kan lage noe Top Class her. Dessuten er målgruppen den rette nå.

1 Like

Hvor lang tid bruker man på utvikling av historie, innhold iform av lyder, musikk, karakterer, redskaper osv? Dette “slipper” Funcom

Edit: som jeg har sagt tidligere så trenger Funcom å lage noe som er laget før, herme etter de beste, med en egen vri. Egen vri får vi med gudene, ofringene, kapping av hoder kg ikke minst byggemuligheter. Ellers skal de lage det likt de beste i sjangeren, de som liker disse vil trolig like CE. Jeg likte dayz, samme med h1z1 fordi det et samme greia.

Begynner de å fucke opp med noe eget piss så graver de sin egen grav. De har sagt de feks liker ARK godt, la oss håpe de i stor grad leker hermegås “with a touch of twist”

5 Likes

Det de må ha i stedet er gameplay som er grisebra, de har ikke noe voice acting eller story å lene seg tilbake på. Det tar kanskje kortere tid hvis man treffer på første forsøket, men hvem gjør det?

De må lage det unikt nok til at du ikke bare kjøper ARK som har en stor spillerskare fra før av. Funcom pleier å levere gameplay som er litt sært. Det er en grunn til at alle spillene de har sluppet har en “Funcom”-følelse. På godt og vondt.

2 Likes

Poenget mitt, de kan ikke gjøre det tradisjonelt Funcom style. De må kjøre kommersielt og heller krydre forsiktig, tror jeg da

3 Likes

Funcom har vel bare sluppet et spill som ikke var Funcom-kryddret, og det var LMO :sob:. The Park var 100% Funcom, så selv med kniven på strupen, så går de sine egne veier. Jeg tror de kunne gjort det bra hvis de gikk 50% Funcom-style og 50% kommersielt.

AoC startet med å være 100% Funcom-style, men endte med å være kanskje 50%-Funcom style. Klarer de å plukke opp fra hvor de slapp der, så tror jeg det kan bli bra. Jeg stiller meg tvilende til tidsskjemaet de har satt seg.

5 Likes

får vi noe lignende igjen ? :

en " l " er lagt til

1 Like

Du mangler en l i linken :wink:

Men hadde jo vært kult om CE ble det nye wow :stuck_out_tongue:

1 Like

Begynte nytt mmo for første gang på lenge. Spiller det nye Black Desert Online. Beste jeg har prøvd til nå.

1 Like

noen kaster kull på lokomotivet

3 Likes

Rt 1.73!

4 Likes

Posisjonering i påvente av ny hype, eller toget på vei mot lansering i sommer?

omst første 20 min på 500k kr

1 Like

Vanskelig å si, men jeg mener fremdeles det trengs en avklaring på den finansielle situasjonen før det store rykket kan komme.

Når det gjelder mer kortsiktig kursutvikling var det mange som kjøpte på over 2. Erfaringsmessig vil en god del av disse selge når de er nærme 0 eller svakt i minus. Det har med psykologi å gjøre og ikke så mye med den fundamentale situasjonen i funcom å gjøre.

Jeg vil nok øke i Funcom etter at finansieringen er sikret for en tid fremover. Jo lengre tid det tar før en avklaring kommer, desto mer begynner jeg å mistenke et nytt konvertibelt lån fra Jebsen. Litt merkelig i fra Funcom. Framskynde rapporten fordi det hastet med å få en emisjon i boks og siden den gang har vi ikke hørt et ord om dette igjen.

3 Likes

Blir spennende å se hvor “billig” det blir for de som skal kjøpe seg inn uten risiko ; )

1 Like

Eg tror nesten litt på at det er en del som “frykter” at emien ikke kommer enda, og på den måten kjøper folk i frykt fra å " miste" Funcom toget.
På denne måten kan jo faktisk Funcom sette emi på ett høyere nivå.
Når den sto i 1.50kr trodde mangen på emi ned mot kronam, hva nå, om vi faktisk ser den i kr 2?
Da tenker man emi på 1,4-1,5, men kommer den ikke da heller, sant ?
oms nå, tyder på at vi kan få en gammeldags tog tur.
Men plutslig, så dumper noen ut, og da endrer det seg fort :slight_smile:

Har det kommet enda en stilling i Durham nå? http://jobs.funcom.com/ Lead Programmer

Experience working with consoles, including working on TRC compliance issues.

Virker som at de skal jobbe med PS4 i hvertfal(TRC).

5 Likes

Hvor mye cash kan de ha fått inn i år da? Kan de ha fått inn nok til at de ikke trenger penger før om 1 eller 2 måneder? Enig med Alex i at det store rykket ikke kommer før den finansielle situasjonen er avklart. Da tipper jeg vi ser 3 kroner raskt.:slight_smile:

2 Likes

Funcom-toget ja. Den følelsen er sterk. Jeg har løst dette “problemet” med å kjøpe meg en passe stor post ift. tilgjengelig kapital.

5 Likes

veldig hyggelig om Funcom slutter over 1,80 :wink:

4 Likes

Kan fort bli over 2 også med den farta her :slight_smile:

3 Likes