Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg fulgte ikke Funcom på den tiden heller noe særlig. Men slik som jeg har forstått det kom emisjon og innsidesalg rett etter toppen i 2012 på denne kurven. (venligst korriger meg hvis noen vet bedre):

Link fra DN:

Så stilt det vart her på trådene da !?
Er det sånn at visst den knaller rett nedigjen i morgen, så kommer alle å sier at dei solgte igår ( altså idag ) ?:wink:

1 Like

Hehe! Nei. Har ikke solgt noe. Skriver det nok her i RT som vanlig

2 Likes

ikke solgt, bare tullball å selge nå :slight_smile: føler ellers jeg har sagt mitt, nå venter jeg bare på behind the scenes

2 Likes

Aiaiai endte på 1,85 i dag! Hadde ikke ventet det da jeg gikk på jobb tidligere i dag. Trodde den ville ha sluttet på 1,75 ish. Noen som vett mer en andre, det er jo ikke sluppet noen nyheter. Nei dette var sterkt og indikerer vel videre stigning i morgen! Jeg tror vi skal snuse på 2 tallet imorgen.
K

4 Likes
4 Likes

Spørsmål fra HO:
Glømte en ting , hvis vi ser bort fra utviklingskostnader er det noen på forumet som kan si noe om hvor mye Funcom har strammet inn på driften? De har jo jobbet mye med dette de siste to årene.

@Christian, dette kan du fra hukommelsen ;)?

1 Like

Rt 1.93!

1 Like

EDIT: rt 2.06
La en liten ordre på 1,86, gikk fra meg, la en på 1,91, gikk fra meg, la siste på 1,94, gikk fra meg, da får jeg vente, får være maken til løping!

9 Likes

Når det gjelder funcoms regnskaper liker jeg best å se på cash flow. Og her er forbedringa betydelig, men når de nå ansatter flere så øker også lønnsutgiftene en del naturligvis.

I dag bærer det litt mer preg av pump og dump ser jeg. Men uansett morro med oppgang!

Tut tut TUUUUUT!

:wink:

4 Likes

Hvorfor løper du etter aksjen nå egentlig? Du har jo sagt du har hatt klokketro på Funcom hele veien, så hvorfor kjøpte du ikke på ca 1,50 forrige uke. Det har jo ikke kommet noen nyheter i mellomtiden. Jeg sliter bare med logikken. :wink:

3 Likes

“Mye vil ha mer”, er det jo noe som heter :wink:

Han hadde vel ikke kjøpt nok. Jeg fikk heldigvis mer for ca 1.50 rett før vi dro oppover. Heldige med den. Skrev det i RT her inne…

1 Like

“Logikken” er nok mer psykologisk. Man ser at kursen fortsetter opp noen dager på rad, man har penger til rådighet, man får følelsen at funcom-toget går og hiver seg lett desperat på. Man skal ikke undervurdere psykologien i aksje-handel.
Kjøpte selv en liten trader-post på snittkurs 1.9x idag…

1 Like

Nå er jeg ikke millionær eller gutten med gullbuksene, jeg får lønn hver mnd og når økonomien tilsier det spytter jeg inn litt ekstra, som jeg hadde tenkt i dag, bare 5000 ny aksjer men penger det også. Nå kanskje den faller litt ned på 1.90 tallet igjen, så da ligger jeg der så lenge :slight_smile:

Edit; jeg har mine aksjer jeg har hatt fra før jul, selv om jeg har realisert hele veien, forsøkt å treffe toppene :wink: Har snart 100% på funcom på 4 mnd, fornøyd med det da :slight_smile:

5 Likes

Ikke verst å være i pluss igjen, får se hvor lenge det varer denne gangen. :wink:

Edit: Der var man i minus igjen. Hehe.

9 Likes

Woah, holder den seg over 2 eller ?

1 Like

Veldig bra om den avslutter rundt 2, såvidt over 2 i dag. Tør nå ikke å spekulerer i hvor vi avslutter uka!

Var nede i 1,95. Rt nå 2,03

1 Like